Flaming Riverin simpukka
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Flaming Riverin simpukka
Asensin hiljattain uuden FR:n simpukan ihan toimivan mutta hitaan originaalin tilalle.
Parannus ohjaustuntumaan ei ollut päätä huimaava ja nyt simpukassa on ....tillinen klappi eli yli 1/4 kierros.
Rattia kääntäessä simpukan pitman armiin tuleva akseli heiluu sivuttaissuunnassa.
Onko joku muu törmännyt moiseen?
Tehtaalta tuli jo "emme ole koskaan ennen nähneet moista"-viesti vastauksekseksi vaikka toisenlaisiakin kommentteja löytyy eri palstoilta.
Parannus ohjaustuntumaan ei ollut päätä huimaava ja nyt simpukassa on ....tillinen klappi eli yli 1/4 kierros.
Rattia kääntäessä simpukan pitman armiin tuleva akseli heiluu sivuttaissuunnassa.
Onko joku muu törmännyt moiseen?
Tehtaalta tuli jo "emme ole koskaan ennen nähneet moista"-viesti vastauksekseksi vaikka toisenlaisiakin kommentteja löytyy eri palstoilta.
Re: Flaming Riverin simpukka
Ei kai vaan sectori akseli ja pitman arm ole eri paria?
1" sectori akseli ja 1-1/8" pitman arm.
Muutoin ¼ kierroksen välys tuntuu mahdottomalta.
Mittaa nyt varmuuden vuoksi sectorin ja pitman armin sopivuus. Joko 1” tai 1-1/8" pitäisi olla.
Toisin päin asentaminen vaatii jo päättäväisyyttä.
1" sectori akseli ja 1-1/8" pitman arm.
Muutoin ¼ kierroksen välys tuntuu mahdottomalta.
Mittaa nyt varmuuden vuoksi sectorin ja pitman armin sopivuus. Joko 1” tai 1-1/8" pitäisi olla.
Toisin päin asentaminen vaatii jo päättäväisyyttä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Flaming Riverin simpukka
Juu ei. Pitman armi on lujasti kiinni ja olisin asian toki huomannut asentaessa. Sektoriakselin laakeri on antautunut ja akseli heiluu sivusuunnassa.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Flaming Riverin simpukka
Ilmeisesti kiristetty liian tiukkaan?
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Flaming Riverin simpukka
Simpukka on asennettu tehtaan säädöillä ja tuntuma oli aluksi ihan ok. Asennusohjeissa oli vielä maininta ettei säätöä tarvitse tehdä. Tehdas "haluaa" osan takaisin tutkiakseen sitä, mutta taitaa olla parempi heittää koko paska metallikierrätykseen.
Re: Flaming Riverin simpukka
Olen juuri ostamassa samanlaista simpukkaa, mites muilla nämä on toimineet? Siis ostanko vaiko en?
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Flaming Riverin simpukka
Mulla pelasi ohan hyvin muutaman vuoden, eikä siinä vieläkään mitään vikaa ole. Vaihdoin pois tcp:hammastangon tieltä.
Re: Flaming Riverin simpukka
Hyvin toimi ja kesti usean vuoden kilpakäytössä ja muutama vuosi siviiliajossa. Kunnes auton uuden omistajan toimesta vaihtui TCP:n tehostettuun hammastankoon.
Tuo Flaming Riverin simpukka oli hankittu viime vuosituhannella.
Tuo Flaming Riverin simpukka oli hankittu viime vuosituhannella.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Flaming Riverin simpukka
Onhan se neulalaakeroitu ja uusi eikä maksa summitilla juur mitään. Useilla se on vielä toiminutkin. Itsellä taisi vain käydä huono tuuri. sitä ei vaan usko, että noin yksinkertainen verme voi hajota käsiin.
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Flaming Riverin simpukka
Simpukka korjattu. Sektoriakselin ylempi tukilaakeri oli pudonnut alaspäin itsestään kohtaan jossa laakerin ulkokehä ei saanut tukea. FR toimitti postitse uudet laakerit ja tiivisteet ilman kuluja kun itse sitä ehdotin, koko boxin edestakaisen lähettämisen sijaan.
Re: Flaming Riverin simpukka
FR:ltä customer serviceä. Hienoa.voxagent kirjoitti:Simpukka korjattu. Sektoriakselin ylempi tukilaakeri oli pudonnut alaspäin itsestään kohtaan jossa laakerin ulkokehä ei saanut tukea. FR toimitti postitse uudet laakerit ja tiivisteet ilman kuluja kun itse sitä ehdotin, koko boxin edestakaisen lähettämisen sijaan.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Flaming Riverin simpukka
Vanha ja hidas vaihdettu takaisin FR:n korjauskäynnin ajaksi. Onko kellään vielä kokemusta Borgesonin tehostimella olevasta simpukasta ?
Hinta on kai jossain 1000 USDin paikkeilla.
Hinta on kai jossain 1000 USDin paikkeilla.
Re: Flaming Riverin simpukka
Käy ennen hakeen purkaamolta omegan nokilta ZF tehostettu simpukka, varmasti paremi valinta kuin ne jenkkien tekemät paskat. Ittellä on asennusta odottamassa tuollanen, muistelen että joku oli jo laittanut tuollasen ajokkiinsa, vähän siinä joutuu rakentamaan mutta se kannattaa. On nopea lyhyemmän kääntövartensa ansiosta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: Flaming Riverin simpukka
On muuten pätevä vehje, ittekin tuli tollanen asennettua yhteen autoon, missä oli tehostamaton simpukka aiemmin.ROKI kirjoitti:Käy ennen hakeen purkaamolta omegan nokilta ZF tehostettu simpukka, varmasti paremi valinta kuin ne jenkkien tekemät paskat. Ittellä on asennusta odottamassa tuollanen, muistelen että joku oli jo laittanut tuollasen ajokkiinsa, vähän siinä joutuu rakentamaan mutta se kannattaa. On nopea lyhyemmän kääntövartensa ansiosta.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- FaikkuFB
- Aktiivi
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
- Paikkakunta: Jkl
Re: Flaming Riverin simpukka
Juu, toinen kesä lähdössä tuolla Omeegan ZFllä. Ei voi moittia oikein mitään, nopea ja tarkka.
Vähän askarteluahan se kyllä teetti, mutta ei mitään todella vaikeata. Sopivan kääntövarren löytäminen on hankalin operaatio.
Vähän askarteluahan se kyllä teetti, mutta ei mitään todella vaikeata. Sopivan kääntövarren löytäminen on hankalin operaatio.