mussekakkonen kirjoitti:kyllä sulla on ihan oikeet sarjat paikallaan

kyllä jos on isot keuhkot ni ei niitä pilleistä puhalleta

ehken tossa koneessa ja noilla tilavuuksilla ja jos on virikone ja pystyy kierrättää ,, saa helposti tai saanu 700hp+ ? / 6800rpm ? tai 8500rpm 900? tiedän et lahkeet lepattaa 3m päästä ja kylmänä 5m . itellä oli 462cid / 1830kg 3,5 välitys 1/4-mile 11,83 sec vuosi 1996 . mut on se tosi et ei tommosia tehoja kadulla tarvita (paskat aina tarvii

) on se hienoa ajaa kahveelle ja polkasta kun kone tottelee HETI eikä hetken päästä ,eikä kone huomaa vaikka heittää isompaa pesään

Oho, rispektiä tuli heti. Tuosta tehoasiasta ihan samaa mieltä, 500 kaakkia kontra +700 Nm pitäisi riittää aivan täysin lähes 99 % harrastuksesta, mutta on se kaikki ylimenevä vaan niin ihana asia. Kaverini myi juuri Impalansa tuplaturbo sarjan pois, koska tuli siihen tulokseen että mekaanisella kärsällä varustettu 550hv vapari 402cid täytyy riittää kylällä ajeluun. Turbojen kanssa suunnitelmissa oli 1200hv.
Olisin ottanut omat peltisarjani isommilla primäärieillä jos olisi saanut vaikkei konetta ole hirveästi puristettu. Minulla oli putkistoa suunnitellessa ajatuksena tulevaisuudessa korvata tuo std iskuinen/porauksinen 460 cid mekaanisesti ahdetulla versiolla. Sitä ajatellen tuo putkisto olisi riittävä. Itseasiassa viimevuonna olin kaupoilla BDS:n stage II 8/71:stä imusarjoineen päivineen - Galaxie61 muistaa milloin??? Tuo mekaaninen ahdin olisi erittäin mielenkiintoinen keksintö, ei ehkä hyötysuhteeltaan paras mahdollinen, mutta olisi se kyrväkkään näköinen jos ei muuta

Vanha pohjanmaalainen viisaus sanoo "onhan noita bloweriautoja aina ollut, mutta aina ne on piesty vapareilla"... Turbotus olisi se hyötysuhteeltaan parempi vaihtoehto, mutta sitten putkisto olisi tarpeeton ja pakosarjat pitäisi valmistaa itse. Toiseksi jos tarpeeksi suurella vaparilla päästään lähellä tuhatta ajettavaa kaakkia, niin mitä sitä tekee 1500 laumalla turbokaakkeja??? Ei niin mitään, mutta olisi se hauska nostatella ahtoja liikennevaloissa?? Kaikesta huolimatta en putkistoa pienemmällä korvaisi, turhaa sitä on ahdistaa tietoisesti. Kyllä ne kaasut sieltä poistuu kun pakoventtiileita aukeilee kyhmykepin tahdissa.
Erään Fairlane miehen 302:n perässä on 4" putkisto, tarpeeksi kun on jenkaa pelissä niin pienemmät ahdisti

Minkä konsernin tuotteita tuo 462 cid oli ja missä kopassa? Mielenkiintoisen kuuloinen kombinaatio. Siellä on saanut olla ~600hv noille lukemille.