Lattiapeltien laitto avo65:een

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Mo!

Kertokaas lattiaruosteen kanssa tuusanneet, että mitä tulisi ottaa huomioon kun aion vaihtaa avo65:n musseen lattiapellit. Peltiä tarvitsee jokainen jalkatila ja pellit tulevat kahtena isona palana. Oli Amerikan Joe laittanut jokaiseen oman lasikuitukaukalon ruostereikien päälle.. :LMAO:
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Jos päädyt vaihtamaan yhtenä palana per puoli (kuski/appari) niin kannattaa vähän tutkailla sen seat riserin paikkaa etukäteen auton pituussuunnassa. Ja myös mallailla seat riserin "sivukallistusta" ennenkuin räkii paikalleen. Jos seat riserikin on aftermarkettipeltiä, niin voit saada penkit hyvinkin vinoon.

Sihtailin joskus omaani, että penkit näyttäisi edestä katottuna olevan ulospäin kallellaan. Kun sitten joskus revin penkit irti, niin Joe oli "hitsannut" lattiapalan tunnelin puolelta liian ylös ja seat riserin vielä vähän lisää vinoon ja yrittänyt korjata laittamalla kiskojen alle oven puolelle prikkoja niin paljon, kuin kiskon pultin alle mahtuu. Eikä ollut riittänyt.

Laitoin amerikan designers peltiä tilalle ja seat risereita joutui silti kyllä jumppamaan, että "kiskojen paikka" tuli suoraan, vaikka lattia oli mielestäni aika hyvin kohdillaan.
Mustang -69 SR
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Lueskelin noita juttuja niin taidan laitella pala palalta paikalleen niin ei tule rungon vääntymisiä niin helposti. Kannattaako auto nostaa pukeille operaation ajaksi? Ilmeisesti kyllä..
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Menee tussaroimiseksi palapalalta touhuaminen, miksi et tilaa koko sisälattiaa yhtenäisenä. Turhia hitsi turintoja jää paljon pois, minä kun vaihdan joskus sitten eläkkeellä ollessani lattiat niin kokonaisena ehdottomasti, tulee keralla siisti eikä ole jakkarat kallellaan, se on muuten helppo korjata jos on sattunut sellanen moka että jakkarat jää kallelleen. Harkitta kahesti ennen kuin turaat palapelin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Komppaan ROKIA , entisenä autopeltiseppänä. Mahdollisimman isot palat lattiaan. Pienet palapelit on juuri niitä "joe" touhuja. Mitä vähemmän hitsaus-saumoja , sen parempi.
- Juha -
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja eekoo »

Isojen lattiapalojen tuominen maksanee vähän enemmän.. ainakin kotimaan myyjät laittaa kertoimet "kuntoon"
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Avatar
Nasse
Aktiivi
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 23:04
Auto: -68 HT Projekti

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja Nasse »

Lueskelin noita juttuja niin taidan laitella pala palalta paikalleen niin ei tule rungon vääntymisiä niin helposti. Kannattaako auto nostaa pukeille operaation ajaksi?
Mitä juttuja luit? voiko se runko vääntyäkkin APUVA! :roll: Minä oon lukenu sellasiakin juttuja, että rungot kuulemma vääntyilee ajaessakin siihen malliin, että jotkut on jopa yhdistelleet etu- ja takarunkoja autoistaan. :)

Mulla oli pukit a-pilarien kohdalla helman ja auton nokalla toiset tukena alla kun hitsasin kokopitkät laittiapellit kiinni, perä oli renkaillaan. Itse hitsauksen tein niin, että ajoin kiinni täppäyksen jälkeen 1mm laikalla peltien väliin raon, siihen sitten kun hitsailee niin ei tarvi kun pikku virrat jotta saa pellit varmasti kiinni ja pikkunätti sauma kaupan päälle mollemmin puolin lattiaa. Ekat täpit oli noin 10sentin välein, sitten taas niiden väliin täpit jne. Välillä jäähdyttelin peltejä paineilmalla, vaikka ei ne kyllä hirveesti lämmenneetkään, muttei vara venettä kaada...vai mitenseoli...

Tämä oli siis kardaanitunnelin puoli, helmaan ja palkkeihin tuli pistehitsit orggis malliin. Vedin pellit palkkeihin peltiruuveilla kiinni ja poistelin sitten ruuveja sitä mukaa kun hitsasin pisteitä reikiin, tuli varmasti pellit kunnolla vastakkain. Helman puolta varten tein erikoistyökalun, jolla sain painettua mahdolliset raot veks.

Ainiin! purin ja tein puolen kerrallaan. Niin Ja coupe malliin, avo tietysti saattaa muuttaa muotoaan operaation aikana herkemmin.

tuoltakin vähän kattelin mallia http://www.mustangmonthly.com/howto/mum ... index.html
tuolla on koko lattian vaihdosta http://www.mustangandfords.com/techarti ... index.html

ps. jos joku on vaihtanut takarunkopalkkeja, niin hyvät neuvot kiinnostaa ja nettilinkit aiheeseen kiinnostaa myös.
Viimeksi muokannut Nasse, 21 Huhti 2010, 03:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 232
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Joo :( Muutaman vinkin voin tuoreesta kokemuksesta antaa.
Ensimmäinen on, että ei se niin paha rasti ole kuin luulisi, vaan se on vielä pahempi.
Mutta kyllä siitä kotikonstein selviää. Kartoita kunnolla, mitä peltipaloja tarvitset ja tilaa riittävästi kerralla.
Ne tulee ihan kohtuuhinnoin vaikka merirahtina vaikka Tuumacidin avittamana, kuten mulle.
"Pari paikkaa lattiaan" ja lopulta vaihtoon menee kuitenkin torque boxit, inner rockerit, reinforcement panit...
(nää on niitä paloja, joita ei ole HT- ja FB -malleissa lattiapellin vaihdon "esteinä").
Seat riser on muuten avossa yhtenäinen pala seat platform ja sitä ei voi asentaa väärin.

Kannattaa ehdottomasti tukea hyvin, jos ei kotona ole korinoikaisulaitteita. Mulla ei ole.
Avo menee käytännössä katki, jos tarvitaan tollanen vähän laajempi operaatio.
Apurungot yhdistin putkilla ja ovien tilalle kyhäsin tollaset tuet.
Jos koko lattia vaihdetaan yhtenä palana niin etu- ja takapäätä yhdistää vain ulommat helmapellit.
Jos käytät puolikkaita, niin korjaa huonompi puoli ensin. Ehjempi tukee sen ajan.

Apuvälineet: mig, 5 kg lankaa, rälläkkä, pora, pistehitsin irrotusteriä, suojaimet, pari kaamoskuukautta ja ymmärtäväinen vaimo.
Jos et vielä osaa hitsata, niin lopettaessasi osaat ihan varmasti.

Voihan olla, että (ja toivottavasti) selviät helpommalla. Siinä tapauksessa kursi kaara kasaan, aja kesä ja ota työn alle myöhemmin.
Itse katselin mallia täältä http://www.kevinsrodshop.com/ .
Liitteet
MU 123b.jpg
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Kiitokset vastauksista! Voipi olla, että tosiaan paikkaan hiukan ja otan ensitalvena asian kunnolla työn alle. Muuten varmaan menisi hermot kun ei pääse baanalle! 8)
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja eekoo »

http://kuvablogi.com/blog/10252/
mä pyöritin grillis, vaikka koppa oli aika pehmeä niin en tukenut muolta kun takakontista. Ei vedellyt hitsattaessa. Avo varmaan tarvii oviaukkojen yläreunaan pitkittäistuet, joku 20x20 riittää kun on päistään tykysti kii.
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
sakke
Aktiivi
Viestit: 135
Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
Auto: Mustang HT -68 351 C4
Paikkakunta: Orimattila

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja sakke »

HT:n lattiapelleistä kyselisin. Onko noissa porukoiden korjauspaloissa helmanpuoleinen kanttaus ollut ylös vai alaspäin? Alunperin näköjään ylöspäin, mutta noissa mulle tulleissa on alaspäin.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Avatar
Nasse
Aktiivi
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 23:04
Auto: -68 HT Projekti

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja Nasse »

Mulla oli ylöspäin, ne tais olla made in canada pellit. Taiwanilaisissa toe boardeissa olikin sitten alaspäin.
Avatar
Yellow Devil
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tikkurila

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja Yellow Devil »

Yellow Devil on teurastettu.Mekin ollaan päästy(!) lattian pariin JooSexSex kanssa. Canadan Desinger lattiapellit ovat hyvät. Nyt ollaan vaihtamassa kuljetajan tulipellin korjauspalaa. Onhan niin että kalteva pinta mikä menee torgue boxia vastaan. Sen ulkopuolen sivu pitää olla kääntynyt alas päin?
Entä pitääkö olla kulmapelti sen (samassa paikaassa) yläpinnalla niin että se osoittaa ylöspäin? Ainakin vänkärinpuolella on sellainen alkuperin.
Avatar
Nasse
Aktiivi
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 23:04
Auto: -68 HT Projekti

Re: Lattiapeltien laitto avo65:een

Viesti Kirjoittaja Nasse »

Onhan niin että kalteva pinta mikä menee torgue boxia vastaan. Sen ulkopuolen sivu pitää olla kääntynyt alas päin?
Onkohan tuo ulkosivu vanhemmissa alunperin alaspäin kun ei niissä ole torqueboxeja ja osa tarkoitettu 65-70vm? -68:iin piti se reuna sheivata pois, ei vaan tajunnut miten ne olis menneet paikolleen sen kanssa :lol:
Entä pitääkö olla kulmapelti sen (samassa paikaassa) yläpinnalla niin että se osoittaa ylöspäin? Ainakin vänkärinpuolella on sellainen alkuperin.
Tuohon en osaa sanoa, ei löytynyt leikkaamattomista pelleistä itseltä kuvia, eikä muista mitä tuli silvottua niistä pois...pistetään omista turauksista kuva, vänkärin puolelta. Ei tuo jäykkäri pattikaan ihan istunut torqueboxin selkään, niin pikaratkaisuna leikoin reijät päihin :oops: nooh tokkopa nuo olis vasaroimalla tullee yhtään nätimmät...
Liitteet
firewall extension.JPG
Vastaa Viestiin