IMARIN SOVITUS

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

IMARIN SOVITUS

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Nyt sitten uusi Stealth kotona, pähkäilynä kanavien sovitus kansiin, työllähän muutama poni saatavissa :roll: 1-tasoissehan hieman helpompi tirkistellä portteja.. mitenkäs on kokemuksia 2-tason sovittamisesta, hyviä jippoja vaan tulemaan :D
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Minä myös...

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Juu, tämä kiinnostaa myös minua ja aion pärjätä ainakin alkuvaiheessa tolla nykyisellä RPM:llä.
Onkos kokemuksia AFR185/RPM imukansi kanavien osuvuudesta?

Sori että lainasin topicciasi, speedy :oops:

PS millos me vaihdellaan osasia..?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

No problem Ahti 8) hyvä vaan et muitakin saman aiheen pähkäilijöitä, Pekka Leinon ohje vanhassa veekasissa oli et rautalanka koukun kanssa etsiä pykäliä ja merkata muistiin mistä jyystetään tavaraa veks. vanhojen tiivisteiden kans vaan tempastaan kiinni-auki-kiinni...

tuumataan sitä vaihtoa vielä...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Imari

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Imarin kanavien kohdistus onnistuu kans silleen, että etsii saman paksuista kovaa pahvia. Tekee siivut ja vetää vaikka vaseliiniä sipasun, imarin ja kansien puolelle. Pulttaa imarin kiinni hetkeksi, ja auki vaan sabluuna on valmis, pörrä käteen ja hommiin näin minä tein.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

pitää tyhmänä kysyä et miten niistä sapluunoista katotaan se kohdistus sitten?? pitääks niihin tehä kansikanavien muotoset reijjät, mä en oikeen hoksaa tuota ideaa..
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Anonymous kirjoitti:pitää tyhmänä kysyä et miten niistä sapluunoista katotaan se kohdistus sitten?? pitääks niihin tehä kansikanavien muotoset reijjät, mä en oikeen hoksaa tuota ideaa..
Jep. Leikkelet pois "ylimaaraisen" mattopuukolla tms, niin sapluunasta lapi sihtaamalla nakee, mita pitaa ottaa kannesta pois (ja mista puuttuu kamaa). Kannattaa varata pari pahvinpalaa, jos ekalla kerralla menee sapluuna metsaan tai tulee ajatusvirhe leikellessa. Pahvi on paljon halvempaa kuin kannet.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Make_O
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 19:32
Auto: Ford Galaxie XL -68
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Make_O »

Ei sattuis olemaan lekureita tässä jengissä..? Olis meinaan kova sana semmonen valokuitu tähystys laite millä tehdään piiip..tähystyksiä... :)
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kas tuo ois jo haitekkii :) sitten vaan moottorisahaviila käteen ja kanavia jyystämään :roll: tietääkseni ainakin yksi foorumeilta tuttu on lääkäri, ehkä hän pistää kommenttia asiasta. Kuinkahan toi toimenpide käytännössä tuo n. heposia?? niin että kannattaa nähdä vaiva :?:
Mika M
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 22:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Itse olen sovittanut tiivisteellä eli katsotaan kuinka tiiviste käy kansien kanaviin pultinreikien ollessa keskellä jonka jälkeen olen mallannut tiivistettä imusarjan kanaviin/pultinreikiin. Toki ensin pitää sovittaa imusarjaa paikoillaan jotta näkee kuinka ne pultin reijät käy tiivisteen kanssa. Mikäli tiivisteessä että imusarjassa on väljät pystypultin reijät laitetaan käypänen holkki pinnapultin ympärille jotta imusarja ja tiiviste tulee suurinpiirtein oikealle kohdalle. Käytännössä helpompi tehdä kuin yrittää selvittää sitä tässä.

Mika
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Imari

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jep veekoo hoksasi homman helppouden :!: sori unohdin viestittää etä leikataan palat pois, on varmasti helpoin konssti ei tarvitse mittailla ja sovitella, sattuu laakista kun on vain huolellinen hommissaan.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tarkasti ottaen homma menee näin. Tehdään sabluunat niistä valmiiksi viritetyistä kansista (pahvista tai muovista), imukansi työstetään sabluunan mukaiseksi. Jos imukanava sylinterinkannessa on pienempi kuin imukannessa, se ei haittaa virtausta paljoa mutta päinvastainen pykälä on haitallista.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Asia vilipitön! kiitos vinkeistä, täytyy ruveta sorrvaamaan kun ilmat lämpenee, samalla tuo tallikin lämpenee.. mielenk.nähdä millaisia heittoja on.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Kohdistus

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ei sinne kanaviin mitään pykäliä jää kun on huolellinen ja ennakoi tiivisteen painuman hiukan viistettä reunoihin.
Vastaa Viestiin