Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Nyt sitten uusi Stealth kotona, pähkäilynä kanavien sovitus kansiin, työllähän muutama poni saatavissa 1-tasoissehan hieman helpompi tirkistellä portteja.. mitenkäs on kokemuksia 2-tason sovittamisesta, hyviä jippoja vaan tulemaan
Juu, tämä kiinnostaa myös minua ja aion pärjätä ainakin alkuvaiheessa tolla nykyisellä RPM:llä.
Onkos kokemuksia AFR185/RPM imukansi kanavien osuvuudesta?
Sori että lainasin topicciasi, speedy
PS millos me vaihdellaan osasia..?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
No problem Ahti hyvä vaan et muitakin saman aiheen pähkäilijöitä, Pekka Leinon ohje vanhassa veekasissa oli et rautalanka koukun kanssa etsiä pykäliä ja merkata muistiin mistä jyystetään tavaraa veks. vanhojen tiivisteiden kans vaan tempastaan kiinni-auki-kiinni...
Imarin kanavien kohdistus onnistuu kans silleen, että etsii saman paksuista kovaa pahvia. Tekee siivut ja vetää vaikka vaseliiniä sipasun, imarin ja kansien puolelle. Pulttaa imarin kiinni hetkeksi, ja auki vaan sabluuna on valmis, pörrä käteen ja hommiin näin minä tein.
pitää tyhmänä kysyä et miten niistä sapluunoista katotaan se kohdistus sitten?? pitääks niihin tehä kansikanavien muotoset reijjät, mä en oikeen hoksaa tuota ideaa..
Anonymous kirjoitti:pitää tyhmänä kysyä et miten niistä sapluunoista katotaan se kohdistus sitten?? pitääks niihin tehä kansikanavien muotoset reijjät, mä en oikeen hoksaa tuota ideaa..
Jep. Leikkelet pois "ylimaaraisen" mattopuukolla tms, niin sapluunasta lapi sihtaamalla nakee, mita pitaa ottaa kannesta pois (ja mista puuttuu kamaa). Kannattaa varata pari pahvinpalaa, jos ekalla kerralla menee sapluuna metsaan tai tulee ajatusvirhe leikellessa. Pahvi on paljon halvempaa kuin kannet..
Kas tuo ois jo haitekkii sitten vaan moottorisahaviila käteen ja kanavia jyystämään tietääkseni ainakin yksi foorumeilta tuttu on lääkäri, ehkä hän pistää kommenttia asiasta. Kuinkahan toi toimenpide käytännössä tuo n. heposia?? niin että kannattaa nähdä vaiva
Itse olen sovittanut tiivisteellä eli katsotaan kuinka tiiviste käy kansien kanaviin pultinreikien ollessa keskellä jonka jälkeen olen mallannut tiivistettä imusarjan kanaviin/pultinreikiin. Toki ensin pitää sovittaa imusarjaa paikoillaan jotta näkee kuinka ne pultin reijät käy tiivisteen kanssa. Mikäli tiivisteessä että imusarjassa on väljät pystypultin reijät laitetaan käypänen holkki pinnapultin ympärille jotta imusarja ja tiiviste tulee suurinpiirtein oikealle kohdalle. Käytännössä helpompi tehdä kuin yrittää selvittää sitä tässä.
Jep veekoo hoksasi homman helppouden sori unohdin viestittää etä leikataan palat pois, on varmasti helpoin konssti ei tarvitse mittailla ja sovitella, sattuu laakista kun on vain huolellinen hommissaan.
Tarkasti ottaen homma menee näin. Tehdään sabluunat niistä valmiiksi viritetyistä kansista (pahvista tai muovista), imukansi työstetään sabluunan mukaiseksi. Jos imukanava sylinterinkannessa on pienempi kuin imukannessa, se ei haittaa virtausta paljoa mutta päinvastainen pykälä on haitallista.