Lukottaminen
uskomaton vaikutus on tolla lisäaine pullolla. mulla on tommonen tsd lukko 8" tuumasessa perässä ja ilman tota ainetta se piti esim peruuttaessa ja samalla kääntäessä kauheeta narinaa ,mutta pullon lisäyksen jälkeen narinat hävis, haisee muuten törkeen pahalle se liemi. tsd on toiminut muuten hyvin jo vuosia mutta uutena jouduin poskilaakereitten sisä koolin paikkaa vähän sorvissa hioon kun oli jätetty niin tiukaksi että ei uskaltanu edes prässissä painaa laakerin sisäkehää paikalleen,taisi se olla vähän ameriikan koneistajan jäljiltä soikeakin.
- Homer65
- Over The Top
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Viesti:
Moon kans maistanu ja haistanu. Maku oli kohillaan haju oli kuvottava?
Tää unohtu, ettei tarvi irvailla
.
[/quote]On muuten karsean hajuista ainetta 2004FR:ssä mulla oli se motorsportin pullo taskumattina ja haisee viskikin sille litkulle, vaikka pullo on pesty/liotettu n kertaa konetiskiaineella, asetonilla, tärpätillä jne.
Eikö muuten paikalla ole ketään siitä maistaineita? Ainakin saunassa puteli oli kierrossa...
[quote][/quote]
Tää unohtu, ettei tarvi irvailla

[/quote]On muuten karsean hajuista ainetta 2004FR:ssä mulla oli se motorsportin pullo taskumattina ja haisee viskikin sille litkulle, vaikka pullo on pesty/liotettu n kertaa konetiskiaineella, asetonilla, tärpätillä jne.
Eikö muuten paikalla ole ketään siitä maistaineita? Ainakin saunassa puteli oli kierrossa...
[quote][/quote]
Viimeksi muokannut Homer65, 15 Joulu 2004, 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
tsd, siis torque sensing differential, eli ruuvi-ratas-"lukko"? Kuten tuofairlane kirjoitti:mulla on tommonen tsd lukko 8" tuumasessa perässä ja ilman tota ainetta se piti esim peruuttaessa ja samalla kääntäessä kauheeta narinaa ,mutta pullon lisäyksen jälkeen narinat hävis.
tsd on toiminut muuten hyvin jo vuosia mutta uutena jouduin poskilaakereitten sisä koolin paikkaa vähän sorvissa hioon kun oli jätetty niin tiukaksi että ei uskaltanu edes prässissä painaa laakerin sisäkehää paikalleen.
http://www.globalwest.net/torsen_t-2r_p ... d_copy.jpg . Onko preloadilla vai ei?
OHOH
Mut johan on lukossa paljon rojua
tuon kun leväyttää pöydälle niin on otettava naapurin herätys kellon korjaus ohjeet käyttöön. Kolmevarttinen leili konjakkia ja kasaus hommiin, minä nimittäin olin se kellon korjaaja kello tuli kuntoon, mutta tuli pää niin pirun kipiäksi 

[quote="Futurage"]
Pikku oikaisuna muuten : TSD eli Torque Sensing Differential on Currie Enterprisen brandi heidän 8" ja 9" levylukoilleen.Kyseessä on normaali levylukko jossa billet kuoret eikä lainkaan esikiristysjousta.
Toimitin 90-luvulla Currielta noin 20 kpl näitä lukkoja Suomeen ja taisivat kaikki mennä Mustangeihin..ai niin ei ihan kaikki vaan 2-3 meni Helge Snabbille historic Falconiin.Ray Currie kertoi minulle että heidän kokemuksensa mukaan on aivan sama onko siellä jousta vai ei sillä moottorin vääntö sen pyörittäessä pinionia kiristää lukon joka tapauksessa. Nämä lukot ovat 4:llä pinion rattaalla ja toimivat käytössä levylukon tavoin.
siis mulla on tommonen levylukko mistä futurage kirjotti ja ostin sen muuten tolta Helge Snabilta,ja lisäaine oli fordin omaa liekö sitten samaa kun gm:llä
Pikku oikaisuna muuten : TSD eli Torque Sensing Differential on Currie Enterprisen brandi heidän 8" ja 9" levylukoilleen.Kyseessä on normaali levylukko jossa billet kuoret eikä lainkaan esikiristysjousta.
Toimitin 90-luvulla Currielta noin 20 kpl näitä lukkoja Suomeen ja taisivat kaikki mennä Mustangeihin..ai niin ei ihan kaikki vaan 2-3 meni Helge Snabbille historic Falconiin.Ray Currie kertoi minulle että heidän kokemuksensa mukaan on aivan sama onko siellä jousta vai ei sillä moottorin vääntö sen pyörittäessä pinionia kiristää lukon joka tapauksessa. Nämä lukot ovat 4:llä pinion rattaalla ja toimivat käytössä levylukon tavoin.

siis mulla on tommonen levylukko mistä futurage kirjotti ja ostin sen muuten tolta Helge Snabilta,ja lisäaine oli fordin omaa liekö sitten samaa kun gm:llä
Lukko
Onko käytössä mitään eroa levylukkoon, tai muihin virityksiin paitsi klik-klik lukkoihin. Olen lukon laittoa suunnitellut kun noita tois puolisia kummeja rupee tuleen turhan uutteraan.fairlane kirjoitti:uskomaton vaikutus on tolla lisäaine pullolla. mulla on tommonen tsd lukko 8" tuumasessa perässä ja ilman tota ainetta se piti esim peruuttaessa ja samalla kääntäessä kauheeta narinaa ,mutta pullon lisäyksen jälkeen narinat hävis, haisee muuten törkeen pahalle se liemi. tsd on toiminut muuten hyvin jo vuosia mutta uutena jouduin poskilaakereitten sisä koolin paikkaa vähän sorvissa hioon kun oli jätetty niin tiukaksi että ei uskaltanu edes prässissä painaa laakerin sisäkehää paikalleen,taisi se olla vähän ameriikan koneistajan jäljiltä soikeakin.
Lukko
Ei paha pitää ruveta putjetti raameja tarkastelemaan, josko mahtuis ettei tarvitseis lisäputjettia, harkitaan harkitaan.
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Lukko
Putjetti on vanhentunut käsite... Ensin tilataan ja sitten mietitään mistä rahat taiotaanROKI kirjoitti:Ei paha pitää ruveta putjetti raameja tarkastelemaan, josko mahtuis ettei tarvitseis lisäputjettia, harkitaan harkitaan.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Make_O toimitta hyvän näköistä taka-akseli kamaa. Kesäällä jo tuli tilattua uusi lukkoyksikkö, välitykset, vetarit ja kaikki tykötarpeet. Käytännön kokemuksia ei vielä ole mutta kunhan kesä koittaa niin....
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
On huonoja kokemuksia tuosta tilaus tyylistä, periaate on se tilataan sit kun on rahatFastback kirjoitti:Putjetti on vanhentunut käsite... Ensin tilataan ja sitten mietitään mistä rahat taiotaanROKI kirjoitti:Ei paha pitää ruveta putjetti raameja tarkastelemaan, josko mahtuis ettei tarvitseis lisäputjettia, harkitaan harkitaan.

Tilasin eilen Currien TSD lukon valmiiksi leivottuna perä mysteeriin Tradepartsista. Vetarit ulos, möykky käteen, uusi möykky sisään ja vetarit paikallen. Välissä pesua ja laakerin tarkastusta. Halvemmallakin pääsisi tilaamalla osat ja tekemällä itse mutta olen ymmärtänyt että perän säätäminen ei ole turistille yksinkertaista.
Kaveri, pitkänlinjan harrastaja muisteli että Pekka Leino sanoi joskus että "perän säätäminen ei ole iso homma, omaan autoonkin olen tehnyt sen tänä keväänä kahdeksan kertaa".
Sitäpaitsi multa loppuu aika, pitäis tehdä kone, shifteri, levyjarrut, penkit, syyläri, shelby muutos keulaan, traction barsit, subframe connectorit ja muuta pientä kivaa...
Kaveri, pitkänlinjan harrastaja muisteli että Pekka Leino sanoi joskus että "perän säätäminen ei ole iso homma, omaan autoonkin olen tehnyt sen tänä keväänä kahdeksan kertaa".
Sitäpaitsi multa loppuu aika, pitäis tehdä kone, shifteri, levyjarrut, penkit, syyläri, shelby muutos keulaan, traction barsit, subframe connectorit ja muuta pientä kivaa...
1966 HT 347 Stroker
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Kyllä minäkin olen aina osani maksanut. Minä ajattelin kuvion näin päin että ensin harrasteauto kohdilleen ja sitten sitä kivijalkaa ihmettelemään.ROKI kirjoitti:On huonoja kokemuksia tuosta tilaus tyylistä, periaate on se tilataan sit kun on rahatFastback kirjoitti:Putjetti on vanhentunut käsite... Ensin tilataan ja sitten mietitään mistä rahat taiotaanROKI kirjoitti:Ei paha pitää ruveta putjetti raameja tarkastelemaan, josko mahtuis ettei tarvitseis lisäputjettia, harkitaan harkitaan.jos ei olisi muita pakollisia menoja. Ostaisin valmiin auton en viitsis paskata näppejäni, jos ei olis tuota talon rak projektia olisin harkinnut uuden auton ostoa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen