Museajoneuvon vanteet

On sulla muodot Mustangin...
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja eekoo »

tänään saatiin loput sähköt ja kojelauta nippuun, voi ajaa ulos niin saa sivukuvan.. yritän tällä viikolla..
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kuva
:krooh:
Kaitsu65
Aktiivi
Viestit: 50
Liittynyt: 25 Heinä 2009, 15:36
Auto: Ford Mustang Mach1 1973, Ford mustang 1967 Fastback, 2002 Ford Thunderbird Roadster
Paikkakunta: Vantaa

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja Kaitsu65 »

Näytti ihan katsastusasemalta, mänikö läpi?? ei tainnut olla ainakaan mitään mätäongelmia? :D
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja eekoo »

joo, punaisista takamarkkereista tuli maininta, pienet on murheet....
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
moottori-hannu
Aktiivi
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Elo 2009, 12:54
Auto: 73 cabriolet 351

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja moottori-hannu »

73 Convertible museokatsastettiin tänään ja samalla tuli tietysti juttua vanteista tämän viestiketjun innoittamana; aikakauden vanne tarkoittaa kyseisen ajankohdan kokoja ja malleja eli uustuotanto 18 tuumaiset ei sovellu museoajoneuvoon jos orggikset 14/15 tuumaisia. Esim. Camaro isoilla "tuning kiekoilla" oli menettänyt museoajoneuvostatuksen! (Näin kerrottiin)
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja Ville K »

moottori-hannu kirjoitti: Esim. Camaro isoilla "tuning kiekoilla" oli menettänyt museoajoneuvostatuksen! (Näin kerrottiin)
Kyse varmaan siitä V8:ssa esitellystä sinisestä komerosta? Isolla autometerin Monstermittarilla ja isoilla vanteilla. ihmeteltiin silloin jo kun lehti ilmestyi, että varmaan kannattaa lehdessä huudella, että auto oli niin hyvä, että ensin museoleimaan, sitten osiksi ja omaan tyyliin uudestaan rakennettu.. :nenu:
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

eekoo kirjoitti:joo, punaisista takamarkkereista tuli maininta, pienet on murheet....
Suorastaan "legendaarista", just teippasin omastani piiloon tulevaa katsastusta ajetellen, vaikka ei ole
kuin heijastimet.On ne sitten vaaralliset..Eikös -67 oo viimeinen "virallinen" vm. jossa ne saa olla jos on
samoin kuin keltaset parkit edessä..Näin olen tulkinnut KKK:sta eli katsastajan käsikirjasta.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

moottori-hannu kirjoitti:73 Convertible museokatsastettiin tänään ja samalla tuli tietysti juttua vanteista tämän viestiketjun innoittamana; aikakauden vanne tarkoittaa kyseisen ajankohdan kokoja ja malleja eli uustuotanto 18 tuumaiset ei sovellu museoajoneuvoon jos orggikset 14/15 tuumaisia. Esim. Camaro isoilla "tuning kiekoilla" oli menettänyt museoajoneuvostatuksen! (Näin kerrottiin)
Hyvä jos näin, rajoittaa edes hiukan 'museoautoilijoiden' tarvetta kokeilla onneaan. Mä en ymmärrä miksei tuota museoajoneuvostatusta voi harrastajien keskuudessa yhtään kunnioittaa. Se, että tällainen järjestelmä on olemassa on jo ihan kiitettävää puhumattakaan siitä, että systeemi on aika vapaa esim. valvonnan suhteen. Kun sen vapauden tuomaa vastuuta ei kyetä ottamaan, niin asialle varmaan tehdään jotain. Tarpeeksi moni uuno kun ajelee koko kesän 'museoautolla' ja joku joskus asiasta innostuu, niin ei kannata ihmetellä jos ajopäivät joutuukin tulevaisuudessa ilmoittamaan vaikka aken mahtavaan tietojärjestelmään. Tai keksitään joku sanktio takautuvilla maksuista, jos auto ei olekkaan syystä tai toisesta asianmukainen. Se on pidemmän päälle niiden oikeiden museoautoharrastajien pussista pois, jos joku haluaakin maksaa museoautosta ja ajaa Hot Wheelssillä. :eih: Enkä yhtään parjaa tässä keskustelun aloittajaa.

Jos yhtään muistan oikein, niin museoautokuva piti ottaa niin, että vanne näkyy. Voisi luulla, että leimalla pitäisi olla sama vanne kuin kuvassa?
Mustang -69 SR
Kaitsu65
Aktiivi
Viestit: 50
Liittynyt: 25 Heinä 2009, 15:36
Auto: Ford Mustang Mach1 1973, Ford mustang 1967 Fastback, 2002 Ford Thunderbird Roadster
Paikkakunta: Vantaa

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja Kaitsu65 »

Se on pidemmän päälle niiden oikeiden museoautoharrastajien pussista pois, jos joku haluaakin maksaa museoautosta ja ajaa Hot Wheelssillä. Enkä yhtään parjaa tässä keskustelun aloittajaa.

Olen samaa mieltä, tarkoitus jos vaihtaisin vannesarjan, olisi olla mahdollisimman lähellä aikakautta ja sallittua museoajoneuvossa :)

Kysymyshän tai oikeastaan toteamus oli, saako museoajoneuvoon vaihtaa esim 17 tuuman vannesarjan ja kirjoituksista päätellen ei. Magnum kyllä 17 tuumaisena olisi aika makea,,,,
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Sanomattakin on selvää, että museoautokatsastuksessa paikalla pitää olla alkuperäistyyliset vanteet joita on ollut saatavilla auton valmistusajankohtana. Halkaisijan kasvattaminen 16" on rikos katsastuksessa. Katsastuksen ulkopuolella mulla on ihan sama millä vanteilla ajelee. Minulla ei mr-katsastettua autoa ole, eikä hetkeen tule. Katsastuksessa auton tulee vastata alkuperäistä tai ajalle tyypillisillä osilla rakennettua. Monster kierroslukumittari ei käy, mutta vanha '60-luvun sunoco kylläkin jne.

Luvanvaraisesti '60-luvun tai '70-luvun muskeliin ei kuulu 16" tai suuremmat vanteet.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tuo muunaaikana ajelu isoillavanteilla ja matalillanahkoilla saattaa koitua ikäväksi ylläriksi. Nimittäin kun poliisi pitää ratsioitaan katsastusmiesten kanssa, niin silloin käy käry. Tapahtuu se että museoauto oikeutus purkautuu. Sitä minä vaan ihmettelen, miksi näitä mustangeja pitää museoida vaikka niillä kumminkin ajetaan enemmän kuin laki sallii. Kun tuo käyttömaksu eikä autovakuutukset kuitenkaan ole mitään ylimalkaisia, ja yleensähän näma ovat sen puolivuotta liikenteessä vanhemmat mustangit. Niin käyttömaksu ja vakuutukset puoliutuvat, minulla ainakin näin tapahtuu. Ja tätä hörhöilyä kun jatkuu, niin käryjäkin rupeaa käymään, itse olen sattunut pariin otteeseen, sellaseen ratsiaan jossa oli katsuri mukana, ja ensimmäiseksi kysyi onko museorekisterissä, kyllä ne rupee vahtimaan vero ja vakuutus kiertäjiä. Kannattais melkeinpä pitää pirssi siinä kunnossa kuin se on tarkastuksessa ollu, se kun harmitta pirusti kun käry käy.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Kaitsu65
Aktiivi
Viestit: 50
Liittynyt: 25 Heinä 2009, 15:36
Auto: Ford Mustang Mach1 1973, Ford mustang 1967 Fastback, 2002 Ford Thunderbird Roadster
Paikkakunta: Vantaa

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja Kaitsu65 »

Katsastin tänään käyttiksen ja juttelin katsastusmiesten kanssa asiasta. Tarkoitushan oli, että vanteet jotka vaihdan/vaihtaisin olisi täysin lailliset(katsastetut) ja merkitty rekisteriotteeseen. 17-tuumaa on ulkona, 16-tuumaa ehkä. Ennen katsastusta virallinen hyväksyntä(jos museotarkastaja hyväksyy rengas/vannesarjan) museajoneuvopaperiin ja sen kanssa katsastusasemalle. Taitaa kuitenkin olla fiksuinta vaihtaa taakse koko 275/60/15 renkaat ja 10 tuuman magnumit. Sekin täytyy hyväksyttää ja toivon että museoajoneuvotarkastaja on armollinen asian suhteen.

Katsastusmiehen mukaan pitäisi olla hyvinkin mahdollista, kyllä sitä ennenmuinoinkin oli leveitä läskejä...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Juu, leveitä läskejä on ollut, mutta 16" erikoisvanteet olivat kyllä ufoja tuohon aikaan puhumattakaan renkaista. 15" magnum 500, torq thrust D, cragar, kelsey hayes yms. ovat hyviä vaihtoehtoja. Kyllähän Roki on oikeassa, että mitä enempi porukalla on köyryä autoissaan niin sitä enempi siihen kiinnitetään huomiota. Parempi kun on auto mikä ei ole mr-rekisterissä, niin voi maalata vaikka lohkon oranssiksi ja ajaa 22" billet murkulolla :lol: Halpaa auton pitämistähän se on, mutta sopii toivoa että harrasteautorekisteri menisi lävitse kekkosslovakian virkamiesten keskuudesta ja päätyisi JAA äänteen voittoon eduskunnassa tms. Sitten ei olisi niin väliä. Tai onko sen nyttenkään niin väliä??? Käyttömaksut, verot, tariffit, kateusmaksu, mediamaksu, kuminpolttomaksu yms. kun on maksettu, niin aina se suu on hymyssä kun antaa kiukkuisen kasin laulaa.

UGH.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Fastback kirjoitti:Juu, leveitä läskejä on ollut, mutta 16" erikoisvanteet olivat kyllä ufoja tuohon aikaan puhumattakaan renkaista. 15" magnum 500, torq thrust D, cragar, kelsey hayes yms. ovat hyviä vaihtoehtoja. Kyllähän Roki on oikeassa, että mitä enempi porukalla on köyryä autoissaan niin sitä enempi siihen kiinnitetään huomiota. Parempi kun on auto mikä ei ole mr-rekisterissä, niin voi maalata vaikka lohkon oranssiksi ja ajaa 22" billet murkulolla :lol: Halpaa auton pitämistähän se on, mutta sopii toivoa että harrasteautorekisteri menisi lävitse kekkosslovakian virkamiesten keskuudesta ja päätyisi JAA äänteen voittoon eduskunnassa tms. Sitten ei olisi niin väliä. Tai onko sen nyttenkään niin väliä??? Käyttömaksut, verot, tariffit, kateusmaksu, mediamaksu, kuminpolttomaksu yms. kun on maksettu, niin aina se suu on hymyssä kun antaa kiukkuisen kasin laulaa.

UGH.
Tuohon loppu tekstiin on pakko yhtyä :D
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Museajoneuvon vanteet

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Älä ihmeessä ymppää sinne kauheita 275/60 pallorenkaita, loppuu nimittäin ne ajo-ominaisuudet siihen, ja kokonaisuus muuttuu varsin koomisen näköiseksi :? Auto on hyvä noin, älä muuta rengastusta!
Vastaa Viestiin