Museajoneuvon vanteet
-
- Aktiivi
- Viestit: 50
- Liittynyt: 25 Heinä 2009, 15:36
- Auto: Ford Mustang Mach1 1973, Ford mustang 1967 Fastback, 2002 Ford Thunderbird Roadster
- Paikkakunta: Vantaa
Museajoneuvon vanteet
Mitenkä se on? musse 1973 museorekisterissä ja miettinyt että josko siihen jossain vaiheessa vaihtaisi 17 tuuman kiekat, vähän spesiaalimmat. Tällä hetkellä 15 tuumaset Magnumit!
En tunne niin tarkkaan 70-luvun vanteita mutta varmaan saman aikauden replikoita tarjolla voisi olla??
En tunne niin tarkkaan 70-luvun vanteita mutta varmaan saman aikauden replikoita tarjolla voisi olla??
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1327
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Museajoneuvon vanteet
Eipä niihin varmaan kukaan puutu jos kerran auto on jo museotarkastettu. Toki voihan sitä varmistaa ja tiedustella esim. museotarkastajan kannan etukäteen. Ainoa todellinen mahdollisuushan "jäädä kiinni" moisesta thyyningistä pussihousmobiiliin on varmaan katsastuksessa ja senhän voi välttää laittamalla ne originaalit Magnumit leiman ajaksi alle
Ja kuinkahan moni katsastaja osaa edes katsoa / viitsii puuttua moiseen asiaan.
Museoautoonhan saa tehdä ajan hengen mukaisia muutoksia, vapaasti tulkiten 70-luvun tyylinen vanne tuuman tai pari isompanakin pitäisi kelvata. Omaan pussihousu-Mercuryyn ainakin kelpasi tarvikevanne (Keystone Classic), joka oli tuuman alkuperäistä isompi, mutta malliltaan ajan henkinen ja "ajoneuvon tyyliin sopiva" (tarkastajan suora lainaus). Tosin tässäkin asiassa on varmasti tarkastajakohtaisia eroja.

Museoautoonhan saa tehdä ajan hengen mukaisia muutoksia, vapaasti tulkiten 70-luvun tyylinen vanne tuuman tai pari isompanakin pitäisi kelvata. Omaan pussihousu-Mercuryyn ainakin kelpasi tarvikevanne (Keystone Classic), joka oli tuuman alkuperäistä isompi, mutta malliltaan ajan henkinen ja "ajoneuvon tyyliin sopiva" (tarkastajan suora lainaus). Tosin tässäkin asiassa on varmasti tarkastajakohtaisia eroja.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Museajoneuvon vanteet
Jes, magnumeitakin on 15-16-17-18 ja 20" koossa. Muitakin hienoja vanteita on mm. Vintage Wheel Worksilla, styled steel wheelssejä on suurempia jne. Museokatsastuksessa ne pitää vaihtaa orggiksiin takaisin. Yksi asia on mikä kannattaa sinunkin huolehtia, niin kun ostat 17" vanteet niin mitoita tarpeeksi korkeat renkaat autoosi. '73 mustang hotkaisee 275/50-17 renkaan taka-akselille, kunhan mitoita bs:n tyyliin 6" sisäänpäin ja 4" sisään, vaihtoehtoisesti 5" sisään ja 4" ulos riippuen vanteen leveydestä. Se näyttää todella hyvältä vanteella, koska siinä on paljon rengasta. Mm. Nittolta saa em. profiilia, hhp:n jätkätkin sellaiset toimittavat. Eteenkän ei kannata hirveän matalaa profiilia ottaa, matala rengas tuo kaikki värinät ja kuopat tiestä terävästi autoon kun rengas ei jousta.Kaitsu65 kirjoitti:Mitenkä se on? musse 1973 museorekisterissä ja miettinyt että josko siihen jossain vaiheessa vaihtaisi 17 tuuman kiekat, vähän spesiaalimmat. Tällä hetkellä 15 tuumaset Magnumit!
En tunne niin tarkkaan 70-luvun vanteita mutta varmaan saman aikauden replikoita tarjolla voisi olla??
Kromisia 17" 5-puolaisia american racingejä on naapurimaassa ruotsissa ihan joka autossa. Että jos joskus aiot mennä power meettiin autollasi, niin se on aivan vakiokauraa siella. Satsaisin johon erilaisempaan.
Tässä on summitracingin vannelinkki 17 x 8 vanteille, hinnat alkavat halvimmasta ja alaspäin mentäessä kallistuu. Siitä sitten valkkailemaan. Kuka tahansa kotimainen osatoimittaja saa sulle tuolta vanteet tilattua, erikoiseimmat kuten Vintage wheel works, radir weels jne eivät kuulu summit racingin valikoimiin.
http://www.summitracing.com/search/Part ... Asc&page=1
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aktiivi
- Viestit: 50
- Liittynyt: 25 Heinä 2009, 15:36
- Auto: Ford Mustang Mach1 1973, Ford mustang 1967 Fastback, 2002 Ford Thunderbird Roadster
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Museajoneuvon vanteet
Kiitos tiedoista... ajattelin juuri korkeampaa profiilia ja isompaa vannekokoa joka täyttää pyöränaukon kauniisti. Olen ajanut mataprofiilirenkailla aika paljon ja hyvää niissä kaarreominaisuudet, ei paljoa jousta sivusuunnassa
Myynnissä oli viime vuoden puolella nettivaraosissa Ansen Sprint vannesarja joka oli ollut kiinni 69 mussessa ja hinta sarjalle oli muistaakseni 850 renkaineen, ei paha. Vannesarjan hankinta ei ole ihan heti mielessä koska magnumit ostin uutena viime syksynä ja koska rekisteriotteessa oli 235/70/15 niin ajattelin katsastaa auton sillä koolla.
Eihän sitä tietysti ikinä tiedä mitä sitä sattuu eteen edullisesti
Kyllä ne magnumitkin hyvältä näyttää, muutama kuva niistä.

Myynnissä oli viime vuoden puolella nettivaraosissa Ansen Sprint vannesarja joka oli ollut kiinni 69 mussessa ja hinta sarjalle oli muistaakseni 850 renkaineen, ei paha. Vannesarjan hankinta ei ole ihan heti mielessä koska magnumit ostin uutena viime syksynä ja koska rekisteriotteessa oli 235/70/15 niin ajattelin katsastaa auton sillä koolla.
Eihän sitä tietysti ikinä tiedä mitä sitä sattuu eteen edullisesti

Kyllä ne magnumitkin hyvältä näyttää, muutama kuva niistä.
Re: Museajoneuvon vanteet
Mun mielestä näyttää todella hyvältä noinkin, ja kun on jo museokatsastettukin, niin itse ainakin pitäytyisin aikakauden koko ja ulkonäössä...
..jos sallitaan valtavirrasta poikkeava kommentti.
..jos sallitaan valtavirrasta poikkeava kommentti.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Museajoneuvon vanteet
235/70-15 on lähes identtisen korkuinen 275/50-17 renkaan kanssa. Mikäli se on liian matala niin sitä saa myös 275/55-17 profiililla. Kunhan renkaan kokonaishalkaisija on 27,5" tai ylitse taka-akseillla niin näyttää hyvältä ja edessä ~27" on aika sopiva riippuen tietysti auton mataluudesta.Kaitsu65 kirjoitti:Kiitos tiedoista... ajattelin juuri korkeampaa profiilia ja isompaa vannekokoa joka täyttää pyöränaukon kauniisti.
rekisteriotteessa oli 235/70/15 niin ajattelin katsastaa auton sillä koolla.
Kyllä ne magnumitkin hyvältä näyttää, muutama kuva niistä.
Magnum käy aina Mustangiin vuosimallista katsomatta. Muurlan jätkien '70 Mach 1:ssä on joko 17" tai 18" billet magnumit ja ulkonäkö ei jätä mitään selittelyjen varaan. Tykkään kuin hullu puurosta (eikä voimalinjakaan ole hullumpi). En muista tarkkaa kokoa, vaikka auton vieressä ryömein renkaita tutkaillen. Kaverin Chargerissa on 18" billet magnumit ja näyttävät tosi hienolta isossa. American Racingillä on myös klassista torq thrustia 17" koossa, eli harmaat puolat ja kiilloitettu lippa -ruotti pojilla on kromivanteita, joten nuo olisivat hienot. Jos tarvit suuntaviivoja millaisia vanteita on saatavilla, niin minulla on aika kattava näkemys markkinoiden vintage klassisiin vanteisiin koossa 17"-20".
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Museajoneuvon vanteet
235/60 Tarkoitti
Eikös isovannettuunaus aja takaa sitä että voidaan käyttää matala rohviilia, jotta voidaan ajaa sitte mutkaan kauheeta kyytiä 



-
- Aktiivi
- Viestit: 50
- Liittynyt: 25 Heinä 2009, 15:36
- Auto: Ford Mustang Mach1 1973, Ford mustang 1967 Fastback, 2002 Ford Thunderbird Roadster
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Museoajoneuvon vanteet
Pete, olet oikeassa
60 profiiliahan se oli...
Olen kyllä nähnyt Muurlan 70-kymppisen ja kävin katsomassa vannekokoa picnikissä ja koko oli muistaakseni 17 tuumaa, muistankohan taas väärin
ja kyllä näytti hyvältä. Näytti myöskin siltä että oli hieman madallettu autoa ja tietääkseni omaa ei ole! En ole kyllä ajatellut radalle lähteä vaan haen visuaalisuutta enemmänkin. Auto on kyllä jämäkkä ja kaikin puolin mukava ajettava...
Kiitos Auran suuntaan, jos saan rahaa niin otan yhteyttä! Erittäin mukavaa kun saa apua samanlaisen auton omistajalta joka tietää mistä puhuu

60 profiiliahan se oli...
Olen kyllä nähnyt Muurlan 70-kymppisen ja kävin katsomassa vannekokoa picnikissä ja koko oli muistaakseni 17 tuumaa, muistankohan taas väärin

ja kyllä näytti hyvältä. Näytti myöskin siltä että oli hieman madallettu autoa ja tietääkseni omaa ei ole! En ole kyllä ajatellut radalle lähteä vaan haen visuaalisuutta enemmänkin. Auto on kyllä jämäkkä ja kaikin puolin mukava ajettava...
Kiitos Auran suuntaan, jos saan rahaa niin otan yhteyttä! Erittäin mukavaa kun saa apua samanlaisen auton omistajalta joka tietää mistä puhuu

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Museajoneuvon vanteet
Iso vanne = voidaan käyttää isoja jarruja. Mutkaan ajettiin kauheeta kyytiä jo '60-luvulla ja ei silloin ollut matalarohviileita. Minä pidän linjasta, jossa on iso vanne ja profiililtaan korkeahko rengas. Se tasapainoittaa kokonaisuutta, näyttää silti muskelilta ja renkaan runko on selkeästi jäykempi mitä esim. 275/60-15, joka soutaa aivan einarina, suorastaan vaappuu.PeteP kirjoitti:235/60 TarkoittiEikös isovannettuunaus aja takaa sitä että voidaan käyttää matala rohviilia, jotta voidaan ajaa sitte mutkaan kauheeta kyytiä
Tässäpä parit kuvat 275/50-17 kumeksista. Huomioikaa, että kuvien vanteet ovat 17" ja rengastus näyttää edelleen "läskiltä" muskelilookilta. Jos minulla ei olisi tätä nykyistä vannearmadaa autooni, niin hankkisin jotkut klassiset 17" kiekot ja juurikin nuo em. renkaat.


"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 5
- Liittynyt: 07 Elo 2008, 10:48
- Auto: Mustang Mach1 -70 SCJ 460
Lincoln Town Car -96
Ford F-250 XLT Lariant 4x4 -95 - Paikkakunta: Muurla
Re: Museajoneuvon vanteet
Joo, noi mun '70 Machin vanteet on 17x8 Billet Magnumit. Sepe vihjasi, ett nyt sais alumiiniset 17 tuumaiset Magnumit. Kun näin kuvat, olin heti myyty. Autoa on muuten madallettu noin tuuman verran. Ens kesäksi hankin hiukan leveämmät kumit (Continental Extreme Contact DWS , http://www.tirerack.com) samoille vanteille. Vanhat on myynnissä, eli yhden kesän ajetut 80 %:set BF-Goodrich G-Force T/A 245/45-17.Fastback kirjoitti:235/70-15 on lähes identtisen korkuinen 275/50-17 renkaan kanssa. Mikäli se on liian matala niin sitä saa myös 275/55-17 profiililla. Kunhan renkaan kokonaishalkaisija on 27,5" tai ylitse taka-akseillla niin näyttää hyvältä ja edessä ~27" on aika sopiva riippuen tietysti auton mataluudesta.Kaitsu65 kirjoitti:Kiitos tiedoista... ajattelin juuri korkeampaa profiilia ja isompaa vannekokoa joka täyttää pyöränaukon kauniisti.
rekisteriotteessa oli 235/70/15 niin ajattelin katsastaa auton sillä koolla.
Kyllä ne magnumitkin hyvältä näyttää, muutama kuva niistä.
Magnum käy aina Mustangiin vuosimallista katsomatta. Muurlan jätkien '70 Mach 1:ssä on joko 17" tai 18" billet magnumit ja ulkonäkö ei jätä mitään selittelyjen varaan. Tykkään kuin hullu puurosta (eikä voimalinjakaan ole hullumpi). En muista tarkkaa kokoa, vaikka auton vieressä ryömein renkaita tutkaillen. Kaverin Chargerissa on 18" billet magnumit ja näyttävät tosi hienolta isossa. American Racingillä on myös klassista torq thrustia 17" koossa, eli harmaat puolat ja kiilloitettu lippa -ruotti pojilla on kromivanteita, joten nuo olisivat hienot. Jos tarvit suuntaviivoja millaisia vanteita on saatavilla, niin minulla on aika kattava näkemys markkinoiden vintage klassisiin vanteisiin koossa 17"-20".
-
- Aktiivi
- Viestit: 50
- Liittynyt: 25 Heinä 2009, 15:36
- Auto: Ford Mustang Mach1 1973, Ford mustang 1967 Fastback, 2002 Ford Thunderbird Roadster
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Museajoneuvon vanteet
Olen samoilla linjoilla Fastbackin kanssa. Jos autoa ei ole madallettu niin mahdollisimman korkea profiili + iso vannekoko antavat täyteläisen ilmeen pyöränkotelossa ja juuri sitä hain. Tarkoitus ei ole madaltaa autoa koska se ei varmaan ole sallittua museoajoneuvoille
Jos sen saisi tehdä niin varmaan tekisinkin ? mutta silti yrittäisin pitää mahdollisimman korkean profiilin renkaassa. Ohessa linkki jossa madallettu 71-72 musse. http://www.wheel-whores.com/forum/viewtopic.php?t=114
Antaa aika siistin kuvan autosta
Profiili varmaankin on 40 tai 45 ja mielestäni minimi pitäisi olla 40 profiilia..

Jos sen saisi tehdä niin varmaan tekisinkin ? mutta silti yrittäisin pitää mahdollisimman korkean profiilin renkaassa. Ohessa linkki jossa madallettu 71-72 musse. http://www.wheel-whores.com/forum/viewtopic.php?t=114
Antaa aika siistin kuvan autosta

Profiili varmaankin on 40 tai 45 ja mielestäni minimi pitäisi olla 40 profiilia..
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Museajoneuvon vanteet
Kyllä madallettuunkin iso pallo sopii, ei tule kärrynpyörä lookkia. Paksu rengas ison vanteen päällä luo tasapainoa. Kaitsun linkin vihreä mustakanki on esitelty popularhotroddingissa.
http://www.popularhotrodding.com/featur ... index.html
vihreän liuskaperän rengas&vanne setti on tälläinen:
Wheels & Tires
Wheels: Budnik Fontana 17x8, front; Budnik Fontana 18x9.5, rear
Tires: Nitto NT 555 245/45ZR17, front; Nitto NT 555 275/40ZR18, rear
Tosi tyylikäs. Nyt tullaan makuasioihin, mutta minä kaipaisin hieman lisää profiilia.

http://www.popularhotrodding.com/featur ... index.html
vihreän liuskaperän rengas&vanne setti on tälläinen:
Wheels & Tires
Wheels: Budnik Fontana 17x8, front; Budnik Fontana 18x9.5, rear
Tires: Nitto NT 555 245/45ZR17, front; Nitto NT 555 275/40ZR18, rear
Tosi tyylikäs. Nyt tullaan makuasioihin, mutta minä kaipaisin hieman lisää profiilia.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aktiivi
- Viestit: 50
- Liittynyt: 25 Heinä 2009, 15:36
- Auto: Ford Mustang Mach1 1973, Ford mustang 1967 Fastback, 2002 Ford Thunderbird Roadster
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Museajoneuvon vanteet
Juu, tarkoitin siis että missään tapauksessa ei saa olla alle 40. Näyttäisi vaan tuossa madalletussa mussessa että korkeampi profiili vie lokasuojat mennessään.
-
- Addikti
- Viestit: 180
- Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
- Auto: -72 mach
- Paikkakunta: south ostrobothnia
Re: Museajoneuvon vanteet
edessä 8x17 , 0 offset , 235/45 ja takana 9x 17, 0 offset , 275/40
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
tuossa "museoinnilta pelastetussa" alkuperäinen laskematon alusta
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
tuossa "museoinnilta pelastetussa" alkuperäinen laskematon alusta
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
-
- Aktiivi
- Viestit: 50
- Liittynyt: 25 Heinä 2009, 15:36
- Auto: Ford Mustang Mach1 1973, Ford mustang 1967 Fastback, 2002 Ford Thunderbird Roadster
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Museajoneuvon vanteet
Siisti on kuin sika pienenä
Ei sulla sattuisi olemaan koko sivukuvaa suoraan sivulta otettuna?

Ei sulla sattuisi olemaan koko sivukuvaa suoraan sivulta otettuna?