mitä laatikkoöljyä sn 95

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

TPN kirjoitti:Enpä tiedä miksi ei MTL:ää pitäis käyttää, ite laitoin syksylla ja loorasta tuli kun uus, ei ole kertaakaan sorvannu kolmoselle vaihtaessa niinku aiemmin ATF:llä.
Tuota samaa asiaa ihmettelin itsekin jos se kerran toimii ja monet on kehuneet.Nyt on kuitenkin hankittu 1 gal Gulfin atf dx 3 öljyä, mercon hyväksyntä löytyy.
En tiedä mitä laatikossa nyt on, mitä lie joe laittanut usassa mutta ei ainakaan ole "sorvannut" millään vaihteella.Mitä nyt se kuuluisa pakki joskus vähän
kränää..
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Viesti Kirjoittaja Ville K »

96PurpleStang1 kirjoitti:.Mitä nyt se kuuluisa pakki joskus vähän
kränää..
Pakki ei kränää yhtään ikinä, jos ennen pakin laittamista käyttää kepin vitosella :wink:
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Nyt kuulin "esson baarissa" että muun kuin Atf-öljyn käyttö tuhoaa vähitellen T-laatikoista 1,2,3-vaihteiden synkronoinneista jotkin pinnat..
Mukavaa mutuilua :roll:
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

T-45 Öljynvaihto suoritettu, olihan lujassa tuo drain-roppu mutta aukesihan se sentään.Joe oli asianmukaisesti laittanut sen liiman
kanssa kiinni.Öljyt olivat pikaisen tarkastelun perustella vielä aika hyvät ja mitään moskaa ei lodjusta pihalle suoltanut.Liekö nyt
jonkinlaista huoltoa floridassakin tehty..Laatikossa oli vähän liikaakin öljyä, tarkka määrä tuolle pitäisi oleman 6.6 Pints eli 3120Ml.
(1 us pint siis n. 473ml.) Laatikosta tuli jokunen desi enemmän pihalle mutta ei kait tuo niin vakavaa ole.Uusi liukaste siis
Gulf Atf Dx 3 mercon.Edellinen vaihto/lisäys oli tehty shifterin kautta (kuten siis nytkin) joten tuo kait selittää sen ylimääräisen.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Viesti Kirjoittaja PeteP »

TPN kirjoitti: 04 Maalis 2010, 16:36 Enpä tiedä miksi ei MTL:ää pitäis käyttää, ite laitoin syksylla ja loorasta tuli kun uus, ei ole kertaakaan sorvannu kolmoselle vaihtaessa niinku aiemmin ATF:llä.
Laitoin myös, ja kyllä toimii paremmin kuin yksikään vastaava loota joilla oon ajanut ja käyttänyt aateeäffää. Kallis öljy, mutta eipä tuota tarvi vuosiin vaihtaa.
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Ei rusahdellut, eikä rusahtele nytkään. Red Line Mtl "Täyttää vaatimukset API GL-4, Dexron ja Mercon ATF."
:krooh:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

T-5 oil

There is a BIG difference between the Borg Warner NWC T-5 and the WC T-5, and they use different oils. All the synchronizer rings in the Non-World Class (NWC) are made of solid bronze, and are of different size than those found in the World-Class (WC) T-5. It is because there are no bearings under each gear and the bronze synchro gears that the NWC T-5 use the heavy 70W gear oil.

In 1985, Ford introduced the World Class T-5. No longer were 1st, 2nd, and 3rd gears spinning on a solid output shaft as needle bearings were installed under each gear to reduce drag. The lower counter gears also saw tapered bearings to replace the bronze thrust washer.

All main shaft synchro's were fiber lined steel rings to improve rings friction surface while 5th remains bronze. All WC T5’s use ATF oil or Synthetic ATF (no other oil should be used. Redline MTL should not be used, but Redline ATF is fine. Amsoil ATF could also be used). By improving the surface friction the synchro slows the gear faster making for smoother shifts.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tässä syyt öljyn oikeaan valintaan.
Synkro renkaat.
ja
Vaihde rattaan akselilaakerit.
Näille pitää olla oikean lainen voitelu.
Ja onhan tuolla WC T5 askissa muitakin oikein voideltavia kohteita verrattuna vanhanmalisiin Ford Toploader ja BW T10 askeihin jne.

Voi olla, ettei nyt rusahda, mutta joskus myöhemmin rusahtaa kunnolla.
Liitteet
1351-132-004_T5_TRANSMISSION_INPUT_THRUST_BEARING__03767.1540475803.jpg
s-l1600.jpg
TBKT11875-2.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin