windsorin ja cleven koko ero
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
windsorin ja cleven koko ero
Näyttää nyt siltä että rakennan koneen jommasta kummasta koneesta,paljonko noissa on koko eroa?Aikaisempia topicceja lukeneena niissä on jotain eroa koossa?Tulisi -70 sr:ään.Onko koneiden osissa ja saatavuudessa paljon eroja?Tarkoitus olisi saada kiva katu motti 350-450hp.Kestääkö c4 noi tehot?
Re: windsorin ja cleven koko ero
Tarkoitat ilmeisesti fyysistä kokoa. Molemmathan iskutilavuudeltaan ovat 351cid. Vaikka cleve on 9.2" dekkikorkeudella (kampilinjasta kansitasoon), eli matalampi, niin kannet ovat vähän leveämmällä kuin windsorissa, jossa 9.5" dekkikorkeudella. Molemmat mahtuvat -70 konehuoneeseen. Toki voit valita jonkun tunnel-ram imarin, jolla tullaan konepeitosta läpi. Tehotavoitteenkin saavut molemmilla. Vakiokansilla et ehkä windsorilla niin helposti.jallu64 kirjoitti:Näyttää nyt siltä että rakennan koneen jommasta kummasta koneesta,paljonko noissa on koko eroa?Aikaisempia topicceja lukeneena niissä on jotain eroa koossa?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: windsorin ja cleven koko ero
Joo fyysistä kokoa tarkoitin.Ja tarkoitus olisi käyttää juuri mahdollisimman paljon alkuperäis osia.
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: windsorin ja cleven koko ero
Mihinkäs lohkoon nuo pikkulohko bossit tehtiin?
- kariboy
- Mega-addikti
- Viestit: 867
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Re: windsorin ja cleven koko ero
Eikkös ne vuonna ´70 olleet 302 (G koodi) ja 429 (Zkoodi) ...
Siis molemmat Bossit...
Siis molemmat Bossit...
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Mustang GT Convertible 2003
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: windsorin ja cleven koko ero
pikkuboss tehtiin 302 sukuiseen lohkoon, paitsi se oli oma valunsa, 4-pulttisilla runkolaakeripukeilla ja selkeästi vahvempi mitä vakiolohko. Jos saisin valita niin tjollainen 351w lohko, siihen chi 3-v kannet ja 3.85 iskua.
Jos rauta clevelandin kansia haluaa käyttää niine-baytä hakuseen street boss intake tai track boss intake.
Jos rauta clevelandin kansia haluaa käyttää niine-baytä hakuseen street boss intake tai track boss intake.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: windsorin ja cleven koko ero
Tulikos se 351 vasta 71?kariboy kirjoitti:Eikkös ne vuonna ´70 olleet 302 (G koodi) ja 429 (Zkoodi) ...
Siis molemmat Bossit...
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: windsorin ja cleven koko ero
Tuli ja oli ainut (puoli)vuosi, 1608 kpl tehtiin heitä.jallu64 kirjoitti:Tulikos se 351 vasta 71?kariboy kirjoitti:Eikkös ne vuonna ´70 olleet 302 (G koodi) ja 429 (Zkoodi) ...
Siis molemmat Bossit...
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: windsorin ja cleven koko ero
351 Boss on Fordin paras pikkulohko tai ehkä paras hiperformance sb moottori mitä Ford/GM/Mopar onnistuivat tuottamaan '60-'70-luvuilla. 351 Boss on tehty 4-pulttiseen Cleveland lohkoon. Aikoinaan kun Fordin pikkulohkoon ei ollut olemassa hyviä kansia ei alkuperäisiä tai aftermarkettia, niin oli suosittua asentaa 302 tai 351w lohkoon Cleveland kannet. Operaation vaikein osa oli puuttuva imusarja, jota valmisti Bush Performance ja B&A samoilla muoteilla - toinen meni konkkaan, toinen osti muotit ja homma jatkua. Heillä oli 302 ja 351w moottoreille tarkoitetut street Boss ja track Boss imusarjat. Street boss oli matala dualplane ja track Boss korkea victor jr. tyylinen yksitasoimusarja. En tiedä onko firma enää pystyssä, mutta näitä imusarjoja näkee säännöllisesti e-bayllä ja racing junkilla. Autoharrasteella oli Suomessa tommoinen street boss imusarja hyllyssä joskus vuonna kivi ja kirves.
Kuinka tarkan kopiot haluat 351 Bossista? Esim. hankkimalla 4-pulttisen Cleveland lohkon tai 2-pulttisen, siihen 4V Cleveland tyyliset rautakannet ja matala dual plane alumiini imusarja - niin ollaan ulkoisesti lähellä 351 Bossia. Clevelandista saa helposti hakemasi paukkumäärän, kuten windsoristakin.
Hyviä vaihtoehtoja voisi olla myös edelbrockin tai trickflown cleveland kannet, aussilainen CHI valmistaa myös mielenkiintoisia cleveland kansia. Olishan se erilaista hankkia Clevelandiin alukannet, windsoreita nyt on kaikilla alsakansilla
Projekti vaikuttaa mielenkiintoiselta. Jos tommoista lähdet tekemään, niin 351c imusarjoja löytyy paljon kotimaasta hyllyiltä pölyä keräämästä. Kannattaa ainakin kysellä.
Kuinka tarkan kopiot haluat 351 Bossista? Esim. hankkimalla 4-pulttisen Cleveland lohkon tai 2-pulttisen, siihen 4V Cleveland tyyliset rautakannet ja matala dual plane alumiini imusarja - niin ollaan ulkoisesti lähellä 351 Bossia. Clevelandista saa helposti hakemasi paukkumäärän, kuten windsoristakin.
Hyviä vaihtoehtoja voisi olla myös edelbrockin tai trickflown cleveland kannet, aussilainen CHI valmistaa myös mielenkiintoisia cleveland kansia. Olishan se erilaista hankkia Clevelandiin alukannet, windsoreita nyt on kaikilla alsakansilla
Projekti vaikuttaa mielenkiintoiselta. Jos tommoista lähdet tekemään, niin 351c imusarjoja löytyy paljon kotimaasta hyllyiltä pölyä keräämästä. Kannattaa ainakin kysellä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: windsorin ja cleven koko ero
Ulkoisesti haluaisin aika lähelle bossia.Cleven lohko(tai w)ja cleven rautakannet,näistä varmaan lähdetään.Minkä vuotuiset lohkot ja kannet olisi käypäsiä?
Re: windsorin ja cleven koko ero
Lootan saa kestämään em tehot suht pienillä muutoksilla
varsinkin 72> uudemmat
varsinkin 72> uudemmat
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: windsorin ja cleven koko ero
Mitenkäs paljon koneistus hommia on edessä jos 351w lohkoon ymppää cleven rautakannet?Ja onko tässä jotain vuosimalleihin liittyviä ongelmia edessä?
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: windsorin ja cleven koko ero
Jos vaihtoehtoina on edelleen 302/351 ja W/C ja mielihalut jossain BOSSin tyylisessä, niin autenttisin ratkaisu on tuo 302W ja siihen cleven kannet. Tuollaisesta ei saa puhua julkisesti BOSSina vaan Clevor on yksi virityksen lempinimistä. Kun lopputulos ei kuitenkaan ole autenttinen, niin unohtaisin turhan jumpan 302+C parissa. Mielestäni helpoiten tehoa ja BOSS tyylistä saa tuosta 351C:stä ja siihen heittämällä BOSS tyyliset venakopat ja muut koreografiat. Ei ehkä niin 1970 pikkuBOSS kuin clevor, mutta kuitenkin.jallu64 kirjoitti:Ulkoisesti haluaisin aika lähelle bossia.Cleven lohko(tai w)ja cleven rautakannet,näistä varmaan lähdetään.Minkä vuotuiset lohkot ja kannet olisi käypäsiä?
Mustang -69 SR
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: windsorin ja cleven koko ero
Tossa on aika hyvää kerrontaa: LINKKIjallu64 kirjoitti:Mitenkäs paljon koneistus hommia on edessä jos 351w lohkoon ymppää cleven rautakannet?Ja onko tässä jotain vuosimalleihin liittyviä ongelmia edessä?
Mustang -69 SR
Re: windsorin ja cleven koko ero
Fastback kirjoitti: Autoharrasteella oli Suomessa tommoinen street boss imusarja hyllyssä joskus vuonna kivi ja kirves.
Tuo imusarja haettin pois viimevuoden lopulla. Street ja Track Boss 302 /351 imusarjat kuului Ford Motorsportin valikoimiin vielä 1980 luvulla.
Nyt toimittaja on
http://www.tmeyerinc.com/B&Aintake.html
Big Boss Special-454
* Aftermarket 9.500" block Cleveland mains and 4.125" bore
* Forged 4.250" stroke crankshaft
* Forged H-beam connecting rods
* Forged flat top pistons
* Rod and main bearings
* Premium moly ring set
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.