windsorin ja cleven koko ero

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

Näyttää nyt siltä että rakennan koneen jommasta kummasta koneesta,paljonko noissa on koko eroa?Aikaisempia topicceja lukeneena niissä on jotain eroa koossa?Tulisi -70 sr:ään.Onko koneiden osissa ja saatavuudessa paljon eroja?Tarkoitus olisi saada kiva katu motti 350-450hp.Kestääkö c4 noi tehot?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

jallu64 kirjoitti:Näyttää nyt siltä että rakennan koneen jommasta kummasta koneesta,paljonko noissa on koko eroa?Aikaisempia topicceja lukeneena niissä on jotain eroa koossa?
Tarkoitat ilmeisesti fyysistä kokoa. Molemmathan iskutilavuudeltaan ovat 351cid. Vaikka cleve on 9.2" dekkikorkeudella (kampilinjasta kansitasoon), eli matalampi, niin kannet ovat vähän leveämmällä kuin windsorissa, jossa 9.5" dekkikorkeudella. Molemmat mahtuvat -70 konehuoneeseen. Toki voit valita jonkun tunnel-ram imarin, jolla tullaan konepeitosta läpi. Tehotavoitteenkin saavut molemmilla. Vakiokansilla et ehkä windsorilla niin helposti.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle :( )
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

Joo fyysistä kokoa tarkoitin.Ja tarkoitus olisi käyttää juuri mahdollisimman paljon alkuperäis osia.
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

Mihinkäs lohkoon nuo pikkulohko bossit tehtiin?
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Eikkös ne vuonna ´70 olleet 302 (G koodi) ja 429 (Zkoodi) ...
Siis molemmat Bossit...
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja Fastback »

pikkuboss tehtiin 302 sukuiseen lohkoon, paitsi se oli oma valunsa, 4-pulttisilla runkolaakeripukeilla ja selkeästi vahvempi mitä vakiolohko. Jos saisin valita niin tjollainen 351w lohko, siihen chi 3-v kannet ja 3.85 iskua.

Jos rauta clevelandin kansia haluaa käyttää niine-baytä hakuseen street boss intake tai track boss intake.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

kariboy kirjoitti:Eikkös ne vuonna ´70 olleet 302 (G koodi) ja 429 (Zkoodi) ...
Siis molemmat Bossit...
Tulikos se 351 vasta 71?
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja Drummer »

jallu64 kirjoitti:
kariboy kirjoitti:Eikkös ne vuonna ´70 olleet 302 (G koodi) ja 429 (Zkoodi) ...
Siis molemmat Bossit...
Tulikos se 351 vasta 71?
Tuli ja oli ainut (puoli)vuosi, 1608 kpl tehtiin heitä.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja Fastback »

351 Boss on Fordin paras pikkulohko tai ehkä paras hiperformance sb moottori mitä Ford/GM/Mopar onnistuivat tuottamaan '60-'70-luvuilla. 351 Boss on tehty 4-pulttiseen Cleveland lohkoon. Aikoinaan kun Fordin pikkulohkoon ei ollut olemassa hyviä kansia ei alkuperäisiä tai aftermarkettia, niin oli suosittua asentaa 302 tai 351w lohkoon Cleveland kannet. Operaation vaikein osa oli puuttuva imusarja, jota valmisti Bush Performance ja B&A samoilla muoteilla - toinen meni konkkaan, toinen osti muotit ja homma jatkua. Heillä oli 302 ja 351w moottoreille tarkoitetut street Boss ja track Boss imusarjat. Street boss oli matala dualplane ja track Boss korkea victor jr. tyylinen yksitasoimusarja. En tiedä onko firma enää pystyssä, mutta näitä imusarjoja näkee säännöllisesti e-bayllä ja racing junkilla. Autoharrasteella oli Suomessa tommoinen street boss imusarja hyllyssä joskus vuonna kivi ja kirves.

Kuinka tarkan kopiot haluat 351 Bossista? Esim. hankkimalla 4-pulttisen Cleveland lohkon tai 2-pulttisen, siihen 4V Cleveland tyyliset rautakannet ja matala dual plane alumiini imusarja - niin ollaan ulkoisesti lähellä 351 Bossia. Clevelandista saa helposti hakemasi paukkumäärän, kuten windsoristakin.

Hyviä vaihtoehtoja voisi olla myös edelbrockin tai trickflown cleveland kannet, aussilainen CHI valmistaa myös mielenkiintoisia cleveland kansia. Olishan se erilaista hankkia Clevelandiin alukannet, windsoreita nyt on kaikilla alsakansilla ;)

Projekti vaikuttaa mielenkiintoiselta. Jos tommoista lähdet tekemään, niin 351c imusarjoja löytyy paljon kotimaasta hyllyiltä pölyä keräämästä. Kannattaa ainakin kysellä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

Ulkoisesti haluaisin aika lähelle bossia.Cleven lohko(tai w)ja cleven rautakannet,näistä varmaan lähdetään.Minkä vuotuiset lohkot ja kannet olisi käypäsiä?
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Lootan saa kestämään em tehot suht pienillä muutoksilla
varsinkin 72> uudemmat
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

Mitenkäs paljon koneistus hommia on edessä jos 351w lohkoon ymppää cleven rautakannet?Ja onko tässä jotain vuosimalleihin liittyviä ongelmia edessä?
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

jallu64 kirjoitti:Ulkoisesti haluaisin aika lähelle bossia.Cleven lohko(tai w)ja cleven rautakannet,näistä varmaan lähdetään.Minkä vuotuiset lohkot ja kannet olisi käypäsiä?
Jos vaihtoehtoina on edelleen 302/351 ja W/C ja mielihalut jossain BOSSin tyylisessä, niin autenttisin ratkaisu on tuo 302W ja siihen cleven kannet. Tuollaisesta ei saa puhua julkisesti BOSSina vaan Clevor on yksi virityksen lempinimistä. Kun lopputulos ei kuitenkaan ole autenttinen, niin unohtaisin turhan jumpan 302+C parissa. Mielestäni helpoiten tehoa ja BOSS tyylistä saa tuosta 351C:stä ja siihen heittämällä BOSS tyyliset venakopat ja muut koreografiat. Ei ehkä niin 1970 pikkuBOSS kuin clevor, mutta kuitenkin.
Mustang -69 SR
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

jallu64 kirjoitti:Mitenkäs paljon koneistus hommia on edessä jos 351w lohkoon ymppää cleven rautakannet?Ja onko tässä jotain vuosimalleihin liittyviä ongelmia edessä?
Tossa on aika hyvää kerrontaa: LINKKI
Mustang -69 SR
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: windsorin ja cleven koko ero

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Fastback kirjoitti: Autoharrasteella oli Suomessa tommoinen street boss imusarja hyllyssä joskus vuonna kivi ja kirves.


Tuo imusarja haettin pois viimevuoden lopulla. Street ja Track Boss 302 /351 imusarjat kuului Ford Motorsportin valikoimiin vielä 1980 luvulla.
Nyt toimittaja on
http://www.tmeyerinc.com/B&Aintake.html

Big Boss Special-454

* Aftermarket 9.500" block Cleveland mains and 4.125" bore

* Forged 4.250" stroke crankshaft

* Forged H-beam connecting rods

* Forged flat top pistons

* Rod and main bearings

* Premium moly ring set
Liitteet
Boss 302 NOS Block
Boss 302 NOS Block
Track Boss
Track Boss
Street Boss
Street Boss
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin