Arning muutoksesta

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
PaLa
Aktiivi
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Syys 2008, 21:28
Auto: 289 HT -65
Paikkakunta: Salo

Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja PaLa »

Moikka!

Kahlasin sivustoa läpi,enkä löytänyt etsimääni,muistelen sen kyl jossain nähneeni......joten ny päätin si kysästä.
Eli miten kyseinen muutos tehtiin ja nitä kaikkea siinä on otettava huomioon?....
Keulaa on saatava ainakin hiukan alas,ku menee niin nokka pystyssä ja perää ei viitteis nostaa.

-pala
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
TurdusMerula
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
Auto: HT -67
Paikkakunta: Parainen

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja TurdusMerula »

PaLa kirjoitti:Moikka!

Kahlasin sivustoa läpi,enkä löytänyt etsimääni,muistelen sen kyl jossain nähneeni......joten ny päätin si kysästä.
Eli miten kyseinen muutos tehtiin ja nitä kaikkea siinä on otettava huomioon?....
Keulaa on saatava ainakin hiukan alas,ku menee niin nokka pystyssä ja perää ei viitteis nostaa.

-pala
Arning-pudotus ei oikeastaan paljoakaan laske keulaa, ainakaan sitä nimellistä tuumaa. Vaikutus on enemmänkin ohjausgeometrian puolella. Madallusjouset keulaan...
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Tai sitten 1/2 kierrosta kerralla etu jousista pois jos eivät ole elähtäneet , sillä ainakin saat tasattua autonn asentoa.
PaLa
Aktiivi
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Syys 2008, 21:28
Auto: 289 HT -65
Paikkakunta: Salo

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja PaLa »

Kiitoksia...
Ajattelinki,ettei se ehkä pelkästään sillä paljon laske,mutta jospa sillä olisi myönteistä vaikutusta ajettavuuteen.
Täytyy mennä tonne tallille suunnittelemaan mitä alkais duunaamaan,mut tästä on nyt hyvä lähteä.

-pala
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tuuman voi pudottaa ilman, että vaatii muuta kuin reikien tekemistä.

äh, samat lätinät meinasin kirjoittaa kunnes muistin klikata tuota linkkiä. Sieltähän ne lukee.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
JYN85
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja JYN85 »

Itselläkin suunnitteilla tälle talvelle ko muutos omaan autoon (musse -67) muun alustarempan ohessa. Jos tekee autoon 1" pudotuksen, niin saavutetaanko kiilapaloilla mitään etua? Esim Mustangsunlimited kauppaa sapluuna ja kiilapala kiitiä 180 taalan hintaan. Tuntuu kovalta hinnalta pelkästä sapluunasta jos kiilapaloista ei ole mitään hyötyä pienemmässä pudotuksessa.
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

Tein viime talvena omaan 68 musseeni noin tuuman pudotuksen ja ylätukivarren pudotuksen, eikä
ainakaan tuossa tapauksessa nivelen kulma mennyt missään tapauksessa edes liikkumavaransa
lähelle. Tietty pallonivel toimii koko ajan "väärässä" kulmassa, joten pitkäaikaisessa käytössä nivelen
kulman muutoksella voi olla jotain hyötyäkin. Kunhan pyöränkulmat vaan sai kohdilleen, etupään käytös
muuttui tukivarsimuutoksen jälkeen mielestäni huomattavasti parempaan suuntaan, toki vaikutusta
oli varmaan myös pudotuksella, rengasmuutoksella jne....
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja FFreak »

No hitsi mä mietin kans tota tuuman pudotusta, et tarviiko jo sen kiilapalan. :o No kerran ei tarvii niin varmaan kannatta tehdä, jos haluaa geometriaa paremmaksi. :) Kun on muutenkin tulossa uutta osaa eteen ja taakse niin siinähän ne samalla hoituis. Vois ehkä taipua mutkiin toisen lailla. Täytyyhän sitä voida tuollaisella autolla ajaa muutenkin kuin suoraan. Tietyissä rajoissa tietenkin. 8)
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja ROKI »

FFreak kirjoitti:No hitsi mä mietin kans tota tuuman pudotusta, et tarviiko jo sen kiilapalan. :o No kerran ei tarvii niin varmaan kannatta tehdä, jos haluaa geometriaa paremmaksi. :) Kun on muutenkin tulossa uutta osaa eteen ja taakse niin siinähän ne samalla hoituis. Vois ehkä taipua mutkiin toisen lailla. Täytyyhän sitä voida tuollaisella autolla ajaa muutenkin kuin suoraan. Tietyissä rajoissa tietenkin. 8)
Kyllähän ne pallot kuluu eri tavalla kuin vakioasennossa, ei se ole kummone homma tehdä ne kiilapalat itse, rälläkkä käteen ja 8mm lattarautaa ja hiomaan poralla reikiä ja pakoilleen eikä maksa paljon mitään.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Jep, varmasti kuluu. Epäilen, että nykyiset pallot on kuluneet paikoillaan vuodesta -85 joten jos ne laittais toiseen asentoon niin kestäisköhän mun ajoilla toiset 24 vuotta? :lol: Rälläkkä pysyy kädessä, mut saattaa pian löytyä joku tuttu joka voisi vallan koneistaa tuollaiset, vai meneekö liian hienoksi? 8) Ja vielä jos jalostaa pitemmälle niin ostaa vallan hitec ylätukivarret. Jonka jälkeen myös alatukivarret. Tai muuttaa koko jousituksen McPhersson malliseksi! :shock:
No joo, uni seis. 8) Eiköhän meikäläisen ajeluihin riitä toi pelkkä muutos, ja ehkä kiilapalat. Kahotaan kesällä kun saa asennettua osat paikoilleen. 8) Ja sitä kesää odotellen :roll:
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja Make67 »

FFreak kirjoitti:Jep, varmasti kuluu. Epäilen, että nykyiset pallot on kuluneet paikoillaan vuodesta -85 joten jos ne laittais toiseen asentoon niin kestäisköhän mun ajoilla toiset 24 vuotta? :lol: Rälläkkä pysyy kädessä, mut saattaa pian löytyä joku tuttu joka voisi vallan koneistaa tuollaiset, vai meneekö liian hienoksi? 8) Ja vielä jos jalostaa pitemmälle niin ostaa vallan hitec ylätukivarret. Jonka jälkeen myös alatukivarret. Tai muuttaa koko jousituksen McPhersson malliseksi! :shock:
No joo, uni seis. 8) Eiköhän meikäläisen ajeluihin riitä toi pelkkä muutos, ja ehkä kiilapalat. Kahotaan kesällä kun saa asennettua osat paikoilleen. 8) Ja sitä kesää odotellen :roll:
Ilman kiiloja ajellu 8 vuotta...rataa, slalomia, kruisailuja(yht. 35tkm). Siellä ovat ja aina kelvanneet kattastus-sedälle...tähän asti :mrgreen: !
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
BB
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 06 Marras 2007, 17:16

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja BB »

Toteutin tossa tuon 1 tuuman pudotuksen ja hupsis toisella puolen ylä pallo otti vastaan ennen pohjaan lyönti kumia.

Sitten aloin etsimään vaivaan vastausta joka oli TARVIKE yläpallo liikematka selvästi pienempi kuin alkuperäisessä.(merkki joku dtz tai sinne päin)

Joten olkaahan tarkkana ettei käy vahinkoa.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Arning muutoksesta

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

hitto, mulla on varmaan jossain 6 vuotta autotallissa maanneen p5 pöytäkoneen kovalevyllä kuvat, joiden perusteella, voisi teettää esim. Sarlin racingillä tommoset kiilat, mutta en tiedä lähteekö se ees käyntiin enään...
Vastaa Viestiin