Arning muutoksesta
Arning muutoksesta
Moikka!
Kahlasin sivustoa läpi,enkä löytänyt etsimääni,muistelen sen kyl jossain nähneeni......joten ny päätin si kysästä.
Eli miten kyseinen muutos tehtiin ja nitä kaikkea siinä on otettava huomioon?....
Keulaa on saatava ainakin hiukan alas,ku menee niin nokka pystyssä ja perää ei viitteis nostaa.
-pala
Kahlasin sivustoa läpi,enkä löytänyt etsimääni,muistelen sen kyl jossain nähneeni......joten ny päätin si kysästä.
Eli miten kyseinen muutos tehtiin ja nitä kaikkea siinä on otettava huomioon?....
Keulaa on saatava ainakin hiukan alas,ku menee niin nokka pystyssä ja perää ei viitteis nostaa.
-pala
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Arning muutoksesta
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
- Auto: HT -67
- Paikkakunta: Parainen
Re: Arning muutoksesta
Arning-pudotus ei oikeastaan paljoakaan laske keulaa, ainakaan sitä nimellistä tuumaa. Vaikutus on enemmänkin ohjausgeometrian puolella. Madallusjouset keulaan...PaLa kirjoitti:Moikka!
Kahlasin sivustoa läpi,enkä löytänyt etsimääni,muistelen sen kyl jossain nähneeni......joten ny päätin si kysästä.
Eli miten kyseinen muutos tehtiin ja nitä kaikkea siinä on otettava huomioon?....
Keulaa on saatava ainakin hiukan alas,ku menee niin nokka pystyssä ja perää ei viitteis nostaa.
-pala
Re: Arning muutoksesta
Tai sitten 1/2 kierrosta kerralla etu jousista pois jos eivät ole elähtäneet , sillä ainakin saat tasattua autonn asentoa.
Re: Arning muutoksesta
Kiitoksia...
Ajattelinki,ettei se ehkä pelkästään sillä paljon laske,mutta jospa sillä olisi myönteistä vaikutusta ajettavuuteen.
Täytyy mennä tonne tallille suunnittelemaan mitä alkais duunaamaan,mut tästä on nyt hyvä lähteä.
-pala
Ajattelinki,ettei se ehkä pelkästään sillä paljon laske,mutta jospa sillä olisi myönteistä vaikutusta ajettavuuteen.
Täytyy mennä tonne tallille suunnittelemaan mitä alkais duunaamaan,mut tästä on nyt hyvä lähteä.
-pala
Re: Arning muutoksesta
Tuuman voi pudottaa ilman, että vaatii muuta kuin reikien tekemistä.
äh, samat lätinät meinasin kirjoittaa kunnes muistin klikata tuota linkkiä. Sieltähän ne lukee.
äh, samat lätinät meinasin kirjoittaa kunnes muistin klikata tuota linkkiä. Sieltähän ne lukee.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
-
- Aktiivi
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
- Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Arning muutoksesta
Itselläkin suunnitteilla tälle talvelle ko muutos omaan autoon (musse -67) muun alustarempan ohessa. Jos tekee autoon 1" pudotuksen, niin saavutetaanko kiilapaloilla mitään etua? Esim Mustangsunlimited kauppaa sapluuna ja kiilapala kiitiä 180 taalan hintaan. Tuntuu kovalta hinnalta pelkästä sapluunasta jos kiilapaloista ei ole mitään hyötyä pienemmässä pudotuksessa.
- KooKoo
- Aktiivi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Cougar 501 -68
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Arning muutoksesta
Tein viime talvena omaan 68 musseeni noin tuuman pudotuksen ja ylätukivarren pudotuksen, eikä
ainakaan tuossa tapauksessa nivelen kulma mennyt missään tapauksessa edes liikkumavaransa
lähelle. Tietty pallonivel toimii koko ajan "väärässä" kulmassa, joten pitkäaikaisessa käytössä nivelen
kulman muutoksella voi olla jotain hyötyäkin. Kunhan pyöränkulmat vaan sai kohdilleen, etupään käytös
muuttui tukivarsimuutoksen jälkeen mielestäni huomattavasti parempaan suuntaan, toki vaikutusta
oli varmaan myös pudotuksella, rengasmuutoksella jne....
ainakaan tuossa tapauksessa nivelen kulma mennyt missään tapauksessa edes liikkumavaransa
lähelle. Tietty pallonivel toimii koko ajan "väärässä" kulmassa, joten pitkäaikaisessa käytössä nivelen
kulman muutoksella voi olla jotain hyötyäkin. Kunhan pyöränkulmat vaan sai kohdilleen, etupään käytös
muuttui tukivarsimuutoksen jälkeen mielestäni huomattavasti parempaan suuntaan, toki vaikutusta
oli varmaan myös pudotuksella, rengasmuutoksella jne....
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Arning muutoksesta
No hitsi mä mietin kans tota tuuman pudotusta, et tarviiko jo sen kiilapalan.
No kerran ei tarvii niin varmaan kannatta tehdä, jos haluaa geometriaa paremmaksi.
Kun on muutenkin tulossa uutta osaa eteen ja taakse niin siinähän ne samalla hoituis. Vois ehkä taipua mutkiin toisen lailla. Täytyyhän sitä voida tuollaisella autolla ajaa muutenkin kuin suoraan. Tietyissä rajoissa tietenkin. 



Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Arning muutoksesta
Kyllähän ne pallot kuluu eri tavalla kuin vakioasennossa, ei se ole kummone homma tehdä ne kiilapalat itse, rälläkkä käteen ja 8mm lattarautaa ja hiomaan poralla reikiä ja pakoilleen eikä maksa paljon mitään.FFreak kirjoitti:No hitsi mä mietin kans tota tuuman pudotusta, et tarviiko jo sen kiilapalan.No kerran ei tarvii niin varmaan kannatta tehdä, jos haluaa geometriaa paremmaksi.
Kun on muutenkin tulossa uutta osaa eteen ja taakse niin siinähän ne samalla hoituis. Vois ehkä taipua mutkiin toisen lailla. Täytyyhän sitä voida tuollaisella autolla ajaa muutenkin kuin suoraan. Tietyissä rajoissa tietenkin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Arning muutoksesta
Jep, varmasti kuluu. Epäilen, että nykyiset pallot on kuluneet paikoillaan vuodesta -85 joten jos ne laittais toiseen asentoon niin kestäisköhän mun ajoilla toiset 24 vuotta?
Rälläkkä pysyy kädessä, mut saattaa pian löytyä joku tuttu joka voisi vallan koneistaa tuollaiset, vai meneekö liian hienoksi?
Ja vielä jos jalostaa pitemmälle niin ostaa vallan hitec ylätukivarret. Jonka jälkeen myös alatukivarret. Tai muuttaa koko jousituksen McPhersson malliseksi!
No joo, uni seis.
Eiköhän meikäläisen ajeluihin riitä toi pelkkä muutos, ja ehkä kiilapalat. Kahotaan kesällä kun saa asennettua osat paikoilleen.
Ja sitä kesää odotellen 



No joo, uni seis.



Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Arning muutoksesta
Ilman kiiloja ajellu 8 vuotta...rataa, slalomia, kruisailuja(yht. 35tkm). Siellä ovat ja aina kelvanneet kattastus-sedälle...tähän astiFFreak kirjoitti:Jep, varmasti kuluu. Epäilen, että nykyiset pallot on kuluneet paikoillaan vuodesta -85 joten jos ne laittais toiseen asentoon niin kestäisköhän mun ajoilla toiset 24 vuotta?Rälläkkä pysyy kädessä, mut saattaa pian löytyä joku tuttu joka voisi vallan koneistaa tuollaiset, vai meneekö liian hienoksi?
Ja vielä jos jalostaa pitemmälle niin ostaa vallan hitec ylätukivarret. Jonka jälkeen myös alatukivarret. Tai muuttaa koko jousituksen McPhersson malliseksi!
![]()
No joo, uni seis.Eiköhän meikäläisen ajeluihin riitä toi pelkkä muutos, ja ehkä kiilapalat. Kahotaan kesällä kun saa asennettua osat paikoilleen.
Ja sitä kesää odotellen

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: Arning muutoksesta
Toteutin tossa tuon 1 tuuman pudotuksen ja hupsis toisella puolen ylä pallo otti vastaan ennen pohjaan lyönti kumia.
Sitten aloin etsimään vaivaan vastausta joka oli TARVIKE yläpallo liikematka selvästi pienempi kuin alkuperäisessä.(merkki joku dtz tai sinne päin)
Joten olkaahan tarkkana ettei käy vahinkoa.
Sitten aloin etsimään vaivaan vastausta joka oli TARVIKE yläpallo liikematka selvästi pienempi kuin alkuperäisessä.(merkki joku dtz tai sinne päin)
Joten olkaahan tarkkana ettei käy vahinkoa.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Arning muutoksesta
hitto, mulla on varmaan jossain 6 vuotta autotallissa maanneen p5 pöytäkoneen kovalevyllä kuvat, joiden perusteella, voisi teettää esim. Sarlin racingillä tommoset kiilat, mutta en tiedä lähteekö se ees käyntiin enään...