65 jousien jäkkyydestä
65 jousien jäkkyydestä
heippa
onko kenelläkään tietoa tai hyvää linkkiä 65 avon jousten eri jäykkyysmahdollisuuksista...idea olisi etsiskellä sopivaa korkeutta ja jäykkyyttä auton jousitukseen. Muistaako kukaan nk "gt etujousen" jäykkyyttä ja korkeutta suhteessa tavalliseen
Kiitti
onko kenelläkään tietoa tai hyvää linkkiä 65 avon jousten eri jäykkyysmahdollisuuksista...idea olisi etsiskellä sopivaa korkeutta ja jäykkyyttä auton jousitukseen. Muistaako kukaan nk "gt etujousen" jäykkyyttä ja korkeutta suhteessa tavalliseen
Kiitti
GT-jousi on suunnilleen normaalimittainen ja pitäisi olla 480lbs tuumaa kohti. Sitä jäykempää en ehkä avoon laittaisi vaikka olisikin kunnon subframe connectorit. Toinen vaihtoehto voisi olla joku Eibachin bi-lineaari jousi, jossa pinta olisi tuota GT:tä pehmeämpi ja pohjaus jäykempi, en vaan muista, mitkä arvot niillä on.
Pysy vaan Arto65FB suosittelemassa jousessa. Itse laitoin HT Mustiin 620 jouset ja vähän hämmentää.
Toisaalta tulos on hyvä: keula on täysin eleetön ja "kuolettavan tylsä" ajoit miten vain. Mulla on naurettava kuutoskoneisen kallistuksen vakaaja joka on korkeintaan hengessä mukana mutta auto ei kallistu silti juuri yhtään.
Takana on uudet vakio jousipakat ja aina kun moottoritiellä ajaa heittoon niin perse niiaa syvään. Jäykempiä takajousia en halua koska pito heikkenee. Olen laittamassa Shelby traction barseja jotka kulmavirheen takia jäykentävät perää jonkun verran.
Jos sen jälkeen tilanne on vielä sama niin etsin löysempiä etujousia.
Toisaalta tulos on hyvä: keula on täysin eleetön ja "kuolettavan tylsä" ajoit miten vain. Mulla on naurettava kuutoskoneisen kallistuksen vakaaja joka on korkeintaan hengessä mukana mutta auto ei kallistu silti juuri yhtään.
Takana on uudet vakio jousipakat ja aina kun moottoritiellä ajaa heittoon niin perse niiaa syvään. Jäykempiä takajousia en halua koska pito heikkenee. Olen laittamassa Shelby traction barseja jotka kulmavirheen takia jäykentävät perää jonkun verran.
Jos sen jälkeen tilanne on vielä sama niin etsin löysempiä etujousia.
1966 HT 347 Stroker
COIL SPRINGS, PROGRESSIVE RATE for 64 1/2 - 66 Small Block Mustangs. 480 to 680 lbs/in.Arto65FB kirjoitti:Toinen vaihtoehto voisi olla joku Eibachin bi-lineaari jousi, jossa pinta olisi tuota GT:tä pehmeämpi ja pohjaus jäykempi, en vaan muista, mitkä arvot niillä on.
COIL SPRINGS, PROGRESSIVE RATE for 67-73 Small Block Mustangs. 390 to 520 lbs/in.
64 1/2 to 73 Mustang leaf springs, 4 leaf. 165 lbs/in
64 1/2 to 73 Mustang leaf springs, 4 1/2 leaf. 180 lbs/in.
64 1/2 to 73 Mustang leaf springs, 5 leaf. 200 lbs/in
Taitaa olla niin, ettei Eibachin jousia vanhoihin Mustangeihin enää saa ellen myy

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Eibachia pidetään ainakin Mersumiesten keskuudessa erittäin laadukkaana jousena 

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.