65 jousien jäkkyydestä

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Vieras

65 jousien jäkkyydestä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

heippa

onko kenelläkään tietoa tai hyvää linkkiä 65 avon jousten eri jäykkyysmahdollisuuksista...idea olisi etsiskellä sopivaa korkeutta ja jäykkyyttä auton jousitukseen. Muistaako kukaan nk "gt etujousen" jäykkyyttä ja korkeutta suhteessa tavalliseen

Kiitti
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 2065 »

nii ja toi siis olin mä,mun vuoro unohtaa loggautua, toi vitsin cookies hallinnointi... :oops:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

GT-jousi on suunnilleen normaalimittainen ja pitäisi olla 480lbs tuumaa kohti. Sitä jäykempää en ehkä avoon laittaisi vaikka olisikin kunnon subframe connectorit. Toinen vaihtoehto voisi olla joku Eibachin bi-lineaari jousi, jossa pinta olisi tuota GT:tä pehmeämpi ja pohjaus jäykempi, en vaan muista, mitkä arvot niillä on.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Pysy vaan Arto65FB suosittelemassa jousessa. Itse laitoin HT Mustiin 620 jouset ja vähän hämmentää.
Toisaalta tulos on hyvä: keula on täysin eleetön ja "kuolettavan tylsä" ajoit miten vain. Mulla on naurettava kuutoskoneisen kallistuksen vakaaja joka on korkeintaan hengessä mukana mutta auto ei kallistu silti juuri yhtään.
Takana on uudet vakio jousipakat ja aina kun moottoritiellä ajaa heittoon niin perse niiaa syvään. Jäykempiä takajousia en halua koska pito heikkenee. Olen laittamassa Shelby traction barseja jotka kulmavirheen takia jäykentävät perää jonkun verran.
Jos sen jälkeen tilanne on vielä sama niin etsin löysempiä etujousia.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Nyt jos jouset ostaisin, olisin kans noiden Eibachin progressiivisten kannalla.

Avoon varsinkaan en suosittelisi 620 lbs jousia. 480 ok, tosin 1" madaltavat ehdottomasti paikallaan.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Arto65FB kirjoitti:Toinen vaihtoehto voisi olla joku Eibachin bi-lineaari jousi, jossa pinta olisi tuota GT:tä pehmeämpi ja pohjaus jäykempi, en vaan muista, mitkä arvot niillä on.
COIL SPRINGS, PROGRESSIVE RATE for 64 1/2 - 66 Small Block Mustangs. 480 to 680 lbs/in.
COIL SPRINGS, PROGRESSIVE RATE for 67-73 Small Block Mustangs. 390 to 520 lbs/in.
64 1/2 to 73 Mustang leaf springs, 4 leaf. 165 lbs/in
64 1/2 to 73 Mustang leaf springs, 4 1/2 leaf. 180 lbs/in.
64 1/2 to 73 Mustang leaf springs, 5 leaf. 200 lbs/in

Taitaa olla niin, ettei Eibachin jousia vanhoihin Mustangeihin enää saa ellen myy :wink:
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Eibachia pidetään ainakin Mersumiesten keskuudessa erittäin laadukkaana jousena :wink:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ahti kirjoitti:Eibachia pidetään ainakin Mersumiesten keskuudessa erittäin laadukkaana jousena :wink:
...niin pidetään ...
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Vastaa Viestiin