Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Valvoja: Ville K
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
- Auto: HT -67
- Paikkakunta: Parainen
Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Terve kaikille!
Saisikos hieman vinkkejä ja tietoja, mitä pitää autossa uusia rekisteröintikatsastusta varten? Umpiot nyt ainakin? Minkähän kokoiset umpiot ekan sukupolven Mustangeissa on? Menee ilmeisesti heittämällä uudet paikoilleen? Kestääkö valokytkin H4-polttimot, vai kannattaako suosiolla relettää?
Kuinkas etuvilkkujen/parkkien kanssa on? Kelpaako sellaisenaan?
Mitäs muuta menee vaihtoon? Tarvitaanko oikeastaan muita papereita kuin Title? Lappu tullauksesta?
Kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan maahantuonnin koukeroista. En ole koskaan moista harrastanut ja kuukauden päästä pitäisi ponin lähteä uimaan kohti uutta kotimaataan.
Saisikos hieman vinkkejä ja tietoja, mitä pitää autossa uusia rekisteröintikatsastusta varten? Umpiot nyt ainakin? Minkähän kokoiset umpiot ekan sukupolven Mustangeissa on? Menee ilmeisesti heittämällä uudet paikoilleen? Kestääkö valokytkin H4-polttimot, vai kannattaako suosiolla relettää?
Kuinkas etuvilkkujen/parkkien kanssa on? Kelpaako sellaisenaan?
Mitäs muuta menee vaihtoon? Tarvitaanko oikeastaan muita papereita kuin Title? Lappu tullauksesta?
Kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan maahantuonnin koukeroista. En ole koskaan moista harrastanut ja kuukauden päästä pitäisi ponin lähteä uimaan kohti uutta kotimaataan.
-
- Aktiivi
- Viestit: 84
- Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
- Auto: 65 FB
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
itse tein niin että menin auton kanssa katsastukseen, ja sieltä sain korjattavat asiat listan...maksaapi tietty hiukka enemmän, kun toiste joutuu menemään. Ei valot välttämättä mene uusiksi, ei menny mullakaan vaikka huonot ovatkin. villkuihin/parkkeihin ei puututtu lainkaan. rekisterikilven valon taakse laitatti.
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Alkaa olla jo jokunen vuosi -69 rekisteröinnistä, mutta silloin kelpasi amerikan umpiot kyllä. En silti näe syytä olla vaihtamatta, ehkä joku rele kannattaa sovitella lisäksi väliin. Vilkut/parkit piti laittaa oikean väriseksi, mutta tämä on vasta -69:stä lähtien. Äärivalot pitää olla kellanruskeat (= mielestäni oranssi suomeksi) eikä valko/punaiset, mutta sitäkään murhetta -67:n kanssa ei ole. Rattilukko pitää olla -68 alkaen. Pissapoika (ja pyyhkijät?) pitää olla kaikissa. Peruutusvalojen ei tarvitse toimia kuin -84 ja uudemmissa.
Tossapa noita itsellä vastaan tulleita seikkoja.
edittiä: 7 tuuman umpio on vuoteen -78 asti, poislukien -69 malli, jossa on 5 3/4 tuumaset umpiot.
Niin ja onnexolkoon! Hienon vuoden valitsit.
edit: Korjasin rattilukon -68:ksi (oli -69)
Tossapa noita itsellä vastaan tulleita seikkoja.
edittiä: 7 tuuman umpio on vuoteen -78 asti, poislukien -69 malli, jossa on 5 3/4 tuumaset umpiot.
Niin ja onnexolkoon! Hienon vuoden valitsit.

edit: Korjasin rattilukon -68:ksi (oli -69)
Viimeksi muokannut munmummu69, 22 Loka 2009, 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang -69 SR
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
- Auto: HT -67
- Paikkakunta: Parainen
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Eli vilkut/parkit edessä menisivät sellaisenaan? No sehän olisi hyvä asia. Mitä vähemmän joutuu modaamaan, sen parempi.munmummu69 kirjoitti:Alkaa olla jo jokunen vuosi -69 rekisteröinnistä, mutta silloin kelpasi amerikan umpiot kyllä. En silti näe syytä olla vaihtamatta, ehkä joku rele kannattaa sovitella lisäksi väliin. Vilkut/parkit piti laittaa oikean väriseksi, mutta tämä on vasta -69:stä lähtien. Äärivalot pitää olla kellanruskeat (= mielestäni oranssi suomeksi) eikä valko/punaiset, mutta sitäkään murhetta -67:n kanssa ei ole. Rattilukko pitää olla -69 alkaen. Pissapoika (ja pyyhkijät?) pitää olla kaikissa. Peruutusvalojen ei tarvitse toimia kuin -84 ja uudemmissa.
Tossapa noita itsellä vastaan tulleita seikkoja.
edittiä: 7 tuuman umpio on vuoteen -78 asti, poislukien -69 malli, jossa on 5 3/4 tuumaset umpiot.
Niin ja onnexolkoon! Hienon vuoden valitsit.
Kiitoksia onnitteluista. Aika malttamattomana odotellaan laivausta ja auton saapumista. Löytyi räpeltämätön 289/C4/8'' HT alkuperäiseltä omistajaltaan...
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Paljon onnea ja tervetuloa hevosmiesten porukkaanTurdusMerula kirjoitti: Löytyi räpeltämätön 289/C4/8'' HT alkuperäiseltä omistajaltaan...

Laita nyt meille kuvia ponista, ja raporttia muutenkin autosta, heti kun saat sen talliisi

- Juha -
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Joo kyllä noi valot kokonaisuudessaan vielä -67:ssa pitäisi kelvata.TurdusMerula kirjoitti:Eli vilkut/parkit edessä menisivät sellaisenaan? No sehän olisi hyvä asia. Mitä vähemmän joutuu modaamaan, sen parempi.
Se on vähän kuin esikoisen odottelu, kaikki se jännitys on vaan puristettu pariin kuukauteen ja aamupahoinvoinnit on itsellä.TurdusMerula kirjoitti:Aika malttamattomana odotellaan laivausta ja auton saapumista.

Mustang -69 SR
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
- Auto: HT -67
- Paikkakunta: Parainen
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Siitä onkin aikaa toistakymmentä vuotta kun ponilla viimeksi ajelin. 90-luvun puolessa välissä oli muutaman vuoden -89 GT Mustang ja nyt palataan aiheeseen ekalla sukupolvella.pokkinen kirjoitti:Paljon onnea ja tervetuloa hevosmiesten porukkaanTurdusMerula kirjoitti: Löytyi räpeltämätön 289/C4/8'' HT alkuperäiseltä omistajaltaan...![]()
Laita nyt meille kuvia ponista, ja raporttia muutenkin autosta, heti kun saat sen talliisi
Laitetaan kuvia, kunhan auto tulee (toivottavasti ehjänä) perille. Ei se mikään kukkanen ole, mutta siisti käyttöpeli kuvien perusteella. Sisältä tosin aika räjähtänyt, mutta eiköhän verhoilukitti hoida sen puolen ihmismäiseen kuntoon. Pikkuhiljaa sitten laitellaan talvisin parempaan kuntoon.
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 230
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Rekisteröintikatsastukseen mun '65:een piti vaihtaa umpiot, koska "EU:n mukaan pitää olla sellaiset, että voi vaihtaa polttimot". Ameriikan SEALED BEAMit , joissa umpio ja polttimo on yhtä puuta, ei siis kelpaa. En tehnyt relekytkentää ja toimi ihan hyvin. Kannattaisi kyllä laittaa releet. Itse halusin pitää niin pussihoúsuna kuin mahdollista.
Lisäksi pitää olla varoituskolmio, joka on "ainoa takautuvasti tullut sääntö". Vilkut saa palaa parkkeina koko ajan. Autooni ei tehty vuosikatsastusta, koska se tuotiin Ruotsista ja siellä tehty vuosikatsastus pätee EU:n alueella. Muista mainita katsastusmiehelle että pitää olla 5-merkkinen kilpi. Mullekin meinasi tulla pitkä.
Pissapoikaa ei muuten ainakaan rekisteröintikatsastuksessa vaadittu. Sellaista ei autossani ollut, enkä laita, jos ei ole pakko. Vielä en ole käynyt vuosikatsastuksessa, koska auto meni ekan kesän jälkeen työn alle. Eikös '65 vuonna Windshield wiper, 2speed w/washer ollut lisävaruste ?
Onko kellään varmaa tietoa, pitääkö Suomessa olla pesuri '65:ssä ? Avoon se on jotenkin teennäinen varuste.
Lisäksi pitää olla varoituskolmio, joka on "ainoa takautuvasti tullut sääntö". Vilkut saa palaa parkkeina koko ajan. Autooni ei tehty vuosikatsastusta, koska se tuotiin Ruotsista ja siellä tehty vuosikatsastus pätee EU:n alueella. Muista mainita katsastusmiehelle että pitää olla 5-merkkinen kilpi. Mullekin meinasi tulla pitkä.
Pissapoikaa ei muuten ainakaan rekisteröintikatsastuksessa vaadittu. Sellaista ei autossani ollut, enkä laita, jos ei ole pakko. Vielä en ole käynyt vuosikatsastuksessa, koska auto meni ekan kesän jälkeen työn alle. Eikös '65 vuonna Windshield wiper, 2speed w/washer ollut lisävaruste ?
Onko kellään varmaa tietoa, pitääkö Suomessa olla pesuri '65:ssä ? Avoon se on jotenkin teennäinen varuste.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Tiedän tästä puutteesta (museo)katsastuksen menneen hylkyyn, jopa niin, että auto oli menossa ajokieltoon. Puhumalla kuitenkin saivat normaalin 30pv armonajan...JooSexSex kirjoitti:Onko kellään varmaa tietoa, pitääkö Suomessa olla pesuri '65:ssä ? Avoon se on jotenkin teennäinen varuste.
Mutta kuten tiedetään, on joka konttorilla "oma tieliikenneasetus".
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
- Aktiivi
- Viestit: 84
- Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
- Auto: 65 FB
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
joo pissapojan laitatti minullekin 65seen
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Kuuluu olla toimiva tuulilasinpesulaite 1.10.1958 ja sen jälkeen rekisteröidyissä ajoneuvoissa
. On meinaan omakohtaisia kokemuksia katsastuskonttorilla tästä asiasta...
!


-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Petsku
- Aktiivi
- Viestit: 53
- Liittynyt: 15 Kesä 2009, 13:03
- Auto: Ford Mustang -67 HT, 289
Mercury Cougar -69 conv, 351C - Paikkakunta: Tampere
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Onneksi olkoon, saa oma ponini sitten ikäisensä kaverin Suomeen
. Käsijarrun 'herkistely', rekisterikilven valo ja yhden pallonivelen vaihto olivat korjauskohteet rekisteröintikatsastukseen. Mitään muuta ei Suomessa tehty katsastusta varten.
Tullaus on periaatteessa aika suoraviivainen juttu, Title ja Kuitti(BoS) jenkkalan päästä tarvitaan tullaukseen ja katsastuksessa sitten lisäksi tullin paperit.

Tullaus on periaatteessa aika suoraviivainen juttu, Title ja Kuitti(BoS) jenkkalan päästä tarvitaan tullaukseen ja katsastuksessa sitten lisäksi tullin paperit.
-Tommi
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
- Auto: HT -67
- Paikkakunta: Parainen
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Mihinkähän pykälään voisi parkkien/vikkujen osalta vedota?munmummu69 kirjoitti:Joo kyllä noi valot kokonaisuudessaan vielä -67:ssa pitäisi kelvata.TurdusMerula kirjoitti:Eli vilkut/parkit edessä menisivät sellaisenaan? No sehän olisi hyvä asia. Mitä vähemmän joutuu modaamaan, sen parempi.
Se on vähän kuin esikoisen odottelu, kaikki se jännitys on vaan puristettu pariin kuukauteen ja aamupahoinvoinnit on itsellä.TurdusMerula kirjoitti:Aika malttamattomana odotellaan laivausta ja auton saapumista.
Hitto kun tuntuu hankalahkolta, kun ei ole ennen joutunut rekisteröimään mitään ajoneuvoja. Mahtaako joku asua Turun seudulla, joka voisi kaffepalkalla ja bensarahoilla tulla tarvittaessa jeesaamaan?
- Petsku
- Aktiivi
- Viestit: 53
- Liittynyt: 15 Kesä 2009, 13:03
- Auto: Ford Mustang -67 HT, 289
Mercury Cougar -69 conv, 351C - Paikkakunta: Tampere
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Ei tuossa mielestäni mitään pykäliä tarvitse katsella, kun edessä on oranssit vilkut ja takana vilkuttaa takavalojen kanssa punaista. Vilkuissa on se väri tärkeä, mutta oranssin värin saa eteen värillisillä polttimoilla. Takana vilkut sellaisenaan OK.TurdusMerula kirjoitti:Mihinkähän pykälään voisi parkkien/vikkujen osalta vedota?munmummu69 kirjoitti:Joo kyllä noi valot kokonaisuudessaan vielä -67:ssa pitäisi kelvata.TurdusMerula kirjoitti:Eli vilkut/parkit edessä menisivät sellaisenaan? No sehän olisi hyvä asia. Mitä vähemmän joutuu modaamaan, sen parempi.
Se on vähän kuin esikoisen odottelu, kaikki se jännitys on vaan puristettu pariin kuukauteen ja aamupahoinvoinnit on itsellä.TurdusMerula kirjoitti:Aika malttamattomana odotellaan laivausta ja auton saapumista.
Hitto kun tuntuu hankalahkolta, kun ei ole ennen joutunut rekisteröimään mitään ajoneuvoja. Mahtaako joku asua Turun seudulla, joka voisi kaffepalkalla ja bensarahoilla tulla tarvittaessa jeesaamaan?
-Tommi
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
- Auto: HT -67
- Paikkakunta: Parainen
Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang
Se on vähän kuin esikoisen odottelu, kaikki se jännitys on vaan puristettu pariin kuukauteen ja aamupahoinvoinnit on itsellä.TurdusMerula kirjoitti:Aika malttamattomana odotellaan laivausta ja auton saapumista.

Mihinkähän pykälään voisi parkkien/vikkujen osalta vedota?
Hitto kun tuntuu hankalahkolta, kun ei ole ennen joutunut rekisteröimään mitään ajoneuvoja. Mahtaako joku asua Turun seudulla, joka voisi kaffepalkalla ja bensarahoilla tulla tarvittaessa jeesaamaan?[/quote]
Ei tuossa mielestäni mitään pykäliä tarvitse katsella, kun edessä on oranssit vilkut ja takana vilkuttaa takavalojen kanssa punaista. Vilkuissa on se väri tärkeä, mutta oranssin värin saa eteen värillisillä polttimoilla. Takana vilkut sellaisenaan OK.[/quote]
Mutta kun parkit eivät saisi olla oranssit... Eikä vilkut saisi olla kirkkaat... Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin? Takavilkkujen punaisuus on tosiaan OK ilmeisesti kaikissa vuosimalleissa.