Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua Mustangin tuomisesta ulkomailta

Valvoja: Ville K

TurdusMerula
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
Auto: HT -67
Paikkakunta: Parainen

Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja TurdusMerula »

Terve kaikille!

Saisikos hieman vinkkejä ja tietoja, mitä pitää autossa uusia rekisteröintikatsastusta varten? Umpiot nyt ainakin? Minkähän kokoiset umpiot ekan sukupolven Mustangeissa on? Menee ilmeisesti heittämällä uudet paikoilleen? Kestääkö valokytkin H4-polttimot, vai kannattaako suosiolla relettää?
Kuinkas etuvilkkujen/parkkien kanssa on? Kelpaako sellaisenaan?
Mitäs muuta menee vaihtoon? Tarvitaanko oikeastaan muita papereita kuin Title? Lappu tullauksesta?

Kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan maahantuonnin koukeroista. En ole koskaan moista harrastanut ja kuukauden päästä pitäisi ponin lähteä uimaan kohti uutta kotimaataan.
Hellakopteri
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
Auto: 65 FB

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja Hellakopteri »

itse tein niin että menin auton kanssa katsastukseen, ja sieltä sain korjattavat asiat listan...maksaapi tietty hiukka enemmän, kun toiste joutuu menemään. Ei valot välttämättä mene uusiksi, ei menny mullakaan vaikka huonot ovatkin. villkuihin/parkkeihin ei puututtu lainkaan. rekisterikilven valon taakse laitatti.
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Alkaa olla jo jokunen vuosi -69 rekisteröinnistä, mutta silloin kelpasi amerikan umpiot kyllä. En silti näe syytä olla vaihtamatta, ehkä joku rele kannattaa sovitella lisäksi väliin. Vilkut/parkit piti laittaa oikean väriseksi, mutta tämä on vasta -69:stä lähtien. Äärivalot pitää olla kellanruskeat (= mielestäni oranssi suomeksi) eikä valko/punaiset, mutta sitäkään murhetta -67:n kanssa ei ole. Rattilukko pitää olla -68 alkaen. Pissapoika (ja pyyhkijät?) pitää olla kaikissa. Peruutusvalojen ei tarvitse toimia kuin -84 ja uudemmissa.

Tossapa noita itsellä vastaan tulleita seikkoja.

edittiä: 7 tuuman umpio on vuoteen -78 asti, poislukien -69 malli, jossa on 5 3/4 tuumaset umpiot.

Niin ja onnexolkoon! Hienon vuoden valitsit. :wink:

edit: Korjasin rattilukon -68:ksi (oli -69)
Viimeksi muokannut munmummu69, 22 Loka 2009, 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang -69 SR
TurdusMerula
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
Auto: HT -67
Paikkakunta: Parainen

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja TurdusMerula »

munmummu69 kirjoitti:Alkaa olla jo jokunen vuosi -69 rekisteröinnistä, mutta silloin kelpasi amerikan umpiot kyllä. En silti näe syytä olla vaihtamatta, ehkä joku rele kannattaa sovitella lisäksi väliin. Vilkut/parkit piti laittaa oikean väriseksi, mutta tämä on vasta -69:stä lähtien. Äärivalot pitää olla kellanruskeat (= mielestäni oranssi suomeksi) eikä valko/punaiset, mutta sitäkään murhetta -67:n kanssa ei ole. Rattilukko pitää olla -69 alkaen. Pissapoika (ja pyyhkijät?) pitää olla kaikissa. Peruutusvalojen ei tarvitse toimia kuin -84 ja uudemmissa.

Tossapa noita itsellä vastaan tulleita seikkoja.

edittiä: 7 tuuman umpio on vuoteen -78 asti, poislukien -69 malli, jossa on 5 3/4 tuumaset umpiot.

Niin ja onnexolkoon! Hienon vuoden valitsit. :wink:
Eli vilkut/parkit edessä menisivät sellaisenaan? No sehän olisi hyvä asia. Mitä vähemmän joutuu modaamaan, sen parempi.
Kiitoksia onnitteluista. Aika malttamattomana odotellaan laivausta ja auton saapumista. Löytyi räpeltämätön 289/C4/8'' HT alkuperäiseltä omistajaltaan...
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

TurdusMerula kirjoitti: Löytyi räpeltämätön 289/C4/8'' HT alkuperäiseltä omistajaltaan...
Paljon onnea ja tervetuloa hevosmiesten porukkaan :wink:
Laita nyt meille kuvia ponista, ja raporttia muutenkin autosta, heti kun saat sen talliisi :idea:
- Juha -
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

TurdusMerula kirjoitti:Eli vilkut/parkit edessä menisivät sellaisenaan? No sehän olisi hyvä asia. Mitä vähemmän joutuu modaamaan, sen parempi.
Joo kyllä noi valot kokonaisuudessaan vielä -67:ssa pitäisi kelvata.
TurdusMerula kirjoitti:Aika malttamattomana odotellaan laivausta ja auton saapumista.
Se on vähän kuin esikoisen odottelu, kaikki se jännitys on vaan puristettu pariin kuukauteen ja aamupahoinvoinnit on itsellä. :D
Mustang -69 SR
TurdusMerula
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
Auto: HT -67
Paikkakunta: Parainen

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja TurdusMerula »

pokkinen kirjoitti:
TurdusMerula kirjoitti: Löytyi räpeltämätön 289/C4/8'' HT alkuperäiseltä omistajaltaan...
Paljon onnea ja tervetuloa hevosmiesten porukkaan :wink:
Laita nyt meille kuvia ponista, ja raporttia muutenkin autosta, heti kun saat sen talliisi :idea:
Siitä onkin aikaa toistakymmentä vuotta kun ponilla viimeksi ajelin. 90-luvun puolessa välissä oli muutaman vuoden -89 GT Mustang ja nyt palataan aiheeseen ekalla sukupolvella.
Laitetaan kuvia, kunhan auto tulee (toivottavasti ehjänä) perille. Ei se mikään kukkanen ole, mutta siisti käyttöpeli kuvien perusteella. Sisältä tosin aika räjähtänyt, mutta eiköhän verhoilukitti hoida sen puolen ihmismäiseen kuntoon. Pikkuhiljaa sitten laitellaan talvisin parempaan kuntoon.
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Rekisteröintikatsastukseen mun '65:een piti vaihtaa umpiot, koska "EU:n mukaan pitää olla sellaiset, että voi vaihtaa polttimot". Ameriikan SEALED BEAMit , joissa umpio ja polttimo on yhtä puuta, ei siis kelpaa. En tehnyt relekytkentää ja toimi ihan hyvin. Kannattaisi kyllä laittaa releet. Itse halusin pitää niin pussihoúsuna kuin mahdollista.

Lisäksi pitää olla varoituskolmio, joka on "ainoa takautuvasti tullut sääntö". Vilkut saa palaa parkkeina koko ajan. Autooni ei tehty vuosikatsastusta, koska se tuotiin Ruotsista ja siellä tehty vuosikatsastus pätee EU:n alueella. Muista mainita katsastusmiehelle että pitää olla 5-merkkinen kilpi. Mullekin meinasi tulla pitkä.

Pissapoikaa ei muuten ainakaan rekisteröintikatsastuksessa vaadittu. Sellaista ei autossani ollut, enkä laita, jos ei ole pakko. Vielä en ole käynyt vuosikatsastuksessa, koska auto meni ekan kesän jälkeen työn alle. Eikös '65 vuonna Windshield wiper, 2speed w/washer ollut lisävaruste ?
Onko kellään varmaa tietoa, pitääkö Suomessa olla pesuri '65:ssä ? Avoon se on jotenkin teennäinen varuste.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

JooSexSex kirjoitti:Onko kellään varmaa tietoa, pitääkö Suomessa olla pesuri '65:ssä ? Avoon se on jotenkin teennäinen varuste.
Tiedän tästä puutteesta (museo)katsastuksen menneen hylkyyn, jopa niin, että auto oli menossa ajokieltoon. Puhumalla kuitenkin saivat normaalin 30pv armonajan...

Mutta kuten tiedetään, on joka konttorilla "oma tieliikenneasetus".
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Hellakopteri
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
Auto: 65 FB

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja Hellakopteri »

joo pissapojan laitatti minullekin 65seen
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Kuuluu olla toimiva tuulilasinpesulaite 1.10.1958 ja sen jälkeen rekisteröidyissä ajoneuvoissa :shock: . On meinaan omakohtaisia kokemuksia katsastuskonttorilla tästä asiasta... :evil: !
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Petsku
Aktiivi
Viestit: 53
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 13:03
Auto: Ford Mustang -67 HT, 289
Mercury Cougar -69 conv, 351C
Paikkakunta: Tampere

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja Petsku »

Onneksi olkoon, saa oma ponini sitten ikäisensä kaverin Suomeen 8) . Käsijarrun 'herkistely', rekisterikilven valo ja yhden pallonivelen vaihto olivat korjauskohteet rekisteröintikatsastukseen. Mitään muuta ei Suomessa tehty katsastusta varten.

Tullaus on periaatteessa aika suoraviivainen juttu, Title ja Kuitti(BoS) jenkkalan päästä tarvitaan tullaukseen ja katsastuksessa sitten lisäksi tullin paperit.
-Tommi
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
TurdusMerula
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
Auto: HT -67
Paikkakunta: Parainen

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja TurdusMerula »

munmummu69 kirjoitti:
TurdusMerula kirjoitti:Eli vilkut/parkit edessä menisivät sellaisenaan? No sehän olisi hyvä asia. Mitä vähemmän joutuu modaamaan, sen parempi.
Joo kyllä noi valot kokonaisuudessaan vielä -67:ssa pitäisi kelvata.
TurdusMerula kirjoitti:Aika malttamattomana odotellaan laivausta ja auton saapumista.
Se on vähän kuin esikoisen odottelu, kaikki se jännitys on vaan puristettu pariin kuukauteen ja aamupahoinvoinnit on itsellä. :D
Mihinkähän pykälään voisi parkkien/vikkujen osalta vedota?

Hitto kun tuntuu hankalahkolta, kun ei ole ennen joutunut rekisteröimään mitään ajoneuvoja. Mahtaako joku asua Turun seudulla, joka voisi kaffepalkalla ja bensarahoilla tulla tarvittaessa jeesaamaan?
Avatar
Petsku
Aktiivi
Viestit: 53
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 13:03
Auto: Ford Mustang -67 HT, 289
Mercury Cougar -69 conv, 351C
Paikkakunta: Tampere

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja Petsku »

TurdusMerula kirjoitti:
munmummu69 kirjoitti:
TurdusMerula kirjoitti:Eli vilkut/parkit edessä menisivät sellaisenaan? No sehän olisi hyvä asia. Mitä vähemmän joutuu modaamaan, sen parempi.
Joo kyllä noi valot kokonaisuudessaan vielä -67:ssa pitäisi kelvata.
TurdusMerula kirjoitti:Aika malttamattomana odotellaan laivausta ja auton saapumista.
Se on vähän kuin esikoisen odottelu, kaikki se jännitys on vaan puristettu pariin kuukauteen ja aamupahoinvoinnit on itsellä. :D
Mihinkähän pykälään voisi parkkien/vikkujen osalta vedota?

Hitto kun tuntuu hankalahkolta, kun ei ole ennen joutunut rekisteröimään mitään ajoneuvoja. Mahtaako joku asua Turun seudulla, joka voisi kaffepalkalla ja bensarahoilla tulla tarvittaessa jeesaamaan?
Ei tuossa mielestäni mitään pykäliä tarvitse katsella, kun edessä on oranssit vilkut ja takana vilkuttaa takavalojen kanssa punaista. Vilkuissa on se väri tärkeä, mutta oranssin värin saa eteen värillisillä polttimoilla. Takana vilkut sellaisenaan OK.
-Tommi
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
TurdusMerula
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
Auto: HT -67
Paikkakunta: Parainen

Re: Rekisteröintikatsastus -67 Mustang

Viesti Kirjoittaja TurdusMerula »

TurdusMerula kirjoitti:Aika malttamattomana odotellaan laivausta ja auton saapumista.
Se on vähän kuin esikoisen odottelu, kaikki se jännitys on vaan puristettu pariin kuukauteen ja aamupahoinvoinnit on itsellä. :D[/quote]
Mihinkähän pykälään voisi parkkien/vikkujen osalta vedota?

Hitto kun tuntuu hankalahkolta, kun ei ole ennen joutunut rekisteröimään mitään ajoneuvoja. Mahtaako joku asua Turun seudulla, joka voisi kaffepalkalla ja bensarahoilla tulla tarvittaessa jeesaamaan?[/quote]

Ei tuossa mielestäni mitään pykäliä tarvitse katsella, kun edessä on oranssit vilkut ja takana vilkuttaa takavalojen kanssa punaista. Vilkuissa on se väri tärkeä, mutta oranssin värin saa eteen värillisillä polttimoilla. Takana vilkut sellaisenaan OK.[/quote]
Mutta kun parkit eivät saisi olla oranssit... Eikä vilkut saisi olla kirkkaat... Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin? Takavilkkujen punaisuus on tosiaan OK ilmeisesti kaikissa vuosimalleissa.
Vastaa Viestiin