Crown vic tekniikasta kysymyksiä?
Crown vic tekniikasta kysymyksiä?
Asia ei virallisesti tänne kuulu kun ei oo musti mutta olisin kysynyt tommosen -91 Ford LTD:n tekniikasta, kone on siis 5,0 litranen kasipiste ruiskulla ja vissiin aod:llä. Onko tossa koneessa mitään samaa esim. mustangin 5 litrasen ruiskun kanssa? Käykö osat keskenään? Tai paremminkin käykö ne mustangin osat tohon sedaniin!
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Crown vic tekniikasta kysymyksiä?
Misinformaatio poistettu
Late hoitaa...

Viimeksi muokannut Antti66HT, 08 Loka 2009, 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1327
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Crown vic tekniikasta kysymyksiä?
Itse asiassa koneissa on hyvin vähän samaa. Crown Victorian kone on ns. std 5.0 ja Mustangissa 5,0 HO (High Output), eli tehoa on n 70 hv vähemmän kuin Mustissa ja Tbirdissä. Lohko kait on lähes sama, mutta kaikki sisuskalut, kannet, imusarja, pakosarjat yms erilaista (mm. rullanokka). Ruiskun osissa saattaa ollakin yhtenevää ainakin perusanturit ovat pääsääntöisesti samoja, mutta esim. suuttimet varmasti pienemmät. Jos mielit Mustangin tekniikkaa Crown Victoriaan, niin ainoa järkevä vaihtoehto lienee koko paketin (myös elektroniikan) siirto esim. kolariauton keulalta omaasi. AOD sopii ristiin HO:n ja non-HO:n välillä.
Thunderbirdin 5,0 HO:ssa on matalampi imusarja kuin Mustangissa johtuen matalammasta keulasta, mutta muuten kone sama kuin Mustissa. Ja vanhemmassa (87-88) Thunderbirdissä on sama std 5,0 kuin Crown Victoriassa.
Ja tottakai asia kuuluu tänne, Foortimiehiä ja -naisiahan tässä kaikki ollaan.
Sama sairaus kaikilla 
Thunderbirdin 5,0 HO:ssa on matalampi imusarja kuin Mustangissa johtuen matalammasta keulasta, mutta muuten kone sama kuin Mustissa. Ja vanhemmassa (87-88) Thunderbirdissä on sama std 5,0 kuin Crown Victoriassa.
Ja tottakai asia kuuluu tänne, Foortimiehiä ja -naisiahan tässä kaikki ollaan.


Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: Crown vic tekniikasta kysymyksiä?
Entäs Late vanhemman -85 Crown Vicin yhtäläisyydet/eroavaisuudet Musseen?
Pulttijako pitäsi olla ainakin sama 4.5"

Pulttijako pitäsi olla ainakin sama 4.5"


Re: Crown vic tekniikasta kysymyksiä?
Joo eli en osta tai vaihda, olis omaan gm:ään tarjottu sellasta vaihdossa, mutta enpä taija!Ootellaan muita vaihdokkeja. No mutta kyllä määki vielä joskus mustin saan!
Täytyy vaan jaksaa oottaa! 


Re: Crown vic tekniikasta kysymyksiä?
Osta tuo mun taunus pois.Topias74 kirjoitti:Joo eli en osta tai vaihda, olis omaan gm:ään tarjottu sellasta vaihdossa, mutta enpä taija!Ootellaan muita vaihdokkeja. No mutta kyllä määki vielä joskus mustin saan!Täytyy vaan jaksaa oottaa!
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6