Crown vic tekniikasta kysymyksiä?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Crown vic tekniikasta kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Asia ei virallisesti tänne kuulu kun ei oo musti mutta olisin kysynyt tommosen -91 Ford LTD:n tekniikasta, kone on siis 5,0 litranen kasipiste ruiskulla ja vissiin aod:llä. Onko tossa koneessa mitään samaa esim. mustangin 5 litrasen ruiskun kanssa? Käykö osat keskenään? Tai paremminkin käykö ne mustangin osat tohon sedaniin!
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Crown vic tekniikasta kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Misinformaatio poistettu ;) Late hoitaa...
Viimeksi muokannut Antti66HT, 08 Loka 2009, 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1327
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Crown vic tekniikasta kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Late »

Itse asiassa koneissa on hyvin vähän samaa. Crown Victorian kone on ns. std 5.0 ja Mustangissa 5,0 HO (High Output), eli tehoa on n 70 hv vähemmän kuin Mustissa ja Tbirdissä. Lohko kait on lähes sama, mutta kaikki sisuskalut, kannet, imusarja, pakosarjat yms erilaista (mm. rullanokka). Ruiskun osissa saattaa ollakin yhtenevää ainakin perusanturit ovat pääsääntöisesti samoja, mutta esim. suuttimet varmasti pienemmät. Jos mielit Mustangin tekniikkaa Crown Victoriaan, niin ainoa järkevä vaihtoehto lienee koko paketin (myös elektroniikan) siirto esim. kolariauton keulalta omaasi. AOD sopii ristiin HO:n ja non-HO:n välillä.

Thunderbirdin 5,0 HO:ssa on matalampi imusarja kuin Mustangissa johtuen matalammasta keulasta, mutta muuten kone sama kuin Mustissa. Ja vanhemmassa (87-88) Thunderbirdissä on sama std 5,0 kuin Crown Victoriassa.

Ja tottakai asia kuuluu tänne, Foortimiehiä ja -naisiahan tässä kaikki ollaan. :idea: Sama sairaus kaikilla :roll-roll:
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Crown vic tekniikasta kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Entäs Late vanhemman -85 Crown Vicin yhtäläisyydet/eroavaisuudet Musseen?
Pulttijako pitäsi olla ainakin sama 4.5" :LMAO: :LMAO:
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Crown vic tekniikasta kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo eli en osta tai vaihda, olis omaan gm:ään tarjottu sellasta vaihdossa, mutta enpä taija!Ootellaan muita vaihdokkeja. No mutta kyllä määki vielä joskus mustin saan! :roll-roll: Täytyy vaan jaksaa oottaa! :D
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Crown vic tekniikasta kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Topias74 kirjoitti:Joo eli en osta tai vaihda, olis omaan gm:ään tarjottu sellasta vaihdossa, mutta enpä taija!Ootellaan muita vaihdokkeja. No mutta kyllä määki vielä joskus mustin saan! :roll-roll: Täytyy vaan jaksaa oottaa! :D
Osta tuo mun taunus pois.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Vastaa Viestiin