Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Terve,
Auttakaa nyt tuoretta ponin omistajaa!
Tuli ostettua AVK tarjouksesta -84 3,8 musse. Käymään ei luonnollisesti suostunut lähtemään, ja asiaa tutkin perjantai-iltana hartaasti. Huikkabensalla lähtee kyllä ja suuttimille nousee bensa. Tästä päättelin että suuttimien avautuminen takkuaa.
Suuttimille tulee virta päällä n.10,5V jännite (tulee jokaiseen neljään nastaan) Suuttimia ennen olevassa liittimessä on joku hyppyjohto (suuttimesta toiseen.) Suuttimille virtaa syöttäessä suutin avautuu, eli niille pitää molemmille tulla jännite ja miinus. Mistähän mahdollisesti alan vikaa hekemaan?
Laitanko tilalle kaasuttimen ja normi bensapumpun? Minkä tyypin kaasutin olis tuohon sopiva? Ehkä ruiskun kytkentäkaaviostakin olis apua.
Kiitos jo etukäteen.
Saakohan ECU kaikki tarvittavat tiedot polttoaineen syöttämistä varten?
Kampiakselin asento tunnistin tmv.
Joku asiaan perehtynyt kirja voisi olla suureksi avuksi, niistä yleensä löytyy myös tarvittavat sähkö kaaviot.
Hintakaan ei varmaan ole este 20 -40€.
Tämän tyyppiset ongelmat ovat näin etänä erittäin vaikeita ratkaista.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Mihin päin on pusu tullut? Eli onko johtosarja tai ecu ottanut siipeensä?
Pyöriikö bensapumppu? Jos ei, niin kokeile hyppylangalla relekannasta.
Tuo ei varmaan montaa signaalia tarvi, eli asento- ja lämpöanturit sekä mappi (vai onko kuumalanka tai tps?).
Elä vielä heitä ruiskuja mäkeen, kyllä se kuntoon tulee
Kiitos! Kuvasta varmasti on apua.
Autoa ei ole kolaroitu, vaan ilkivalta vahinko. Eli kaikki ikkunat rikottu. (autoliikkeen pihassa, tuskin käynnistynyt sielläkään!) Autolla todennäköisesti ajettu vain 50t. mailia.
Vanha sanontahan on: Kyllä konkurssikin hyvä on, mutta vakuutuspetosta ei mikään voita
Eipä selvinnyt vika tänäänkään! Jos oikein olen tulkinnut härvelin toimintaa, niin punaista johtoa suuttimille tulee jännite ja ECU:n nastoista 58 ja 59 pitäisi tulla miinus/ohjaus? Joku mua viisaampi voi kertoa miksi 58/59 nastoihin tulee virta Onkohan uuden ohjainyksikön hankinta edessä? (kyllä, avasin senkin kannen, ei löytynyt mustuneita komponenteja) Verhoilut oli ohjaimen edestä purettu ja konehuoneen puolen liittimet on joku jo aiemmin putsannut.
Kyllä asiasta on aiemminkin asentaja kiinnostunut.
Kyllä se ohjaus yleensä niin pelaa että suuttimen toiseen nastaan tulee +12V ja toista maadoittamalla boksi availee suutinta. Se että siinä ohjausjohdossa näkyy +12V johtunee boksin sisäisestä rakenteesta eikä välttämättä ole vika. Mittaus pitäisi tehdä suuttimen rinnalta jolloin hyvällä tuurilla yleismittarilla voi näkyä jotain elämää. Tarkemmin tuntematta tota systeemiä veikkaisin että vika on jossain muualla, esim. sytkäpuolella jolloin boksi ei saa kierroslukutietoa eikä tajua ohjata suuttimia.
Hieman hakuammuntaahan se on, mutta itsekin lähtisin kokeilemaan uudella TFI-moduulilla. Ainakin 5.0HO mottiin sai ihan paikallisesta AD varaosasta tilaamalla, eikä ollut aivan tolkuttoman hintainenkaan.
Viime syksynä sahasin 5.0TT mottia piiiiitkään käyntiin, mutta ei vaan lähtenyt. Tosin sen verran oli elämää, että paukutti putkiin. Voi sitä riemun päivää, kun uudella TFI-yksiköllä rämähti tulille..
alpo kirjoitti:Mistähän mahdollisesti alan vikaa hekemaan?
Laitanko tilalle kaasuttimen ja normi bensapumpun? Minkä tyypin kaasutin olis tuohon sopiva? Ehkä ruiskun kytkentäkaaviostakin olis apua.
Tuohon käy ihan tuikitavallinen kaksi kurkkuinen. Kumma kyllä Foordi poiketen normaalista tavastaan ei huomannut tehdä special -pulttijakoa.
Jos menet tälle linjalle, niin se isomman paineen bensapumppu pitää ohittaa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Etsi ja kokeile vielä onko polttoaineen syötön inertia kytkin lauennut päälle. Jos vaikka autosi on saanut kenkää lasien
rikkomisen tai kuljetuksen yhteydessä.
Eli hieman uudemmissa autoissa on auton takaosassa,jossain sisäosissa kolari tms sattuessa kytkin joka pakko katkaisee
polttoaineen syötön pumpulta (palovaara) jos se oliskin siellä se "vika", muutamasta kotterosta oppineena.
Jos moottori hörähtää kun lorauttaa ruiskun läppärungosta bensaa motille. vika voi olla siellä.
Inertia kytkintä en ole autosta löytänyt, mutta kaaviosta päätellen se olisi suuttimien + puolella?
Rockauton sivuilta kyllä saa tilattua uuden ecu-boxin. Hakuammunnalla tilailu tuntuu vaan niin tyhmältä. Auto vain on niin hyvin pidetyn oloinen, että alkuperäisyys kannattaisi yrittää säilyttää. MR-rek sitten joskus on mielessä.
Jos jollain ylimääräinen EHJÄ! jouten saa tarjota ostettavaksi.
sanna.kranta(at)windowslive.com