Laatikon jäähyputket öörlissä (ja öölissä)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Laatikon jäähyputket öörlissä (ja öölissä)

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Automaattiöljy turpoaa hieman lämmetessään .
jos hieman yli tulee "FULL" merkin yli ei haittaa toimintaa jos loota toimii muuten
laatikossa on huohotus putki sivussa . jos on todella liikaa öljyä se tulee sieltä ulos.
laatikon lauhdutus tarve on suoraan verrannollinen ajon pituuteen ja kierrosten käyttöön
jos köröttee muutaman kilometrin vuodessa
vakio tekniikalla ei vaihteisto juuri paljoa lämpene ainoastan ruuhkassa seisoskelussa esim D:päällä silloin kyllä...
Jos vetelee perässään jotain käy revittelemässä i suht korkealla stallilla olevalla turbiinilla ja muuten vaan pitkään
pitkään paahtaa radalla tms
kyllä jäähdytys on välttämättömyys kun turbiini kehittää jonkin verrankin lämpöä.
Nyrkkisääntö jos voi ottaa laatikon mittatikun kuumana käteen ja pyyhkäistä öljypintaa polttamatta näppejä
öljy ei ole liian kuumaa. jos hipiä ottaa oikeen itseensä sitten ollaan tietysti riittävän lämmön puolella, noin 80-100 asteen alueella pitäs pysyä niin ölpät eivät menetä voitelu ominainuuksia ja lopulta muutu kahviksi...
LIIKA Lämpö ON automaattivaihteiston no : 1 vikojen aiheuttaja
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Laatikon jäähyputket öörlissä (ja öölissä)

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Poro kirjoitti:Ja niinpä Airan (tai sen omistajan) avustuksella saatiin paremmat putket, kiitos vaan.

Taittelusta tuli hieman omintakeisen näköistä, mutta pääasia että on tiivistä! Toisen putken voikin vaihtaa sitten talven pimeinä aikoina, kun ei vielä vuodakaan.

Semmoinen ihmetys tuli että kun olin testeissä valutellut tallin lattialle ölppää niin ulos asti pääsin ja sitten ei löytynyt enää vaihteita. No lisäsinpä litran ATF:ää ja kas kun oltiin ylämerkin päällä. Noh, 20 km testiajon jälkeenkin oltiin vielä ylämerkin päällä...

Voiko olla mahdollista että C4:ssa olisi vain litra taikka quartti eroa sen välillä että ei liiku ja että ois ylämerkissä tai jopa yli?

Muutenkin aina ollut vaikea nähdä tarkkaan minne asti ölppää tikussa on. Nytkin ajoin pihaan, peruuttelin ja ajelin eteenpäin ja mittasin tyhjäkäynnillä. Minusta se koko "FULL" -tekstikin on märkä. Eihän siellä ole mitään ilmattavaa kun oli letkutkin irti tms?

Timo
Ei tarvi ilmata.

Tikku on hieman vaikealukuinen. Tikussa olevista rei'istä näkee parhaiten, kun reiässä on öljytippa, pinta on ainakin siinä asti. Tikku kastuu suunnilleen koko matkalta melkein aina kun sitä käyttää ulkona. Kuitenkin vain osaksi, ei koko leveydeltään. Sieltä mistä tikku on kastunut koko leveydeltään, on öljyn pinta. Merkkien väli on aika vähän tilavuutena.
Vastaa Viestiin