moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
sellaista tossa mietin et minkälaisilla välityksillä porukalla on, siis tuntuu et mulla liian lyhyt ja matka ajo vaikee lämpöjen suhteen.
et minkälaisia kierroksia on esim. 100km/h vauhdissa? mulla jossain vajaassa 4tonnissa. tuntuu aika kovilta ku oma käyttöauto (gsi astra) vetää 120km/h 3tonnia
et minkälaisia kierroksia on esim. 100km/h vauhdissa? mulla jossain vajaassa 4tonnissa. tuntuu aika kovilta ku oma käyttöauto (gsi astra) vetää 120km/h 3tonnia
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
Mulla -65ssa, jossa C4,perä 1:3.25 hyvä kompromissi. Olisko kierrokset 3000/100kmh luokkaa. Renkaat 16"/255/50.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
tollanen kuulostaa paljon käytännöllisemmältä. mulla siis kans C4 ja perä on joku 9" perä, ei mitään hajua mikä ja mikä välitys siel on.. eikä lukkoa.Homer65 kirjoitti:Mulla -65ssa, jossa C4,perä 1:3.25 hyvä kompromissi. Olisko kierrokset 3000/100kmh luokkaa. Renkaat 16"/255/50.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
Mulla 8", 3.80 välitys, AOD, Eaton TrueTrack ja aivan liian harva
. Satasen nopeudessa 2100 RPM!!! Enskesänä 4.11 ruuvi...saattais tulla muutama EssonBaari-hepo kulkineeseen lisäää
!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
Nostahan auton perä ylös, pyörittelet jordaania ja lasket renkaan liikkeen. Saat siitä laskettua suurinpiirteisen perävälityksen. Vedä renkaaseen liidulla tms. millä jää jälki ja laske montako kierrosta kardaani pyörähtää kun rengas pyörii yhden kokonaisen. Laskin omastani joskus noin ja sain n. 4 kierrosta, todellisuudessa rattaa olivat 3,89 kun perä kävi auki.
Matkakierroksia saat harvemmaksi laittamalla taka-akselille korkeammat renkaat, vaihtamalla harvemman perävälityksen tai vaihtamalla vaihteiston jossa harvempi ylivaihde. 4000rpm satasella on kyllä aika jylysti jenkaa, jotain asialle voisi tehdä.
Make, sullahan on oikein kierroshirviö
Mulla on 1850rpm 100 km/h... 
Matkakierroksia saat harvemmaksi laittamalla taka-akselille korkeammat renkaat, vaihtamalla harvemman perävälityksen tai vaihtamalla vaihteiston jossa harvempi ylivaihde. 4000rpm satasella on kyllä aika jylysti jenkaa, jotain asialle voisi tehdä.
Make, sullahan on oikein kierroshirviö
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
[quote="Fastback"
Make, sullahan on oikein kierroshirviö
Mulla on 1850rpm 100 km/h...
[/quote]
Aika lailla samat kierrokset täälläkin, 3.55-välitys, t5-loota pitkällä viitosella ja 225/50/16 kumekset pyörii alla
Make, sullahan on oikein kierroshirviö
Aika lailla samat kierrokset täälläkin, 3.55-välitys, t5-loota pitkällä viitosella ja 225/50/16 kumekset pyörii alla
Go tell Alice....
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
Aika lailla samat kierrokset täälläkin, 3.55-välitys, t5-loota pitkällä viitosella ja 225/50/16 kumekset pyörii alla[/quote]Aku_81 kirjoitti:[quote="Fastback"
Make, sullahan on oikein kierroshirviöMulla on 1850rpm 100 km/h...
Juu, samankokoset rillat mullakin, vaan kyllä se hiukan ahistaa kun "veto" loppuu joka kerta kun ylivaihteelle mennään...toi AOD:n overdrive(0.67) tappaa vauhdin/kiihtyvyyden kokonaan, ainakin tällä nykyisellä pikkumoottorilla
Toinen vaihtoehto tietty olis se perkeleen manuaali tai sitte ISOMPI MOOTTORI
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
Dodi, isolohko ja manuaali!!! Asiaa!!Make67 kirjoitti:Juu, samankokoset rillat mullakin, vaan kyllä se hiukan ahistaa kun "veto" loppuu joka kerta kun ylivaihteelle mennään...toi AOD:n overdrive(0.67) tappaa vauhdin/kiihtyvyyden kokonaan, ainakin tällä nykyisellä pikkumoottorilla!?! Saattais sillä 4.11 kierteellä saada pikkuisen apua asiaan...EHKÄ?
Toinen vaihtoehto tietty olis se perkeleen manuaali tai sitte ISOMPI MOOTTORI![]()
!!!
3,89 välitys, 275/60-15 rengas ja 0,64 vitosvaihde (tko600). En ole vielä käytännössä päässyt testaamaan täyskaasu vedolla, että miten tuo lullani puutuu 4:sta 5:lle vaihdossa. Nelosella jos vetää kierrokset 6300 rpm asti, niin vitoselle vaihdettaessa kierrokset tippuvat n. 4000 rpm. Periaatteessa tuossa ollaan moottorin erittäin vahvalla vääntöalueella, tosin nopeutta on kertynyt 217 km/h. Sillä ilmanvastukselle aletaan jurraamaan 4000rpm:llä vitonen taulussa niin saas nähdä kuin käy, jotain tapahtuu kyllä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
Juu, samankokoset rillat mullakin, vaan kyllä se hiukan ahistaa kun "veto" loppuu joka kerta kun ylivaihteelle mennään...toi AOD:n overdrive(0.67) tappaa vauhdin/kiihtyvyyden kokonaan, ainakin tällä nykyisellä pikkumoottorillaMake67 kirjoitti:Aika lailla samat kierrokset täälläkin, 3.55-välitys, t5-loota pitkällä viitosella ja 225/50/16 kumekset pyörii allaAku_81 kirjoitti:[quote="Fastback"
Make, sullahan on oikein kierroshirviöMulla on 1850rpm 100 km/h...
Toinen vaihtoehto tietty olis se perkeleen manuaali tai sitte ISOMPI MOOTTORI
No ei ainakaan jos reippaammin vedättää niin ei tuo pitkä viitonen tuota merimoottoria ihan tapa. Vartilla kerkee vedättää nelosella vaan viiteen tonttuun jolloin on 172km/h nopeutta. Jos sitä joskus menis huippunopeuspäiville kattoo miten jaksaa viitosella vedättää
Go tell Alice....
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
265-40-17 muistaakseni kumit, 3,73 välitys nyt ja n. 2000rpm satasen vauhdissa...
Lootana jokahan lie T5 mikä -91gt foksissa on.
EDIT:
höpöhöntti iski ja kirjoitti väärin kiekat
Lootana jokahan lie T5 mikä -91gt foksissa on.
EDIT:
höpöhöntti iski ja kirjoitti väärin kiekat
Viimeksi muokannut Dervish, 10 Elo 2009, 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
1000 kierrosta 100km/h vauhdissa?Mul on tyhjäkäyntikin enemmän 
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
Vähän itsekin ihmettelen, kun mulla on 2.73 perä ja varmaan sama vitosen välitys. 225/55/16 renkailla mittari näyttää oikein, ja satasen vauhdissa kierroksia n.1700-1800
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
Noilla kierroksilla siellä kyllä on 3.08 välitys. 2.73 kiertäis 1500 kiekkaa satasessa.
Mulla on 255/45-17 ja 3.55 ja kiertää reilua 1900.
Tossa on laskuri millä voi spekuloida vähän rengas kokoja ja perävälityksiä.
http://www.allfordmustangs.com/Detailed/608.shtml
Mulla on 255/45-17 ja 3.55 ja kiertää reilua 1900.
Tossa on laskuri millä voi spekuloida vähän rengas kokoja ja perävälityksiä.
http://www.allfordmustangs.com/Detailed/608.shtml
Milläs Dervish noin isot pallot sait mahtumaan? Jouduikko nutikoimaan lokarin reunoja?265-40-17 muistaakseni kumit
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
joku ajatuskatko sattui mullekin, nimittäin ihan karvan yli 1500 niitä kierroksia mulla on satasen nopeudessa.. Eli 2.73 välitys kuten door taginkin perusteella pitäis olla.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: moottorin kierrokset suhteessa nopeuteen
Eipä tarvinnut mittään tehdä ja vaakaiskaritkin on vielä paikoillaan.91GT kirjoitti:Milläs Dervish noin isot pallot sait mahtumaan? Jouduikko nutikoimaan lokarin reunoja?265-40-17 muistaakseni kumit
Vanteiden ET muistaakseni 35 (2003 mach1).
Edessä 6mm (muistaaksnei) spacerilla 255-45-17
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65