Öljyvuodot

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
GT91
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
Paikkakunta: Ylöjärvi

Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja GT91 »

Kuinka paljon teillä on mustangeissa öljyvuotoja? Eli oli sitten 5.0, 4.6 tai mikä tahansa, niin onko vuotanut/vuotaako ja mistä? Itselläni tosiaan tilkittiin juuri 4 vuotokohtaa hakala performancen toimesta ja nyt ei enää vuoda! :D ölppää tuli imusarjan tiivisteen välistä, moottorin takastefasta, öljypohjan tiivisteestä ja laatikon stefasta.. Oon "kuullut", että toi 4.6 ei vuotais niin herkästi, tosin eipä mulla lincolnista ole koskaan tippaakaan tullutkaan.
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Arra
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 06 Heinä 2009, 11:53
Auto: Mustang HT 1966
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja Arra »

Mulla 289 ja C4 (1966) joista ainakin moottori on rempattu ameriikan poikain toimesta lähivuosina.
Moottori ei vuoda yhtään. Laatikko tiputtaa vähän öljypohjan tiivisteen väleistä.
GT91
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja GT91 »

Arra kirjoitti:Mulla 289 ja C4 (1966) joista ainakin moottori on rempattu ameriikan poikain toimesta lähivuosina.
Moottori ei vuoda yhtään. Laatikko tiputtaa vähän öljypohjan tiivisteen väleistä.
Hetkonen, oot ylöjärveltä? Onko tuo musse sulla kauan ollut? :)
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Itse asensin huolimattomasti imusarjan takapään, joka nyt hieman tihkuttaa... Muuten ok.

Vanha kone vuosi öljypohjan tiivisteestä ja kampuran takastefasta, joka löytyi palasina öljypohjasta...

Vaihteiston takastefa ei myöskään tahdo kestää. Lienee laakeri holkki väärällä välyksellä. Tuo ei tosin nimeksikään tiputa.
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja Dervish »

No sen verran jättää jälkeesä että huomaa missä on talven seisonut paikallansa...
Muttei mitään fateja tarte laittaa alle...
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja PeteP »

351C C4 9" Tippaakaan ei vuoda, kasaamissessa huolellisuus palkitaan 8)
:krooh:
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja hannu »

Muutaman 5.0:n fox/sn:n alle "kurkanneena" voin todeta, että aikas harvassa on VUOTAMATON takapään stefa.

Ja jos jonkun asian takia otatte alaimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.
Viimeksi muokannut hannu, 16 Heinä 2009, 21:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

hannu kirjoitti:...niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tuleva korkkitiivistepalasia...
No nyssen sanot !?!? Arvaappa käytettiinkö korkkia, arvaappa vuotaako... :evil:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
GT91
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja GT91 »

hannu kirjoitti:Muutaman 5.0:n fox/sn:n alle "kurkanneena" voin todeta, että aikas harvassa on VUOTAMATON takapään stefa.

Ja jos jonkun asian takia otatte yläimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.

Näin juuri. Ei vuoda ei.
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Itse laitoin vain mustaa permatexia mutta vuotaa silti. Syy ilmeisesti liian vähäinen määrä. Liian varovaisesti laitettu, vaikka eihän ne silikooni makkarat siellä koneen sisällä kivoja ole.

Ensi kerralla ajattelin laitta palon myös imusarjan puolelle.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Imusarjahommassa huomasin kuinka helvetin huonosti voi istua Edelin perfomer, joutui aikaslailla päätyjä tiivistää, alkuperäinen kaikinpuolin parempi imusarja istui huomattavasti paremmin.
:krooh:
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Wanha 302 vuotaa molemmista päistä stefoista. IsoCleve :lol: vuotaa imarin päistä. Jokuhan voisi valistaa, että mikä se "valley tin" kliivländeissä on? Onko tarpeellinen eli tartteeko laittaa (samalla kun noi päädyt fiksaa kun ehtii) jos nyt ei ole?
Mustang -69 SR
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

1996 Gt 4.6 Soch, ajettu 138 000 Miles.Kone ei ole vuotanut mistään, eikä onneksi alkanut vuotamaan pari viikkoa sitten tehdyn kansienvaihdon seurauksenakaan..
Näissä sochi-koneissa on kummitiivisteet ainakin venakopissa ja jakopäässä jotka on periaatteessa uudelleen käytettävää materiaalia.Rempan yhteydessä kuitenkin päätin uusia jakopään tiivisteet kun olivat hieman jo plittaantuneet.Venakopan tiivisteet jätin nuukuuksissani vanhat kun olivat sen verta hyvässä kunnossa, vielä ainakaan ei tihku mistään.Toki tässäkin täytyy liitoskohdissa käyttää laadukasta moottorisilikonia, käytin Permatexin valmistetta.T45 sen sijaan hieman tihkuu takapäästään sekä jostain keskivaiheilta tai kytkinkopalta..
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja Lauri »

hannu kirjoitti:Ja jos jonkun asian takia otatte yläimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.
Tarkoittanet alaimaria, ei ole korkkipalasia mulle tullut kummassakaan Fel-Pron tiivistesarjassa vaan ne oli muotoonvaletut siniset kumisuikaleet. Onko yhtään parempi, aika näyttää mutta ei ainakaan vielä ole vuotanut. Venttiilikopissa kyllä on korkkitiivisteet.
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja hannu »

Lauri kirjoitti:
hannu kirjoitti:Ja jos jonkun asian takia otatte yläimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.
Tarkoittanet alaimaria, ei ole korkkipalasia mulle tullut kummassakaan Fel-Pron tiivistesarjassa vaan ne oli muotoonvaletut siniset kumisuikaleet. Onko yhtään parempi, aika näyttää mutta ei ainakaan vielä ole vuotanut. Venttiilikopissa kyllä on korkkitiivisteet.
Jep, nimenomaan ala-imarista on kyse, muokkasin textiäni :oops: :oops:
Vastaa Viestiin