
Öljyvuodot
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
- Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Öljyvuodot
Kuinka paljon teillä on mustangeissa öljyvuotoja? Eli oli sitten 5.0, 4.6 tai mikä tahansa, niin onko vuotanut/vuotaako ja mistä? Itselläni tosiaan tilkittiin juuri 4 vuotokohtaa hakala performancen toimesta ja nyt ei enää vuoda!
ölppää tuli imusarjan tiivisteen välistä, moottorin takastefasta, öljypohjan tiivisteestä ja laatikon stefasta.. Oon "kuullut", että toi 4.6 ei vuotais niin herkästi, tosin eipä mulla lincolnista ole koskaan tippaakaan tullutkaan.

Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 06 Heinä 2009, 11:53
- Auto: Mustang HT 1966
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Öljyvuodot
Mulla 289 ja C4 (1966) joista ainakin moottori on rempattu ameriikan poikain toimesta lähivuosina.
Moottori ei vuoda yhtään. Laatikko tiputtaa vähän öljypohjan tiivisteen väleistä.
Moottori ei vuoda yhtään. Laatikko tiputtaa vähän öljypohjan tiivisteen väleistä.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
- Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Öljyvuodot
Hetkonen, oot ylöjärveltä? Onko tuo musse sulla kauan ollut?Arra kirjoitti:Mulla 289 ja C4 (1966) joista ainakin moottori on rempattu ameriikan poikain toimesta lähivuosina.
Moottori ei vuoda yhtään. Laatikko tiputtaa vähän öljypohjan tiivisteen väleistä.

Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Öljyvuodot
Itse asensin huolimattomasti imusarjan takapään, joka nyt hieman tihkuttaa... Muuten ok.
Vanha kone vuosi öljypohjan tiivisteestä ja kampuran takastefasta, joka löytyi palasina öljypohjasta...
Vaihteiston takastefa ei myöskään tahdo kestää. Lienee laakeri holkki väärällä välyksellä. Tuo ei tosin nimeksikään tiputa.
Vanha kone vuosi öljypohjan tiivisteestä ja kampuran takastefasta, joka löytyi palasina öljypohjasta...
Vaihteiston takastefa ei myöskään tahdo kestää. Lienee laakeri holkki väärällä välyksellä. Tuo ei tosin nimeksikään tiputa.
Re: Öljyvuodot
No sen verran jättää jälkeesä että huomaa missä on talven seisonut paikallansa...
Muttei mitään fateja tarte laittaa alle...
Muttei mitään fateja tarte laittaa alle...
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Öljyvuodot
Muutaman 5.0:n fox/sn:n alle "kurkanneena" voin todeta, että aikas harvassa on VUOTAMATON takapään stefa.
Ja jos jonkun asian takia otatte alaimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.
Ja jos jonkun asian takia otatte alaimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.
Viimeksi muokannut hannu, 16 Heinä 2009, 21:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Öljyvuodot
No nyssen sanot !?!? Arvaappa käytettiinkö korkkia, arvaappa vuotaako...hannu kirjoitti:...niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tuleva korkkitiivistepalasia...

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
- Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Öljyvuodot
hannu kirjoitti:Muutaman 5.0:n fox/sn:n alle "kurkanneena" voin todeta, että aikas harvassa on VUOTAMATON takapään stefa.
Ja jos jonkun asian takia otatte yläimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.
Näin juuri. Ei vuoda ei.
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Öljyvuodot
Itse laitoin vain mustaa permatexia mutta vuotaa silti. Syy ilmeisesti liian vähäinen määrä. Liian varovaisesti laitettu, vaikka eihän ne silikooni makkarat siellä koneen sisällä kivoja ole.
Ensi kerralla ajattelin laitta palon myös imusarjan puolelle.
Ensi kerralla ajattelin laitta palon myös imusarjan puolelle.
Re: Öljyvuodot
Imusarjahommassa huomasin kuinka helvetin huonosti voi istua Edelin perfomer, joutui aikaslailla päätyjä tiivistää, alkuperäinen kaikinpuolin parempi imusarja istui huomattavasti paremmin.

- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Öljyvuodot
Wanha 302 vuotaa molemmista päistä stefoista. IsoCleve
vuotaa imarin päistä. Jokuhan voisi valistaa, että mikä se "valley tin" kliivländeissä on? Onko tarpeellinen eli tartteeko laittaa (samalla kun noi päädyt fiksaa kun ehtii) jos nyt ei ole?

Mustang -69 SR
-
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: Öljyvuodot
1996 Gt 4.6 Soch, ajettu 138 000 Miles.Kone ei ole vuotanut mistään, eikä onneksi alkanut vuotamaan pari viikkoa sitten tehdyn kansienvaihdon seurauksenakaan..
Näissä sochi-koneissa on kummitiivisteet ainakin venakopissa ja jakopäässä jotka on periaatteessa uudelleen käytettävää materiaalia.Rempan yhteydessä kuitenkin päätin uusia jakopään tiivisteet kun olivat hieman jo plittaantuneet.Venakopan tiivisteet jätin nuukuuksissani vanhat kun olivat sen verta hyvässä kunnossa, vielä ainakaan ei tihku mistään.Toki tässäkin täytyy liitoskohdissa käyttää laadukasta moottorisilikonia, käytin Permatexin valmistetta.T45 sen sijaan hieman tihkuu takapäästään sekä jostain keskivaiheilta tai kytkinkopalta..
Näissä sochi-koneissa on kummitiivisteet ainakin venakopissa ja jakopäässä jotka on periaatteessa uudelleen käytettävää materiaalia.Rempan yhteydessä kuitenkin päätin uusia jakopään tiivisteet kun olivat hieman jo plittaantuneet.Venakopan tiivisteet jätin nuukuuksissani vanhat kun olivat sen verta hyvässä kunnossa, vielä ainakaan ei tihku mistään.Toki tässäkin täytyy liitoskohdissa käyttää laadukasta moottorisilikonia, käytin Permatexin valmistetta.T45 sen sijaan hieman tihkuu takapäästään sekä jostain keskivaiheilta tai kytkinkopalta..
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Re: Öljyvuodot
Tarkoittanet alaimaria, ei ole korkkipalasia mulle tullut kummassakaan Fel-Pron tiivistesarjassa vaan ne oli muotoonvaletut siniset kumisuikaleet. Onko yhtään parempi, aika näyttää mutta ei ainakaan vielä ole vuotanut. Venttiilikopissa kyllä on korkkitiivisteet.hannu kirjoitti:Ja jos jonkun asian takia otatte yläimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Öljyvuodot
Jep, nimenomaan ala-imarista on kyse, muokkasin textiäniLauri kirjoitti:Tarkoittanet alaimaria, ei ole korkkipalasia mulle tullut kummassakaan Fel-Pron tiivistesarjassa vaan ne oli muotoonvaletut siniset kumisuikaleet. Onko yhtään parempi, aika näyttää mutta ei ainakaan vielä ole vuotanut. Venttiilikopissa kyllä on korkkitiivisteet.hannu kirjoitti:Ja jos jonkun asian takia otatte yläimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.

