MSD pro billet 8455

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

Pyörijän alla olevat nappulat epäsymmetrisessä järjestyksessä, mikä niistä on ykkönen.
vai onko mitään merkitystä?
http://www.jegs.com/InstallationInstruc ... 1-8455.pdf /// Ohjeiden mukaan pitäisi merkata ykkösen paikka ja näin voisi uuden asentaa helposti katsomalla merkkiä. Nyt tosin ei ole merkintöjä tehty vaan revistettu todenäköisesti hihasta ykköselle paikka, ja näin saamme sytytyksen menemään sekaisin. Millä nyt sitten saa tietää miten epäsymmetrisyyden saa symmetriseksi pyörijän alapuolella oleville napukoille?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja ROKI »

stang-95 kirjoitti:Pyörijän alla olevat nappulat epäsymmetrisessä järjestyksessä, mikä niistä on ykkönen.
vai onko mitään merkitystä?
http://www.jegs.com/InstallationInstruc ... 1-8455.pdf /// Ohjeiden mukaan pitäisi merkata ykkösen paikka ja näin voisi uuden asentaa helposti katsomalla merkkiä. Nyt tosin ei ole merkintöjä tehty vaan revistettu todenäköisesti hihasta ykköselle paikka, ja näin saamme sytytyksen menemään sekaisin. Millä nyt sitten saa tietää miten epäsymmetrisyyden saa symmetriseksi pyörijän alapuolella oleville napukoille?
Tuon yksinkertaisempaa ohjetta ei ole. Jos tuolla ei osaa niin pitää antaa viisaampien robata sitä sinun vehjettäsi. Yksinkertaisesti katso mihinkohtaan vasen etummainen tulpanjohto menee jakajankanteen, laita tussilla pikkumerkki jakajankupeeseen samoin jakajan jalkaan ja lohkoon. Siinä sinulle on se merkki oikeasta kohdasta. Pyöritä moottoria niin että pastori osoittaa siihen merkkiin . Jos et ymmärtänyt niin vie suosiolla ammatti hanurille.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja SamiM »

ROKI kirjoitti:Yksinkertaisesti katso mihinkohtaan vasen etummainen tulpanjohto menee jakajankanteen, laita tussilla pikkumerkki jakajankupeeseen samoin jakajan jalkaan ja lohkoon. Siinä sinulle on se merkki oikeasta kohdasta. Pyöritä moottoria niin että pastori osoittaa siihen merkkiin .
Tarkoittaa siis moottoria edestäpäin katsottuna vasemman puolen etummainen sylinteri on ykkönen. Ts. vänkärin puolen etummainen.
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

jep, jopa minulle ROKI:n kirjoittama on päivän selvää, mutta mietintää aiheuttava asia onkin pyörijän alla oleva metallilevy ,jossa on EPÄSYMMETRISESTI pieniä nupukoita, joita on kahdeksan(8)
onko näillä merkitystä mikä on YKKÖSEN kohdalla?
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja SamiM »

stang-95 kirjoitti:jep, jopa minulle ROKI:n kirjoittama on päivän selvää, mutta mietintää aiheuttava asia onkin pyörijän alla oleva metallilevy ,jossa on EPÄSYMMETRISESTI pieniä nupukoita, joita on kahdeksan(8)
onko näillä merkitystä mikä on YKKÖSEN kohdalla?
Asennusohjeen mukaisesti ei taida olla, koska jakaja ajoitetaan pelkästään pyörijän mukaan. Tiedä sitten tarkemmin...
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

nupukoilla on merkitys, sytytys on, niin kuin jokainen tietää kasinkoneessa, kaksi nopeaa ja hidas ja sitä rataa, siitä tyypillinen käynti ääni.(nupukoiden epäsymmetrisyys)
meillä jakajassa ei minkäänlaista ykkösen merkintää ,joten sytytyksen hakeminen paikalleen pelkkää haku ammuntaa.
nyt siirrellään johtoja kannessa ja toivotaan parasta, pelätään pahinta.
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja 2065 »

ööh, nyt en ymmärrä... mitkä nopeat ja hitaat?

Lähdetään aluksi liikkeelle siitä että mikä vuosimalli ja sytkä on kyseessä?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja ROKI »

stang-95 kirjoitti:jep, jopa minulle ROKI:n kirjoittama on päivän selvää, mutta mietintää aiheuttava asia onkin pyörijän alla oleva metallilevy ,jossa on EPÄSYMMETRISESTI pieniä nupukoita, joita on kahdeksan(8)
onko näillä merkitystä mikä on YKKÖSEN kohdalla?
Elä sinä toveri hyvä niillä nupukoilla päätäsi vaivaa. Vaan tee just niin kuin sulle ehdotin niin sulla ei ole mitään ongelmaa. Jos haluat viellä tarkennusta niin ota se edestäpäin kaatottuna vasemmalta ensimmäinen tulppa irti, laita sormi reikään pyöritä akselin päästä hylsyavaimella pyörintäsuuntaan niin kauan kun tussahtaa tulpan reiästä. aseta tamperin merkki 0 kohtaan, merkkaa pastorin kynen kohta tussilla jakajan kuoreen siinä sulla on 1 sytty kohta. Laita kans sinne jakajan jalkaan ja lohkoon merkki niin pysyy syttyajoitus kohdallaan, jokohan tää selkis :?: :?: .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja ROKI »

stang-95 kirjoitti:nupukoilla on merkitys, sytytys on, niin kuin jokainen tietää kasinkoneessa, kaksi nopeaa ja hidas ja sitä rataa, siitä tyypillinen käynti ääni.(nupukoiden epäsymmetrisyys)
meillä jakajassa ei minkäänlaista ykkösen merkintää ,joten sytytyksen hakeminen paikalleen pelkkää haku ammuntaa.
nyt siirrellään johtoja kannessa ja toivotaan parasta, pelätään pahinta.
Ilmeisesti kiskaisit jakajan pois ennen kuin merkkasit tee itse toimintaa sanoisin. Se on helppo saada takasin, tee kuten tuossa aiemmin totesin. Tussahduksen jälkeen tamperinmerkki 0 kohtaan, ota se jakaja käteesi ja käännä alipaine kello itseäsi kohti, ja käännä pyöriää kuin kellon viisareita kello 1 . Sitten vaan laitat jakajan taksin lohkoon samassa asenossa, jos ei mene eka yrittämällä öljypumpun akseliin niin käännä pumpunakselia vaikka 8m hylsyllä pitkälläjatkolla tarittavanmonta kertaa jotta jakaja menee ykkös asennossa paikalleen. Siitä se lähtee käyntiin jos et ole sotkenut johdotuksia jo aivan sekasin, moottori pyörii oikealle jakaja vasemmalle, siihen suuntaan asetat johdot syttyjärjestyksessä, tää on helppoa kuin heinän teko vai mitä :?: .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

2065 kirjoitti:ööh, nyt en ymmärrä... mitkä nopeat ja hitaat?

Lähdetään aluksi liikkeelle siitä että mikä vuosimalli ja sytkä on kyseessä?
Mää muistasin, että se oli: hidas...hidas...nopeanopea...hidas..... Olin kerran tanssikursilla!! :dance1: JEPjep ei siitä mitään tullu! Menikö OT :oops: !
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Homer65 kirjoitti:Mää muistasin, että se oli: hidas...hidas...nopeanopea...hidas..... Olin kerran tanssikursilla!! :dance1: JEPjep ei siitä mitään tullu! Menikö OT :oops: !
Foxiahan tuo on, mutta eikös koppa ollut SN95??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja SamiM »

stang-95 kirjoitti:nupukoilla on merkitys, sytytys on, niin kuin jokainen tietää kasinkoneessa, kaksi nopeaa ja hidas ja sitä rataa, siitä tyypillinen käynti ääni.(nupukoiden epäsymmetrisyys)
meillä jakajassa ei minkäänlaista ykkösen merkintää ,joten sytytyksen hakeminen paikalleen pelkkää haku ammuntaa.
nyt siirrellään johtoja kannessa ja toivotaan parasta, pelätään pahinta.
No tuolla perusteella, miksi kärjellisessä kärkiä liikuttavat kohoumat jakajan akselissa ovat tasavälein ja kärjettömässä anturin hammaspyörässä hampaat ovat tasavälein? Ja edelleen jakajan kannessa terminaalit ovat tasavälein.

Olisivatko kohoumat pyörijän kohdistusta varten?

Tee kuten Roki selosti, ajoita pyörijän kehällä olevan metallinastan mukaan. Tässä asentokuva jakajalle.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Aika valssiksi menee. Parempi varmaan tosiaan aasiantuntija hommata paikalle...
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Antti66HT kirjoitti:Aika valssiksi menee. Parempi varmaan tosiaan aasiantuntija hommata paikalle...
Ai tanssinopettaja? :)
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: MSD pro billet 8455

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Åken käydessä oikeutta rahoistaan, suosittelisin nykytaiteen kyseessä ollessa ehkäpä Uotisen Jokkea. Progressiivinen ote ja tunnetta peliin.

Kittiä Jiiriin. :nenu:
Vastaa Viestiin