351C kannet, sopiiko lyijytön?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1329
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

351C kannet, sopiiko lyijytön?

Viesti Kirjoittaja Late »

Varmaan käsitelty ennenkin, mutta eipä osunut hakiessani silmiin... Eli mistä löytyy 351 Cleveland koneen kansista vuosimallin paljastava merkintä?

-72 mallista alkaenhan Foordin koneet sietävät lyijytöntä, eikös se näin mennyt? Tuo oma kottero kun edustaa juuri sitä vuosimallia, mutta aivan sarjan alkupäätä, valmistettu vuoden 71 lokakuussa. Ja sitten kun siihen on joskus vaihdettu ainakin alakerta "rebuild"-versioon. Mistähän tunnistaa varmasti lyijyttömälle bensalle käyvät kannet? Alkaa vaan harmittamaan tuo lisäaineen kanssa läträäminen...
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Eikö ole samanlaisia merkintöjä kuin windosissa. Venakoppa pois ja D3 alkuinen olisi siis ok? Ei tietysti mikään takuu varma.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Tunnistat lyijyttömälle sopivan koneen kansissa olevista seetirenkaista. :)

Eli ei ole vielä näkynyt listaa missä on ja missä ei ole kovia seetejä. Valmistuspäiväys löytyy venttiilikopan alta, mutta ei kerro seetien tilanteesta mitään.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

SamiM kirjoitti:Tunnistat lyijyttömälle sopivan koneen kansissa olevista seetirenkaista. :)
Vai olikos niissä ensin vaan induktiokarkaisu? Erottaako sitä paljaalla silmällä?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle :( )
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Ratsastellaas vähän tällä topicilla:

Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
-71 HT 351C 4v
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?

Viesti Kirjoittaja PeteP »

harmi80 kirjoitti:Ratsastellaas vähän tällä topicilla:

Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
Pirun kallista, mulla jouduttiin laittamaan yksi uusi seetirengas, 52,50 :shock:
Mitkäs venat aiot laittaa? ma ostin Uspartsilta Ferreat, 185 oli silloin setti, niissähän on vartta ohennettu kanavan kohdalta, ja pakolautanenkin on huomattavasti matalampi kuin orggis. 4V isoimu on sama ku isolhko seevyssä.
:krooh:
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Arto65FB kirjoitti:
SamiM kirjoitti:Tunnistat lyijyttömälle sopivan koneen kansissa olevista seetirenkaista. :)
Vai olikos niissä ensin vaan induktiokarkaisu? Erottaako sitä paljaalla silmällä?
Kas siinäpä hyvä kysymys.
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

PeteP kirjoitti:
harmi80 kirjoitti:Ratsastellaas vähän tällä topicilla:

Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
Pirun kallista, mulla jouduttiin laittamaan yksi uusi seetirengas, 52,50 :shock:
Mitkäs venat aiot laittaa? ma ostin Uspartsilta Ferreat, 185 oli silloin setti, niissähän on vartta ohennettu kanavan kohdalta, ja pakolautanenkin on huomattavasti matalampi kuin orggis. 4V isoimu on sama ku isolhko seevyssä.
Hoh! Aika halpaa... Taidanpa ostaa vaan sitä lisäainetta.
Ferreat tulee mullekin, samoja hintoja tulleineen ja rahteineen näyttää olevan.
Ei näköjään paljon kannattais ite tilailla.
-71 HT 351C 4v
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

harmi80 kirjoitti:Ratsastellaas vähän tällä topicilla:

Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
Hicarissa teetätin 351 C 2V koneen täydellisen kansi remontin.

Venttiili Ferrea
imu 2.19"
pako 1.65" Tämä venttiilikoko tietenkin voi ihmetyttää, mutta syy on se, että muokattu pakokanava virtaa riitävästi ja teräs seetirengkaalle saatiin parempi alusta kanteen.
Seetit (2 terällä)
Teräs pakoseetit 8x
Plaanaus
Venttiilin ohjurit:
pako 8 x K-Line ohjain
imu 8 x K-Line ohjain

Ohjaimien stefat teflon
imu 0,500" / 11/32
pako 0,500" / 11/32
Studit 16x 7/16" ARP
Quide platet 8x CC 4803-8
Jouset tupla 16 x, 140lbs /1.900"
Retainerit 16 x CC 741-16
Lukot 16 x CC 611-16
Spring Locators CC 4777-16

Studien asennus
Venttiilien asennus
Kanavien kohdistus
Kanavien siistiminen

Kanavamassa
Imusarjan tiiviste FEL 1240
Pakosarjan tiiviste FEL 14430

Sanoisin, että hyvät tuli vaikka hintaakin oli. Muutoin miedosti piristetty 351 C 2V kone tuuppasi hieman yli 400 hp dynossa.
Kuva

Lisää kuvia ko kansista
http://s58.photobucket.com/albums/g271/ ... Cleveland/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Jani M
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 30 Huhti 2007, 11:12
Auto: Mustang HT vm-71 351C2v AOD.
Paikkakunta: Oulu

Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kuvaan kommentti: PIRUN SIISTI! Tollaset täytyis tehdä, kunhan ehtii! Tietenkin vielä aussi kansista.
Läpi vaikka harmaan kiven!


-71 Mustang HT 351C/AOD
-90 Chevy Fleetside K1500 6,2D =tiellä taas!
-98 Honda XRV 750 Africa Twin
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Laita sovinnolla sitä venttiilisuoja-ainetta tankkiin , suojaa myös venttiilin vartta ,ei tarvitse kärvistellä ollakko vai ei... nykybensa on mitä on..
Vastaa Viestiin