351C kannet, sopiiko lyijytön?
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1329
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
351C kannet, sopiiko lyijytön?
Varmaan käsitelty ennenkin, mutta eipä osunut hakiessani silmiin... Eli mistä löytyy 351 Cleveland koneen kansista vuosimallin paljastava merkintä?
-72 mallista alkaenhan Foordin koneet sietävät lyijytöntä, eikös se näin mennyt? Tuo oma kottero kun edustaa juuri sitä vuosimallia, mutta aivan sarjan alkupäätä, valmistettu vuoden 71 lokakuussa. Ja sitten kun siihen on joskus vaihdettu ainakin alakerta "rebuild"-versioon. Mistähän tunnistaa varmasti lyijyttömälle bensalle käyvät kannet? Alkaa vaan harmittamaan tuo lisäaineen kanssa läträäminen...
-72 mallista alkaenhan Foordin koneet sietävät lyijytöntä, eikös se näin mennyt? Tuo oma kottero kun edustaa juuri sitä vuosimallia, mutta aivan sarjan alkupäätä, valmistettu vuoden 71 lokakuussa. Ja sitten kun siihen on joskus vaihdettu ainakin alakerta "rebuild"-versioon. Mistähän tunnistaa varmasti lyijyttömälle bensalle käyvät kannet? Alkaa vaan harmittamaan tuo lisäaineen kanssa läträäminen...
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Eikö ole samanlaisia merkintöjä kuin windosissa. Venakoppa pois ja D3 alkuinen olisi siis ok? Ei tietysti mikään takuu varma.
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Tunnistat lyijyttömälle sopivan koneen kansissa olevista seetirenkaista.
Eli ei ole vielä näkynyt listaa missä on ja missä ei ole kovia seetejä. Valmistuspäiväys löytyy venttiilikopan alta, mutta ei kerro seetien tilanteesta mitään.
Eli ei ole vielä näkynyt listaa missä on ja missä ei ole kovia seetejä. Valmistuspäiväys löytyy venttiilikopan alta, mutta ei kerro seetien tilanteesta mitään.
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Vai olikos niissä ensin vaan induktiokarkaisu? Erottaako sitä paljaalla silmällä?SamiM kirjoitti:Tunnistat lyijyttömälle sopivan koneen kansissa olevista seetirenkaista.![]()
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Ratsastellaas vähän tällä topicilla:
Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
-71 HT 351C 4v
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Pirun kallista, mulla jouduttiin laittamaan yksi uusi seetirengas, 52,50harmi80 kirjoitti:Ratsastellaas vähän tällä topicilla:
Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
Mitkäs venat aiot laittaa? ma ostin Uspartsilta Ferreat, 185 oli silloin setti, niissähän on vartta ohennettu kanavan kohdalta, ja pakolautanenkin on huomattavasti matalampi kuin orggis. 4V isoimu on sama ku isolhko seevyssä.
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Kas siinäpä hyvä kysymys.Arto65FB kirjoitti:Vai olikos niissä ensin vaan induktiokarkaisu? Erottaako sitä paljaalla silmällä?SamiM kirjoitti:Tunnistat lyijyttömälle sopivan koneen kansissa olevista seetirenkaista.![]()
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Hoh! Aika halpaa... Taidanpa ostaa vaan sitä lisäainetta.PeteP kirjoitti:Pirun kallista, mulla jouduttiin laittamaan yksi uusi seetirengas, 52,50harmi80 kirjoitti:Ratsastellaas vähän tällä topicilla:
Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.![]()
Mitkäs venat aiot laittaa? ma ostin Uspartsilta Ferreat, 185 oli silloin setti, niissähän on vartta ohennettu kanavan kohdalta, ja pakolautanenkin on huomattavasti matalampi kuin orggis. 4V isoimu on sama ku isolhko seevyssä.
Ferreat tulee mullekin, samoja hintoja tulleineen ja rahteineen näyttää olevan.
Ei näköjään paljon kannattais ite tilailla.
-71 HT 351C 4v
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Hicarissa teetätin 351 C 2V koneen täydellisen kansi remontin.harmi80 kirjoitti:Ratsastellaas vähän tällä topicilla:
Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
Venttiili Ferrea
imu 2.19"
pako 1.65" Tämä venttiilikoko tietenkin voi ihmetyttää, mutta syy on se, että muokattu pakokanava virtaa riitävästi ja teräs seetirengkaalle saatiin parempi alusta kanteen.
Seetit (2 terällä)
Teräs pakoseetit 8x
Plaanaus
Venttiilin ohjurit:
pako 8 x K-Line ohjain
imu 8 x K-Line ohjain
Ohjaimien stefat teflon
imu 0,500" / 11/32
pako 0,500" / 11/32
Studit 16x 7/16" ARP
Quide platet 8x CC 4803-8
Jouset tupla 16 x, 140lbs /1.900"
Retainerit 16 x CC 741-16
Lukot 16 x CC 611-16
Spring Locators CC 4777-16
Studien asennus
Venttiilien asennus
Kanavien kohdistus
Kanavien siistiminen
Kanavamassa
Imusarjan tiiviste FEL 1240
Pakosarjan tiiviste FEL 14430
Sanoisin, että hyvät tuli vaikka hintaakin oli. Muutoin miedosti piristetty 351 C 2V kone tuuppasi hieman yli 400 hp dynossa.

Lisää kuvia ko kansista
http://s58.photobucket.com/albums/g271/ ... Cleveland/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
Jani M
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 30 Huhti 2007, 11:12
- Auto: Mustang HT vm-71 351C2v AOD.
- Paikkakunta: Oulu
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Kuvaan kommentti: PIRUN SIISTI! Tollaset täytyis tehdä, kunhan ehtii! Tietenkin vielä aussi kansista.
Läpi vaikka harmaan kiven!
-71 Mustang HT 351C/AOD
-90 Chevy Fleetside K1500 6,2D =tiellä taas!
-98 Honda XRV 750 Africa Twin
-71 Mustang HT 351C/AOD
-90 Chevy Fleetside K1500 6,2D =tiellä taas!
-98 Honda XRV 750 Africa Twin
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Laita sovinnolla sitä venttiilisuoja-ainetta tankkiin , suojaa myös venttiilin vartta ,ei tarvitse kärvistellä ollakko vai ei... nykybensa on mitä on..