Negative wedge kitin mittoja

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Onko kellään käsissään tollasta yläpallon asennon korjaavaa kittiä?
Tarvis mittoja siihen kallistuskulmaan, niin vois jyrskästä alumiinista oman.
-71 HT 351C 4v
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

harmi80 kirjoitti:Onko kellään käsissään tollasta yläpallon asennon korjaavaa kittiä?
Tarvis mittoja siihen kallistuskulmaan, niin vois jyrskästä alumiinista oman.
1971-73 4-Bolt Negative Wedge Kit
Part No. 04374
Price: $269.95 Kit
Esim:
http://www.mustangsplus.com/xcart/produ ... 491&page=1

65 Negative wedge kitin olen kerran teettänyt / tehnyt. Mitat ovat jossain mapissa.
Helpommalla ja ehkä myös halvemmalla saat toimivan kitin kaikkine tykötarpeineen kun osata sen valmiina.

Arviolta sanoisin wedgen paksumpi pää noin 25 - 30 mm ja ohuempi pää 5 mm.
Jottei pultit jäisi jäkättämään kantilleen joudut myös tekemään kiila aluslevyt 8 kpl.
Muista myös käyttää riittävän vahvoja pultteja ja lukko muttereita 8.8 ei riitä.
Sapluuna ylätukivarren pudottamista varten ohjeita on netti täynnä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mulla on tallilla yhdet tuollaiset kiilat ylimääräisenä. 100e?

Tuon kiilamaisen välilevy asian ratkaisin leikkaamalla pitkän mallin mutterin kiilan puolelta vinoksi. Kiristys pitää tällöin tehdä pultin puolelta, mutteri kun ei enään pyöri.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mites tuo käytännössä parantaa ohjattavuutta, vai onko tuo lähinnä johonkin laalomiajosäätöön tehty kit ?
:krooh:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

PeteP kirjoitti:Mites tuo käytännössä parantaa ohjattavuutta, vai onko tuo lähinnä johonkin laalomiajosäätöön tehty kit ?
Jep, tuo kitti on lähinnä tarkoitettu jonkinmoiset kädet omaaville harrastajille. Ei kädettömille suoraan ajajille eikä oikein kädettömille automaatti laatikon hämmentäjille.

Saavutettu etu on lähinnä se, ettei eturenkaiden sivu merkinnät (hienot valkoiset kohokirjain tekstit tai valkosivut) kuluisi kohtuuttoman paljon.
Viimeksi muokannut Mexico65, 08 Touko 2009, 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mexico65 kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Mites tuo käytännössä parantaa ohjattavuutta, vai onko tuo lähinnä johonkin laalomiajosäätöön tehty kit ?
Jep, tuo kitti on lähinnä tarkoitettu jonkinmoiset kädet omaaville harrastajille. Ei kädettömille suoraan ajajille eikä oikein kädettömille automaatti laatikon hämmentäjille.

Saavutettu etu on lähinnä se, ettei eturenkaiden sivu merkinnät (hienot valkoiset kohokirjain tekstit tai valkosivut) eivät kuluisi kohtuuttoman paljon.
:tuuletus: LOL

Kiila ratkaisu antaa pallo nivelelle lisää liikerataa, kun ylätuki varsia on pudotettu yli 1" verran.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mexico65 kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Mites tuo käytännössä parantaa ohjattavuutta, vai onko tuo lähinnä johonkin laalomiajosäätöön tehty kit ?
Jep, tuo kitti on lähinnä tarkoitettu jonkinmoiset kädet omaaville harrastajille. Ei kädettömille suoraan ajajille eikä oikein kädettömille automaatti laatikon hämmentäjille.
.
Ompa hurja kitti. Kylläpä siellä manuskankin ohjaamossa voi olla yhtälailla "kädetön" kuski joten eiköhän tuo nyt ollut vähän kärjistetty kommentti. Tuosta nyt vois saada sellaisen kuvan että jos ei aja rataa tai laalomia manuskalla niin kuski on kädetöntä mallia :P
Viimeksi muokannut PeteP, 08 Touko 2009, 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:krooh:
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

PeteP kirjoitti:...nyt vois saada sellaisen kuvan että jos ei aja rataa tai laalomia, niin kuski on kädetöntä mallia :P
Pohjammaalaaaseet on aina oikiassa !! :LMAO:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja PeteP »

JXA-26 kirjoitti:
PeteP kirjoitti:...nyt vois saada sellaisen kuvan että jos ei aja rataa tai laalomia, niin kuski on kädetöntä mallia :P
Pohjammaalaaaseet on aina oikiassa !! :LMAO:
:jeejee:
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Kyläpä sitä ollahan herkkä hipiääsiä. ;)

Asiaa puhutaan. Aivan turha sarja normaali liikenne ajoon.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Vai käettömiä ja jalattomia kuskeja varten manuaalikoneistoiset "automaatit" :mrgreen:
kiilasetti helpoittaa yläpallon elämää kun on yli 1,5" pudotus tehty.
Tosiaan toimiihan se setti "roadracing"ajossa kadullakin.
muuten vakio köröttelyyn lienee turha muutos.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

JXA-26 kirjoitti:
PeteP kirjoitti:...nyt vois saada sellaisen kuvan että jos ei aja rataa tai laalomia, niin kuski on kädetöntä mallia :P
Pohjammaalaaaseet on aina oikiassa !! :LMAO:
Ja vitut oo, ovat olevinaan ja sitten ovat aivan hukassa :shock:
Go tell Alice....
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Aku_81 kirjoitti:
Ja vitut oo, ovat olevinaan ja sitten ovat aivan hukassa :shock:
Työnnäs ny nenä persiisiin js pierase :devilhehe: Etelä, Keski, ja Pohjoispohjanmaa, jokaisessa hieman eri kylttyriä. Mutta,meitä ja teitä pölövästejä löytyy joka kolkasta asuinseudusta riippumatta :kiroilua: Mitäs muuta fiksua keksitään tähän topikkiin ?

Alkup.aiheeseen palaten, uteliaana kun piti kysäistä tuosta kitin ominaisuudesta. Arvelinkin ettei sillä ole mitään tekemistä tavallisen rullaajan autossa :) Mutta komesti lähti keskustelu lapasesta :roll:
:krooh:
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Niin, käsittääkseni se 1" tiputus on jonkinlainen kompromissi alustageometrian parantamiseen ilman, että yläpallon asentoa tarvitsee muuttaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo 1,5" olisi optimi - tosin sillä ei 1" tiputukseen saa enää yhtä radikaalia parannusta. Tiedä häntä; en ole kokeillut enkä simuloinut, joten mennään isojen poikien juttujen perusteella.

Muutama sata taalaa kuulostaa kovalta hinnalta, kun kyseessä käsittääkseni kuitenkin kimpale köykämiiniä oikeaan(?) kulmaan jyrsittynä + muutama 12.9 pultti. Tietty jos teettämään alkaa, niin hintaa tulee äkkiä, mutta kun on kerran mahdollisuus työkaluihin niin aattelin väsätä oman.

Kaiken lisäksi kun konetta ei kuitenkaan saa tälle kesälle nippuun, niin on aikaa rakentaa tuota alustaa.
Jousen alapäähän rakentelin jo kuulalaakerituen - hintaa tuli ~20 €, eli laakereiden verran. Opentracksillä kuitenkin huutavat 200 amerikkalaista/pari. Seuraavaksi alatukivarren boksaus ja ylätukivarteen laakerit.
-71 HT 351C 4v
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Negative wedge kitin mittoja

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Joo, oikeilla jäljillä.

Kokeilujen, ei empiiristen tutkimusten perusteella...

50 profiilin 225/15 hankookien kanssa 1 1/2" droppi toimi ok.

Viime kesänä 235/40-18 gummien oli kokeilussa 1" droppi, joka ei jostain syystä oikein tyydyttänyt. Kiilat piti poistaa ja tukivartta nostaa, että 8,5" vanne mahtui pyörimään... Syyksi olen epäillyt pidon myötä alatukivarren kumipuslan joustamista ja camberin muuttumusta sen myötä.. tiedä häntä. Apusimpukka ainakin myötäsi mihin sattui... Katsotaan jos jotain keksitään.

Stangventures over and out.
Vastaa Viestiin