Negative wedge kitin mittoja
Negative wedge kitin mittoja
Onko kellään käsissään tollasta yläpallon asennon korjaavaa kittiä?
Tarvis mittoja siihen kallistuskulmaan, niin vois jyrskästä alumiinista oman.
Tarvis mittoja siihen kallistuskulmaan, niin vois jyrskästä alumiinista oman.
-71 HT 351C 4v
Re: Negative wedge kitin mittoja
1971-73 4-Bolt Negative Wedge Kitharmi80 kirjoitti:Onko kellään käsissään tollasta yläpallon asennon korjaavaa kittiä?
Tarvis mittoja siihen kallistuskulmaan, niin vois jyrskästä alumiinista oman.
Part No. 04374
Price: $269.95 Kit
Esim:
http://www.mustangsplus.com/xcart/produ ... 491&page=1
65 Negative wedge kitin olen kerran teettänyt / tehnyt. Mitat ovat jossain mapissa.
Helpommalla ja ehkä myös halvemmalla saat toimivan kitin kaikkine tykötarpeineen kun osata sen valmiina.
Arviolta sanoisin wedgen paksumpi pää noin 25 - 30 mm ja ohuempi pää 5 mm.
Jottei pultit jäisi jäkättämään kantilleen joudut myös tekemään kiila aluslevyt 8 kpl.
Muista myös käyttää riittävän vahvoja pultteja ja lukko muttereita 8.8 ei riitä.
Sapluuna ylätukivarren pudottamista varten ohjeita on netti täynnä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Negative wedge kitin mittoja
Mulla on tallilla yhdet tuollaiset kiilat ylimääräisenä. 100e?
Tuon kiilamaisen välilevy asian ratkaisin leikkaamalla pitkän mallin mutterin kiilan puolelta vinoksi. Kiristys pitää tällöin tehdä pultin puolelta, mutteri kun ei enään pyöri.
Tuon kiilamaisen välilevy asian ratkaisin leikkaamalla pitkän mallin mutterin kiilan puolelta vinoksi. Kiristys pitää tällöin tehdä pultin puolelta, mutteri kun ei enään pyöri.
Re: Negative wedge kitin mittoja
Mites tuo käytännössä parantaa ohjattavuutta, vai onko tuo lähinnä johonkin laalomiajosäätöön tehty kit ?

Re: Negative wedge kitin mittoja
Jep, tuo kitti on lähinnä tarkoitettu jonkinmoiset kädet omaaville harrastajille. Ei kädettömille suoraan ajajille eikä oikein kädettömille automaatti laatikon hämmentäjille.PeteP kirjoitti:Mites tuo käytännössä parantaa ohjattavuutta, vai onko tuo lähinnä johonkin laalomiajosäätöön tehty kit ?
Saavutettu etu on lähinnä se, ettei eturenkaiden sivu merkinnät (hienot valkoiset kohokirjain tekstit tai valkosivut) kuluisi kohtuuttoman paljon.
Viimeksi muokannut Mexico65, 08 Touko 2009, 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Negative wedge kitin mittoja
Mexico65 kirjoitti:Jep, tuo kitti on lähinnä tarkoitettu jonkinmoiset kädet omaaville harrastajille. Ei kädettömille suoraan ajajille eikä oikein kädettömille automaatti laatikon hämmentäjille.PeteP kirjoitti:Mites tuo käytännössä parantaa ohjattavuutta, vai onko tuo lähinnä johonkin laalomiajosäätöön tehty kit ?
Saavutettu etu on lähinnä se, ettei eturenkaiden sivu merkinnät (hienot valkoiset kohokirjain tekstit tai valkosivut) eivät kuluisi kohtuuttoman paljon.

Kiila ratkaisu antaa pallo nivelelle lisää liikerataa, kun ylätuki varsia on pudotettu yli 1" verran.
Re: Negative wedge kitin mittoja
Ompa hurja kitti. Kylläpä siellä manuskankin ohjaamossa voi olla yhtälailla "kädetön" kuski joten eiköhän tuo nyt ollut vähän kärjistetty kommentti. Tuosta nyt vois saada sellaisen kuvan että jos ei aja rataa tai laalomia manuskalla niin kuski on kädetöntä malliaMexico65 kirjoitti:Jep, tuo kitti on lähinnä tarkoitettu jonkinmoiset kädet omaaville harrastajille. Ei kädettömille suoraan ajajille eikä oikein kädettömille automaatti laatikon hämmentäjille.PeteP kirjoitti:Mites tuo käytännössä parantaa ohjattavuutta, vai onko tuo lähinnä johonkin laalomiajosäätöön tehty kit ?
.

Viimeksi muokannut PeteP, 08 Touko 2009, 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Negative wedge kitin mittoja
Pohjammaalaaaseet on aina oikiassa !!PeteP kirjoitti:...nyt vois saada sellaisen kuvan että jos ei aja rataa tai laalomia, niin kuski on kädetöntä mallia

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Negative wedge kitin mittoja
JXA-26 kirjoitti:Pohjammaalaaaseet on aina oikiassa !!PeteP kirjoitti:...nyt vois saada sellaisen kuvan että jos ei aja rataa tai laalomia, niin kuski on kädetöntä mallia

- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Negative wedge kitin mittoja
Kyläpä sitä ollahan herkkä hipiääsiä. 
Asiaa puhutaan. Aivan turha sarja normaali liikenne ajoon.

Asiaa puhutaan. Aivan turha sarja normaali liikenne ajoon.
Re: Negative wedge kitin mittoja
Vai käettömiä ja jalattomia kuskeja varten manuaalikoneistoiset "automaatit"
kiilasetti helpoittaa yläpallon elämää kun on yli 1,5" pudotus tehty.
Tosiaan toimiihan se setti "roadracing"ajossa kadullakin.
muuten vakio köröttelyyn lienee turha muutos.

kiilasetti helpoittaa yläpallon elämää kun on yli 1,5" pudotus tehty.
Tosiaan toimiihan se setti "roadracing"ajossa kadullakin.
muuten vakio köröttelyyn lienee turha muutos.
Re: Negative wedge kitin mittoja
Ja vitut oo, ovat olevinaan ja sitten ovat aivan hukassaJXA-26 kirjoitti:Pohjammaalaaaseet on aina oikiassa !!PeteP kirjoitti:...nyt vois saada sellaisen kuvan että jos ei aja rataa tai laalomia, niin kuski on kädetöntä mallia

Go tell Alice....
Re: Negative wedge kitin mittoja
Työnnäs ny nenä persiisiin js pieraseAku_81 kirjoitti:
Ja vitut oo, ovat olevinaan ja sitten ovat aivan hukassa


Alkup.aiheeseen palaten, uteliaana kun piti kysäistä tuosta kitin ominaisuudesta. Arvelinkin ettei sillä ole mitään tekemistä tavallisen rullaajan autossa



Re: Negative wedge kitin mittoja
Niin, käsittääkseni se 1" tiputus on jonkinlainen kompromissi alustageometrian parantamiseen ilman, että yläpallon asentoa tarvitsee muuttaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo 1,5" olisi optimi - tosin sillä ei 1" tiputukseen saa enää yhtä radikaalia parannusta. Tiedä häntä; en ole kokeillut enkä simuloinut, joten mennään isojen poikien juttujen perusteella.
Muutama sata taalaa kuulostaa kovalta hinnalta, kun kyseessä käsittääkseni kuitenkin kimpale köykämiiniä oikeaan(?) kulmaan jyrsittynä + muutama 12.9 pultti. Tietty jos teettämään alkaa, niin hintaa tulee äkkiä, mutta kun on kerran mahdollisuus työkaluihin niin aattelin väsätä oman.
Kaiken lisäksi kun konetta ei kuitenkaan saa tälle kesälle nippuun, niin on aikaa rakentaa tuota alustaa.
Jousen alapäähän rakentelin jo kuulalaakerituen - hintaa tuli ~20 €, eli laakereiden verran. Opentracksillä kuitenkin huutavat 200 amerikkalaista/pari. Seuraavaksi alatukivarren boksaus ja ylätukivarteen laakerit.
Muutama sata taalaa kuulostaa kovalta hinnalta, kun kyseessä käsittääkseni kuitenkin kimpale köykämiiniä oikeaan(?) kulmaan jyrsittynä + muutama 12.9 pultti. Tietty jos teettämään alkaa, niin hintaa tulee äkkiä, mutta kun on kerran mahdollisuus työkaluihin niin aattelin väsätä oman.
Kaiken lisäksi kun konetta ei kuitenkaan saa tälle kesälle nippuun, niin on aikaa rakentaa tuota alustaa.
Jousen alapäähän rakentelin jo kuulalaakerituen - hintaa tuli ~20 €, eli laakereiden verran. Opentracksillä kuitenkin huutavat 200 amerikkalaista/pari. Seuraavaksi alatukivarren boksaus ja ylätukivarteen laakerit.
-71 HT 351C 4v
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Negative wedge kitin mittoja
Joo, oikeilla jäljillä.
Kokeilujen, ei empiiristen tutkimusten perusteella...
50 profiilin 225/15 hankookien kanssa 1 1/2" droppi toimi ok.
Viime kesänä 235/40-18 gummien oli kokeilussa 1" droppi, joka ei jostain syystä oikein tyydyttänyt. Kiilat piti poistaa ja tukivartta nostaa, että 8,5" vanne mahtui pyörimään... Syyksi olen epäillyt pidon myötä alatukivarren kumipuslan joustamista ja camberin muuttumusta sen myötä.. tiedä häntä. Apusimpukka ainakin myötäsi mihin sattui... Katsotaan jos jotain keksitään.
Stangventures over and out.
Kokeilujen, ei empiiristen tutkimusten perusteella...
50 profiilin 225/15 hankookien kanssa 1 1/2" droppi toimi ok.
Viime kesänä 235/40-18 gummien oli kokeilussa 1" droppi, joka ei jostain syystä oikein tyydyttänyt. Kiilat piti poistaa ja tukivartta nostaa, että 8,5" vanne mahtui pyörimään... Syyksi olen epäillyt pidon myötä alatukivarren kumipuslan joustamista ja camberin muuttumusta sen myötä.. tiedä häntä. Apusimpukka ainakin myötäsi mihin sattui... Katsotaan jos jotain keksitään.
Stangventures over and out.