Pakoputkisto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...

Mielipakoputkisto

Flowmaster
12
28%
Magnaflow
5
12%
Borla
0
Ei ääniä
Bassani
1
2%
Vakio
8
19%
Suorat putket
17
40%
 
Ääniä yhteensä: 43

Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Pidä vaan ne ahdistimet, varsinkin takapäässä, paremmat mhikset sua vastaan :lol: :lol: :lol: .[/quote]

Homer hei, ei tuu mitään kilpailua kun sä et pääse radalle ajamaan, kun sulla on niin kovat desipelit sivuputkissa :lol:
ps tuutko kaanaaseen sunnuntaina ?
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Millähän nuo soundit on tehty?

95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
mururua
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Touko 2005, 08:26
Auto: Mustang II -76 Luiskaperä
IKuisuusrojekti
4.6L 4V Modular+maxxecu+4R70W manuaL+lincoln mk8 IRS
Paikkakunta: Lohja

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja mururua »

simmonsia jos haluat ettei ahdista
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

FBFIN65 kirjoitti:Pidä vaan ne ahdistimet, varsinkin takapäässä, paremmat mhikset sua vastaan :lol: :lol: :lol: .
Homer hei, ei tuu mitään kilpailua kun sä et pääse radalle ajamaan, kun sulla on niin kovat desipelit sivuputkissa :lol:
ps tuutko kaanaaseen sunnuntaina ?[/quote]

Jaa! Olisko siellä ollut tilausta savustimelle?? :shock: Nooh:" ei pysty, on niin hapokasta" tai sitten vaan klapihommat kutsuu, taas!
Uus kesä, uus kone. Sitten ne saundit on tosi kohillaan, 97dB.ä niin että heilahtaa :wink: :wink: Täytynee laitta perunat putkiin mittausten ajaksi. :pörrää: :pörrää:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Onko kukaan tehnyt putkisto muutoksia talven aikana, liian kovien äänien vuoksi ?
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Juu,olisin tehnyt jos olisi ollut mahdollista, Hoo tai Äx-Putki, Dynomaxin Turbopömpelit Kuva ja ehkä lopputötteröiks Marteliuksen Ellipsit, mutta eiköhän tossa kesänpäälle 8)
:krooh:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

FBFIN65 kirjoitti:Onko kukaan tehnyt putkisto muutoksia talven aikana, liian kovien äänien vuoksi ?
Onko auto liian äänekäs sisälle vai ulkopuolelle? Todennäköisesti sisäpuolelle?? Ensin pitää kysyä, että onko perusteet kunnossa? Auton lattiapellin ja lattiamaton välissä joku eristävä materiaali? Dynamat tai vastaava äänieristematto biltemasta ja tukkii kaikki reiät tarkasti rintapellistä, shifterin ympäristö, takaluukun reiät ohjaamosta jne auttaa merkittävästi ongelmaan. Jos nämä kaikki ovat oikeasti kunnossa, niin sitten lisävaimennusta putkistoon tai paremmat vaimentajat. Myös liian pienet pakosarjojen primäärit saavat aikaiseksi melkoisen pläikeen (ainakin isoissa koneissa). Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?

Minulla on suunnitelmissa kovien pakoäänien hiljentäminen kabiiniin. Lääkkeeksi olen kaavaillut dynamat mattoa koko lattialle, extra kerros shifterin reiän ympärille ja tulipeltiin. Täytyy varmaan takaluukun lattiakin vuorata dynamatilla ja sovittaa luukun matto sen päälle. Jos näillä toimenpiteillä ei vaimene tarpeeksi mukavaan matkustamiseen, niin vaihtoehto on supertrapp vaimentajat putkiston päähän tai yksinkertäisesti paremmin vaimentavien pönttöjen vaihtaminen. Peltorit korville on edullisin vaihtoehto ja jos haluaa vähän enempi sijoittaa niin ostaa radiopeltorit.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Fastback kirjoitti:Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?
Jos putket loppuu alle, niin auttaako kabiinin äänien suhteen yhtään sivuputket vai pitääkö vetää taakse? Vaivana on kierrosalue, jossa tuntee olevansa kirkonkellon sisällä.
Mustang -69 SR
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

munmummu69 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?
Jos putket loppuu alle, niin auttaako kabiinin äänien suhteen yhtään sivuputket vai pitääkö vetää taakse? Vaivana on kierrosalue, jossa tuntee olevansa kirkonkellon sisällä.
Paras on vetää putket pois auton alta ja perästä ulos. Sivuputket jymistävät korvien juuressa miehekkäästi - ikkunat auki ajaminen näyttää coolilta mutta sattuu päähän. Jos koneessa alkaa olemaan voimaa ja jytkettä tarpeeksi, niin kaikki ratkaisut joissa putkisto loppuu alle tai sivuun on tuskallista.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Kabiinin äänet on ihan ok ja toistaiseksi myös putkiston,tarkoitus olisi laittaa isompaa putkea, mutta äänet eivät saisi nousta liikaa
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Fastback kirjoitti:
munmummu69 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?
Jos putket loppuu alle, niin auttaako kabiinin äänien suhteen yhtään sivuputket vai pitääkö vetää taakse? Vaivana on kierrosalue, jossa tuntee olevansa kirkonkellon sisällä.
Paras on vetää putket pois auton alta ja perästä ulos. Sivuputket jymistävät korvien juuressa miehekkäästi - ikkunat auki ajaminen näyttää coolilta mutta sattuu päähän. Jos koneessa alkaa olemaan voimaa ja jytkettä tarpeeksi, niin kaikki ratkaisut joissa putkisto loppuu alle tai sivuun on tuskallista.
Juu, ei kivoin vaihtoehto pidemmälle matkalle ole alle päättyvät putket, jos vaatii sitä matkustusmukavuutta. Tietty on olemassa korvatulppia :lol: Meinasin kyl joku kesä laittaa putket taakse asti yhdellä lisävaimentimella niin vois ehkä päästä ahvenistollekin ajamaan
Go tell Alice....
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Fastback kirjoitti:
FBFIN65 kirjoitti:Onko kukaan tehnyt putkisto muutoksia talven aikana, liian kovien äänien vuoksi ?
Onko auto liian äänekäs sisälle vai ulkopuolelle? Todennäköisesti sisäpuolelle?? Ensin pitää kysyä, että onko perusteet kunnossa? Auton lattiapellin ja lattiamaton välissä joku eristävä materiaali? Dynamat tai vastaava äänieristematto biltemasta ja tukkii kaikki reiät tarkasti rintapellistä, shifterin ympäristö, takaluukun reiät ohjaamosta jne auttaa merkittävästi ongelmaan. Jos nämä kaikki ovat oikeasti kunnossa, niin sitten lisävaimennusta putkistoon tai paremmat vaimentajat. Myös liian pienet pakosarjojen primäärit saavat aikaiseksi melkoisen pläikeen (ainakin isoissa koneissa). Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?

Minulla on suunnitelmissa kovien pakoäänien hiljentäminen kabiiniin. Lääkkeeksi olen kaavaillut dynamat mattoa koko lattialle, extra kerros shifterin reiän ympärille ja tulipeltiin. Täytyy varmaan takaluukun lattiakin vuorata dynamatilla ja sovittaa luukun matto sen päälle. Jos näillä toimenpiteillä ei vaimene tarpeeksi mukavaan matkustamiseen, niin vaihtoehto on supertrapp vaimentajat putkiston päähän tai yksinkertäisesti paremmin vaimentavien pönttöjen vaihtaminen. Peltorit korville on edullisin vaihtoehto ja jos haluaa vähän enempi sijoittaa niin ostaa radiopeltorit.
Fastbackki hei...
Jos haluaa hiljaisen auton niin pitää ostaa esim. Lincoln,ei Mustangia. :hullu:
-Jukka-
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tapsa kirjoitti:Suorat on suorat... ja ääni sille!
kadulle flowmasterit vaimentaa muuten sopivasti resonanssit ..
pitäähän moottorin rähistä
niin eroittuu muista pörisijöistä!
vrt GT2,Trans-Am tai muut vastaavat sarjat missä äänimailma
pääsee oikeuksiinsa
EI japsi kustomeista lähde HD-soundia vaikka kuinka suorilla
vetelee 8)
Kyllä se murisee japsikasi yhtä lailla kuin nämä jenkki paskatkin :!: :!: .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Make67 »

ROKI kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:Suorat on suorat... ja ääni sille!
kadulle flowmasterit vaimentaa muuten sopivasti resonanssit ..
pitäähän moottorin rähistä
niin eroittuu muista pörisijöistä!
vrt GT2,Trans-Am tai muut vastaavat sarjat missä äänimailma
pääsee oikeuksiinsa
EI japsi kustomeista lähde HD-soundia vaikka kuinka suorilla
vetelee 8)
Kyllä se murisee japsikasi yhtä lailla kuin nämä jenkki paskatkin :!: :!: .
Eli siis japsikasi on YHTÄ PASKA kuin jenkkikasi... :roll-roll: !
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Fastback kirjoitti:
FBFIN65 kirjoitti:Onko kukaan tehnyt putkisto muutoksia talven aikana, liian kovien äänien vuoksi ?
Onko auto liian äänekäs sisälle vai ulkopuolelle? Todennäköisesti sisäpuolelle?? Ensin pitää kysyä, että onko perusteet kunnossa? Auton lattiapellin ja lattiamaton välissä joku eristävä materiaali? Dynamat tai vastaava äänieristematto biltemasta ja tukkii kaikki reiät tarkasti rintapellistä, shifterin ympäristö, takaluukun reiät ohjaamosta jne auttaa merkittävästi ongelmaan. Jos nämä kaikki ovat oikeasti kunnossa, niin sitten lisävaimennusta putkistoon tai paremmat vaimentajat. Myös liian pienet pakosarjojen primäärit saavat aikaiseksi melkoisen pläikeen (ainakin isoissa koneissa). Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?

Minulla on suunnitelmissa kovien pakoäänien hiljentäminen kabiiniin. Lääkkeeksi olen kaavaillut dynamat mattoa koko lattialle, extra kerros shifterin reiän ympärille ja tulipeltiin. Täytyy varmaan takaluukun lattiakin vuorata dynamatilla ja sovittaa luukun matto sen päälle. Jos näillä toimenpiteillä ei vaimene tarpeeksi mukavaan matkustamiseen, niin vaihtoehto on supertrapp vaimentajat putkiston päähän tai yksinkertäisesti paremmin vaimentavien pönttöjen vaihtaminen. Peltorit korville on edullisin vaihtoehto ja jos haluaa vähän enempi sijoittaa niin ostaa radiopeltorit.
http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 1239259735
http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 1239259865
http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 1239259821
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Vastaa Viestiin