pari pientä kyssäriä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja salkkari »

eli ongelma numero 1: jostain vuotaa vettä, startin yläpuolelta, pakkasproppu? kansista ei vuoda.. on pirun vaikee paikka. ja miten tollasen saa korjattua, niin et kone on paikassaan? on aika ahdasta ku auto mustang HT -64 1/2 ja 351 kone ja C4..

seuraava kyssäri(t): tarviiko katsastuksessa olla peruutus valo( en tiedä onko tossa edes ollu) ja käynnistyksen esto, jos vaihde päällä?

varsinainen ongelma siis on toi eka..
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

salkkari kirjoitti:tarviiko katsastuksessa olla peruutus valo( en tiedä onko tossa edes ollu) ja käynnistyksen esto, jos vaihde päällä?
Eip ja eip.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja salkkari »

kiitos noistakin vastauksista :)

ny viel pähkäilyä ton vuodon suhteen, on vissiin se proppu joka vuotaa..
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Tilaa tulee lisää kun otat pakosarjan ja startin irtipois! :aate:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

V-mäinen on saada ne pakkasproput pitämään jos kone on paikallaan.
Pitäis kunnolla päästä painamaan/lyömään, että ne varmasti kans pitää.
Mulla oli viime syksynä sama ongelma, ja se oli yksi syy miksi nostin koneen talveksi ylös...
-71 HT 351C 4v
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Paksuseinämäisestä putkesta voi tehdä vinoonleikkaamalla tuurnan, jolla noita pystyy laittamaan paikalleen.

Joskus vaihdoin kaikki uusiin kone paikallaan, ei ole vuotanut. Tosin pari vuotta myöhemmin alkoi kannen takapäästä vuotamaan, jolloin joutui kannet irrottamaan...
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja salkkari »

no sain vaihdettua kone paikallaan sen propun josta se siis vuosi. ja ainakin toistaseks pitää. edellinen omistaja ilmeisen fiksu kun oli edellisen propunkin jättänyt sisään, onneks sain senkin pois sieltä.

nyt kuitenkin ongelmaa olis lämpöjen nousu, siis varmaan oli ennen propun vaihtoakin( silloin ei pitäny autoa niin kauaa käynnissä). voiko se johtua pelkästä syylärista? tuntuu et niin nopeesti lämpee ja siis ihan keittääkin, et voisko olla jossain muuallakin vikaa? ajotusta ja kaasaria ei ole vielä säädetty kunnolla. vesi tilavuus( syyläri mukaan lukien) tais olla joku 6l. meinanu kyl isompaa syyläria jo aikasemminkin, et minkälaisen sinne kannattais laittaa? keulaa hiukan muutettu, et mahtuu leveempi syyläri..

ja ilmeisesti kuskinpuolelta oli venttiilikopan välistä valunu öljyä, et kuin kauan sellanen käryy ja kuinka vaarallista?

sellasta ongelmaa nyt :x
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Lämpöongelmat voivat johtua niin monesta asiasta...tyypillisimmät taitavat olla tukkeutunut jäähdytysjärjestelmä ja varsinkin jäähdytin, ja rikkoutunut kannen tiiviste. Myöskin risa termostaatti sekä pielessä oleva sytytys voivat olla helppoja vikoja.

Minua pistää silmään väite ettei vettä olisi kuin 6L, koska kyllä sitä sinne pitäisi kuulua aika paljonkin enemmän. Paljon maileja nähneessä koneessa voi olla yksinkertaisesti niin paljon karstaa ja mömmöjä vesitiloissa, että vettä ei oikeasti mahdu paljon mukaan eikä oikeisiin paikkoihin ja sitä kautta lämpöongelmatkin tulevat tutuiksi.

Onko termari paikallaan ja toimii? Sytytysennakko kohdallaan? Tuleeko painetta syyläriin? Jäähdytysvesi likaista? jne jne...

Venakoppien tiivisteet kannattaa uusia jos ne vuotavat. Ei öljyä kannata antaa valua pakosarjoille vaikkei se siellä yleensä palamaan sytykään mutta käryää ikävästi.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja salkkari »

jatketaan viel saman ketjun alla..

niin minkäkokoinen kaasari olis sopiva piristetylle 351c:lle? nyt 600nen holley ja tuntuu vähän pieneltä, vai saako sen tolla jo toimimaan kunnolla?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

On autossasi ilmeisesti vakuumi malli (vain toisessa päässä kiihdytyspumppu,etupäässä)
Toimii hyvin automaatin kanssa ,taloudellinen. 650- 750cfm jos enemmän viritetty.
tarkasta että vesimäärä noin 1cm kuumana jäädyttimen yläreunasta ja että
se kiertää. jos ei kierrä niin termari jumissa (kiinni) tai vesipumpun ratas pois pelistä.
myös katso että sisälämmittimen viputoimii voi olla ilmaa sisälämppärissä/letkuissa ( lämmitys asennossa ) ja molemmat letkut lämpimät ja ( kesällä helpoittaa moottorin
lämpöjä kriittisissä lämmöissä esim ruuhkassa seistessä jos tuppaa muuten kuumenemaan) ikkunat vaan auki..
jos ei helpoita vian haku niin jäähdytin tukossa .sopivan mittaisia etuaisojen väliin sopivia alumiini jäähdyttimiä oikeilla lähdöillä on saatavilla ainakin Racer Placesta ,US-parts ym
Olen törmännyt FE-mottiin missä 6kpl messinki proppuja lohkon sisällä joku laiskuuttaan
lyönyt uutta reikään kun edellinen tippu lohkon sisään..
Ihmeteltiin kun kuumenee vaikka uutta jäähdytintä yms.ilmeni vasta kun
tehtiin moottorin patolooginen avaus.
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja salkkari »

kiitos kaikille vastauksista :)

lämpö ongelma ratkes sit lopulta siten et vaihdoin syylärin,letkut ja termostaatin. nyt menee enemmän vettäkin. varmuudeks myös uus lämpömittarikin.

nyt kun on toi 600n holley, joka kaverilta lainas niin sen takia mietin et ku ostan oman niin varmaan hiukan isompi olis parempi. onko muuten suosituksia kaasarin merkeistä? kaikki ei oikeen hehkuta ton holleyn puolesta..

nyt kun kävin ulkoiluttamassa mussea hiukan niin takaiskari sanoi sopimuksensa irti, et ne sit seuraavaks vaihtoon.. mut kyllä se varmaan vappu cruisingeihin pääsee, ellei taas jotain uutta ilmene.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja SamiM »

salkkari kirjoitti:nyt kun on toi 600n holley, joka kaverilta lainas niin sen takia mietin et ku ostan oman niin varmaan hiukan isompi olis parempi. onko muuten suosituksia kaasarin merkeistä? kaikki ei oikeen hehkuta ton holleyn puolesta..
Mikäli et aja autollas 1/4-pätkää moottori reis vireisenä (yli ~400 hv), 600 cfm riittää mainiosti hyvinkin pitkälle.

Niillon yleensä jotain hampaankolossa, Holleyta haukkuvilla, kokemuksia isoisiltä pojille -malleista väljyyksineen ym. Perustoimiva kampe kunhan on kunnossa. Kun valitset sopivan mallisen, niin kalibrointikin on varmastikin just kohdallaan.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: pari pientä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Us partsilla edullinen : EDE9905 228.00,-
:krooh:
Vastaa Viestiin