pari pientä kyssäriä
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
pari pientä kyssäriä
eli ongelma numero 1: jostain vuotaa vettä, startin yläpuolelta, pakkasproppu? kansista ei vuoda.. on pirun vaikee paikka. ja miten tollasen saa korjattua, niin et kone on paikassaan? on aika ahdasta ku auto mustang HT -64 1/2 ja 351 kone ja C4..
seuraava kyssäri(t): tarviiko katsastuksessa olla peruutus valo( en tiedä onko tossa edes ollu) ja käynnistyksen esto, jos vaihde päällä?
varsinainen ongelma siis on toi eka..
seuraava kyssäri(t): tarviiko katsastuksessa olla peruutus valo( en tiedä onko tossa edes ollu) ja käynnistyksen esto, jos vaihde päällä?
varsinainen ongelma siis on toi eka..
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Re: pari pientä kyssäriä
Eip ja eip.salkkari kirjoitti:tarviiko katsastuksessa olla peruutus valo( en tiedä onko tossa edes ollu) ja käynnistyksen esto, jos vaihde päällä?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: pari pientä kyssäriä
kiitos noistakin vastauksista 
ny viel pähkäilyä ton vuodon suhteen, on vissiin se proppu joka vuotaa..
ny viel pähkäilyä ton vuodon suhteen, on vissiin se proppu joka vuotaa..
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: pari pientä kyssäriä
Tilaa tulee lisää kun otat pakosarjan ja startin irtipois! 
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: pari pientä kyssäriä
V-mäinen on saada ne pakkasproput pitämään jos kone on paikallaan.
Pitäis kunnolla päästä painamaan/lyömään, että ne varmasti kans pitää.
Mulla oli viime syksynä sama ongelma, ja se oli yksi syy miksi nostin koneen talveksi ylös...
Pitäis kunnolla päästä painamaan/lyömään, että ne varmasti kans pitää.
Mulla oli viime syksynä sama ongelma, ja se oli yksi syy miksi nostin koneen talveksi ylös...
-71 HT 351C 4v
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: pari pientä kyssäriä
Paksuseinämäisestä putkesta voi tehdä vinoonleikkaamalla tuurnan, jolla noita pystyy laittamaan paikalleen.
Joskus vaihdoin kaikki uusiin kone paikallaan, ei ole vuotanut. Tosin pari vuotta myöhemmin alkoi kannen takapäästä vuotamaan, jolloin joutui kannet irrottamaan...
Joskus vaihdoin kaikki uusiin kone paikallaan, ei ole vuotanut. Tosin pari vuotta myöhemmin alkoi kannen takapäästä vuotamaan, jolloin joutui kannet irrottamaan...
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: pari pientä kyssäriä
no sain vaihdettua kone paikallaan sen propun josta se siis vuosi. ja ainakin toistaseks pitää. edellinen omistaja ilmeisen fiksu kun oli edellisen propunkin jättänyt sisään, onneks sain senkin pois sieltä.
nyt kuitenkin ongelmaa olis lämpöjen nousu, siis varmaan oli ennen propun vaihtoakin( silloin ei pitäny autoa niin kauaa käynnissä). voiko se johtua pelkästä syylärista? tuntuu et niin nopeesti lämpee ja siis ihan keittääkin, et voisko olla jossain muuallakin vikaa? ajotusta ja kaasaria ei ole vielä säädetty kunnolla. vesi tilavuus( syyläri mukaan lukien) tais olla joku 6l. meinanu kyl isompaa syyläria jo aikasemminkin, et minkälaisen sinne kannattais laittaa? keulaa hiukan muutettu, et mahtuu leveempi syyläri..
ja ilmeisesti kuskinpuolelta oli venttiilikopan välistä valunu öljyä, et kuin kauan sellanen käryy ja kuinka vaarallista?
sellasta ongelmaa nyt
nyt kuitenkin ongelmaa olis lämpöjen nousu, siis varmaan oli ennen propun vaihtoakin( silloin ei pitäny autoa niin kauaa käynnissä). voiko se johtua pelkästä syylärista? tuntuu et niin nopeesti lämpee ja siis ihan keittääkin, et voisko olla jossain muuallakin vikaa? ajotusta ja kaasaria ei ole vielä säädetty kunnolla. vesi tilavuus( syyläri mukaan lukien) tais olla joku 6l. meinanu kyl isompaa syyläria jo aikasemminkin, et minkälaisen sinne kannattais laittaa? keulaa hiukan muutettu, et mahtuu leveempi syyläri..
ja ilmeisesti kuskinpuolelta oli venttiilikopan välistä valunu öljyä, et kuin kauan sellanen käryy ja kuinka vaarallista?
sellasta ongelmaa nyt
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Re: pari pientä kyssäriä
Lämpöongelmat voivat johtua niin monesta asiasta...tyypillisimmät taitavat olla tukkeutunut jäähdytysjärjestelmä ja varsinkin jäähdytin, ja rikkoutunut kannen tiiviste. Myöskin risa termostaatti sekä pielessä oleva sytytys voivat olla helppoja vikoja.
Minua pistää silmään väite ettei vettä olisi kuin 6L, koska kyllä sitä sinne pitäisi kuulua aika paljonkin enemmän. Paljon maileja nähneessä koneessa voi olla yksinkertaisesti niin paljon karstaa ja mömmöjä vesitiloissa, että vettä ei oikeasti mahdu paljon mukaan eikä oikeisiin paikkoihin ja sitä kautta lämpöongelmatkin tulevat tutuiksi.
Onko termari paikallaan ja toimii? Sytytysennakko kohdallaan? Tuleeko painetta syyläriin? Jäähdytysvesi likaista? jne jne...
Venakoppien tiivisteet kannattaa uusia jos ne vuotavat. Ei öljyä kannata antaa valua pakosarjoille vaikkei se siellä yleensä palamaan sytykään mutta käryää ikävästi.
Minua pistää silmään väite ettei vettä olisi kuin 6L, koska kyllä sitä sinne pitäisi kuulua aika paljonkin enemmän. Paljon maileja nähneessä koneessa voi olla yksinkertaisesti niin paljon karstaa ja mömmöjä vesitiloissa, että vettä ei oikeasti mahdu paljon mukaan eikä oikeisiin paikkoihin ja sitä kautta lämpöongelmatkin tulevat tutuiksi.
Onko termari paikallaan ja toimii? Sytytysennakko kohdallaan? Tuleeko painetta syyläriin? Jäähdytysvesi likaista? jne jne...
Venakoppien tiivisteet kannattaa uusia jos ne vuotavat. Ei öljyä kannata antaa valua pakosarjoille vaikkei se siellä yleensä palamaan sytykään mutta käryää ikävästi.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: pari pientä kyssäriä
jatketaan viel saman ketjun alla..
niin minkäkokoinen kaasari olis sopiva piristetylle 351c:lle? nyt 600nen holley ja tuntuu vähän pieneltä, vai saako sen tolla jo toimimaan kunnolla?
niin minkäkokoinen kaasari olis sopiva piristetylle 351c:lle? nyt 600nen holley ja tuntuu vähän pieneltä, vai saako sen tolla jo toimimaan kunnolla?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Re: pari pientä kyssäriä
On autossasi ilmeisesti vakuumi malli (vain toisessa päässä kiihdytyspumppu,etupäässä)
Toimii hyvin automaatin kanssa ,taloudellinen. 650- 750cfm jos enemmän viritetty.
tarkasta että vesimäärä noin 1cm kuumana jäädyttimen yläreunasta ja että
se kiertää. jos ei kierrä niin termari jumissa (kiinni) tai vesipumpun ratas pois pelistä.
myös katso että sisälämmittimen viputoimii voi olla ilmaa sisälämppärissä/letkuissa ( lämmitys asennossa ) ja molemmat letkut lämpimät ja ( kesällä helpoittaa moottorin
lämpöjä kriittisissä lämmöissä esim ruuhkassa seistessä jos tuppaa muuten kuumenemaan) ikkunat vaan auki..
jos ei helpoita vian haku niin jäähdytin tukossa .sopivan mittaisia etuaisojen väliin sopivia alumiini jäähdyttimiä oikeilla lähdöillä on saatavilla ainakin Racer Placesta ,US-parts ym
Olen törmännyt FE-mottiin missä 6kpl messinki proppuja lohkon sisällä joku laiskuuttaan
lyönyt uutta reikään kun edellinen tippu lohkon sisään..
Ihmeteltiin kun kuumenee vaikka uutta jäähdytintä yms.ilmeni vasta kun
tehtiin moottorin patolooginen avaus.
Toimii hyvin automaatin kanssa ,taloudellinen. 650- 750cfm jos enemmän viritetty.
tarkasta että vesimäärä noin 1cm kuumana jäädyttimen yläreunasta ja että
se kiertää. jos ei kierrä niin termari jumissa (kiinni) tai vesipumpun ratas pois pelistä.
myös katso että sisälämmittimen viputoimii voi olla ilmaa sisälämppärissä/letkuissa ( lämmitys asennossa ) ja molemmat letkut lämpimät ja ( kesällä helpoittaa moottorin
lämpöjä kriittisissä lämmöissä esim ruuhkassa seistessä jos tuppaa muuten kuumenemaan) ikkunat vaan auki..
jos ei helpoita vian haku niin jäähdytin tukossa .sopivan mittaisia etuaisojen väliin sopivia alumiini jäähdyttimiä oikeilla lähdöillä on saatavilla ainakin Racer Placesta ,US-parts ym
Olen törmännyt FE-mottiin missä 6kpl messinki proppuja lohkon sisällä joku laiskuuttaan
lyönyt uutta reikään kun edellinen tippu lohkon sisään..
Ihmeteltiin kun kuumenee vaikka uutta jäähdytintä yms.ilmeni vasta kun
tehtiin moottorin patolooginen avaus.
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: pari pientä kyssäriä
kiitos kaikille vastauksista 
lämpö ongelma ratkes sit lopulta siten et vaihdoin syylärin,letkut ja termostaatin. nyt menee enemmän vettäkin. varmuudeks myös uus lämpömittarikin.
nyt kun on toi 600n holley, joka kaverilta lainas niin sen takia mietin et ku ostan oman niin varmaan hiukan isompi olis parempi. onko muuten suosituksia kaasarin merkeistä? kaikki ei oikeen hehkuta ton holleyn puolesta..
nyt kun kävin ulkoiluttamassa mussea hiukan niin takaiskari sanoi sopimuksensa irti, et ne sit seuraavaks vaihtoon.. mut kyllä se varmaan vappu cruisingeihin pääsee, ellei taas jotain uutta ilmene.
lämpö ongelma ratkes sit lopulta siten et vaihdoin syylärin,letkut ja termostaatin. nyt menee enemmän vettäkin. varmuudeks myös uus lämpömittarikin.
nyt kun on toi 600n holley, joka kaverilta lainas niin sen takia mietin et ku ostan oman niin varmaan hiukan isompi olis parempi. onko muuten suosituksia kaasarin merkeistä? kaikki ei oikeen hehkuta ton holleyn puolesta..
nyt kun kävin ulkoiluttamassa mussea hiukan niin takaiskari sanoi sopimuksensa irti, et ne sit seuraavaks vaihtoon.. mut kyllä se varmaan vappu cruisingeihin pääsee, ellei taas jotain uutta ilmene.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Re: pari pientä kyssäriä
Mikäli et aja autollas 1/4-pätkää moottori reis vireisenä (yli ~400 hv), 600 cfm riittää mainiosti hyvinkin pitkälle.salkkari kirjoitti:nyt kun on toi 600n holley, joka kaverilta lainas niin sen takia mietin et ku ostan oman niin varmaan hiukan isompi olis parempi. onko muuten suosituksia kaasarin merkeistä? kaikki ei oikeen hehkuta ton holleyn puolesta..
Niillon yleensä jotain hampaankolossa, Holleyta haukkuvilla, kokemuksia isoisiltä pojille -malleista väljyyksineen ym. Perustoimiva kampe kunhan on kunnossa. Kun valitset sopivan mallisen, niin kalibrointikin on varmastikin just kohdallaan.