Isot huuli vanteet, aivan maihin, ruisku-ahdin-tekniikka kovalla 5spd askilla ja joku kaunis yksivärinen maalaus.302TT kirjoitti:Jaa-a, piti kaikessa rauhassa katsella talven aikana sopiva musti, ehkä jopa ajokuntoinen ja menin sitten ostamaan ensimmäisen vastaan tulleen projektin...-71 429CJ Mach1:stä nyt sitten harrastellaan tulevaisuudessa ja näinköhän joutuu sujauttamaan vielä pussihousutkin jalkaan...? On aika lailla toista luokkaa nuo CJ-kansien kanavat verrattuna eurokinnereihin
67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Valvoja: Ville K
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Unohtui sanoa muuten, että NYT muute alkoi se rahan meno!!! Jos tarvii keksiä hyviä alibeja että miksi tililta puuttuu tonneja silloin tällöin kun ostelet osia - niin mä voin jelppiä alibeissa
0,030 ei ole ylikoko eikä mikään - ei näille lohkoille. Mikä on lohkon valukoodi? Selviää hantinpuolelta kohtaa missä startti möllöttäisi pitkin lohkon kylkeä. Mikäs oli kansien koodi? Onko sinulla pakosarjoja? Onko imusarjaa ja onko siinä koodia? Mites taka-akseli, ootko katsonut vielä mikä siellä on? Vakio Case vai N-case? Heti kun auto on sisällä niin käytä sen verran vetaria ulkona, että nähdään onko 28r vai 31r vetarit.
Kampura jos kaipaa koneistusta, niin ei sen koneistus & alikoko hionta paljoa kustanna. Jos sulta puuttuu männät niin sitten asiaa voisi tarkistella uudelta kantilta. Rauta CJ kannet riittävät lähes mihin vain touhuun mitä katuautolla voi järkevästi harrastaa. Jos stroukkisarjalla ei ole älytöntä kiirettä, niin minulle tulee jotain palikkaa talven aikana ja siinä mukana voisi tulla valikoitua bb tavaraa.
Vaihteisto jos puuttuu, niin nyt on hyvä hetki miettiä haluaako C6:n vaiko Toploaderin. Nyt kun auto on projektina, niin ei olisi iso temppu korottaa kardaanitunnelia tulevaisuutta silmällä pitäen esim. Tremecin TKO600 tai T56:sta varten. Mulla nostettiin n. 50 mm Tremeciä varten ja alkuperäinen konsoli menee vielä paikoilleen eikä tarvinnut hirveästi edes pakottaa. Tremecin köppi tulee kiltistä konsolin reiästä lävitse ja kaikki näyttää mustan shifter bootin kanssa aivan orggikselta.

0,030 ei ole ylikoko eikä mikään - ei näille lohkoille. Mikä on lohkon valukoodi? Selviää hantinpuolelta kohtaa missä startti möllöttäisi pitkin lohkon kylkeä. Mikäs oli kansien koodi? Onko sinulla pakosarjoja? Onko imusarjaa ja onko siinä koodia? Mites taka-akseli, ootko katsonut vielä mikä siellä on? Vakio Case vai N-case? Heti kun auto on sisällä niin käytä sen verran vetaria ulkona, että nähdään onko 28r vai 31r vetarit.
Kampura jos kaipaa koneistusta, niin ei sen koneistus & alikoko hionta paljoa kustanna. Jos sulta puuttuu männät niin sitten asiaa voisi tarkistella uudelta kantilta. Rauta CJ kannet riittävät lähes mihin vain touhuun mitä katuautolla voi järkevästi harrastaa. Jos stroukkisarjalla ei ole älytöntä kiirettä, niin minulle tulee jotain palikkaa talven aikana ja siinä mukana voisi tulla valikoitua bb tavaraa.
Vaihteisto jos puuttuu, niin nyt on hyvä hetki miettiä haluaako C6:n vaiko Toploaderin. Nyt kun auto on projektina, niin ei olisi iso temppu korottaa kardaanitunnelia tulevaisuutta silmällä pitäen esim. Tremecin TKO600 tai T56:sta varten. Mulla nostettiin n. 50 mm Tremeciä varten ja alkuperäinen konsoli menee vielä paikoilleen eikä tarvinnut hirveästi edes pakottaa. Tremecin köppi tulee kiltistä konsolin reiästä lävitse ja kaikki näyttää mustan shifter bootin kanssa aivan orggikselta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Jälleen kerran asiaa!! tuahan on se valkoinen lahdesta Tiiheriltä eikö totta? näky olevan alla ne helkkarin hienot sport kapselit, onko 14 vai 15" eli: tollaset leveällä huulella on kyllä pirun nätit, noita joskus on ebayssä,vielä harvemmin 15 kokoisena. 
Tollanen auto pitää egdottomasti rakentaa mahdollisimma alkuperäiseksi, koneen voi tietty rakentaa 429 SCJ hieman moternisoituna
Tuolta sitten opastusta : http://429mustangcougarinfo.50megs.com

Tollanen auto pitää egdottomasti rakentaa mahdollisimma alkuperäiseksi, koneen voi tietty rakentaa 429 SCJ hieman moternisoituna

Tuolta sitten opastusta : http://429mustangcougarinfo.50megs.com

- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Svenska kruunu on nyt hyvällä mallilla, kun dollari kallistuu..
http://www.blocket.se/vi/18695337.htm?ca=11_s
67 FB GTA s-koodi, 26500e
http://www.blocket.se/vi/18689329.htm?ca=11_s
69 Mach, s-koodi, 25000e.
http://www.blocket.se/vi/18695337.htm?ca=11_s
67 FB GTA s-koodi, 26500e
http://www.blocket.se/vi/18689329.htm?ca=11_s
69 Mach, s-koodi, 25000e.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Ruotsi on nyt hyvä paikka ostaa, Euro on hyvässä kurssissa. Ostohinnoissa kun yleensä on pieni tinkivarakin ja nyt se laakista 0 pois hintalapuista kun länsinaapurista ostaa. Toiseksi Ruotsi on EU maa, joten eikös täältä voi tehdä siis verovapaita ostoksia???stangrider kirjoitti:Svenska kruunu on nyt hyvällä mallilla, kun dollari kallistuu..

Taalan tilanteeseen nähden käsittämättömältä tuntuva vahvistuminen johtuu pitkälti siitä, että maailmalta kotiutetaan sijoitettuja Jenejä takaisin Tokioon. Vuodenvaihteen jälkeen tai viimeistään keväällä pitäisi Euron taas porskuttaa suhteessa Taalaan. Isommat osahankinnat kannattanee sujuvasti siirtää lähitulevaisuuteen. Tää on sitten ennustusta...

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Tämä on juuri se Tiherin yksilö Lahdesta. Pirssi on vasta parin viikon päästä omassa tallissa. Lohko on D0VE-A ja kannet D0OE-R. Imusarjasta en tiedä. Pakosarjoja ei ole. Olikohan nuo kapselit 15", en muista ihan varmaksi.
Juu, positiivisesti yllätyin lohkosta, ettei ollet tuon enempää kairattu. Automaatti houkuttaisi edelleen, noita manuaaleja tullut sotkettua reilu 13v ja vasta pari vuotta käyttiksellä nautittu tomaatista...laiska mies kun on...
Tuskin tätä sentään museokuntoon edes yritän tehdä (välillä kauhunsekaisella naurulla seurannut kaverin escortin museointia...), mutta aika lailla alkuperäiskuosia mukaillen mennään varmaan kuitenkin. Ellei sitten jarrujen, vanteiden ja koneen kanssa vimmaannu...ehkä parempi, ettei lyö mitään lukkoon vielä tässä vaiheessa. No ehkä sen verran, että väriksi valkoinen mustilla Mach1-teipeillä ja sisusta myös valko-mustaksi.
Kunhan nyt ensin saadan peli omaan talliin työn alle, niin tuumaillaan sitten lisää...
Juu, positiivisesti yllätyin lohkosta, ettei ollet tuon enempää kairattu. Automaatti houkuttaisi edelleen, noita manuaaleja tullut sotkettua reilu 13v ja vasta pari vuotta käyttiksellä nautittu tomaatista...laiska mies kun on...

Tuskin tätä sentään museokuntoon edes yritän tehdä (välillä kauhunsekaisella naurulla seurannut kaverin escortin museointia...), mutta aika lailla alkuperäiskuosia mukaillen mennään varmaan kuitenkin. Ellei sitten jarrujen, vanteiden ja koneen kanssa vimmaannu...ehkä parempi, ettei lyö mitään lukkoon vielä tässä vaiheessa. No ehkä sen verran, että väriksi valkoinen mustilla Mach1-teipeillä ja sisusta myös valko-mustaksi.
Kunhan nyt ensin saadan peli omaan talliin työn alle, niin tuumaillaan sitten lisää...

Mach1 -71
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Jälkituotanto lohkoja jos ei lasketa, niin D0VE-A lohko on vahvimpia OEM-lohkoja mitä tehtaalta on tullut 429 Bossin jälkeen. D0VE-A lohkojen variantti on runkolaakeripukkien pulttien lukumäärä - niitä on seka 2 että 4-pulttisella alakerralla. D0OE-R kannet viittaavat CJ/SCJ kansiin - niissä on kanava koko aika muikea - 4V Clevelandin kansi näyttää vaatimattomalta rinnalta. Kansien pakopuolta voi ja kannattaa avartaa jos ne ovat irti. Pakosarjoja löytää esim. e-bayltä valusarjoina ja peltisarjoja on moneen lähtöön. Jos konetta aiot yhtään viritellä niin moottori kannattaa sitoa tukevasti runkoon kiinni sylinterikannen päästä. Vakio kumityynyt eivät riitä ja et ehkä halua porata läpipultteja orggiksiin kumityynyihin.302TT kirjoitti:Tämä on juuri se Tiherin yksilö Lahdesta. Pirssi on vasta parin viikon päästä omassa tallissa. Lohko on D0VE-A ja kannet D0OE-R. Imusarjasta en tiedä. Pakosarjoja ei ole. Olikohan nuo kapselit 15", en muista ihan varmaksi.
Juu, positiivisesti yllätyin lohkosta, ettei ollet tuon enempää kairattu. Automaatti houkuttaisi edelleen, noita manuaaleja tullut sotkettua reilu 13v ja vasta pari vuotta käyttiksellä nautittu tomaatista...laiska mies kun on...![]()
Tuskin tätä sentään museokuntoon edes yritän tehdä (välillä kauhunsekaisella naurulla seurannut kaverin escortin museointia...), mutta aika lailla alkuperäiskuosia mukaillen mennään varmaan kuitenkin. Ellei sitten jarrujen, vanteiden ja koneen kanssa vimmaannu...ehkä parempi, ettei lyö mitään lukkoon vielä tässä vaiheessa. No ehkä sen verran, että väriksi valkoinen mustilla Mach1-teipeillä ja sisusta myös valko-mustaksi.
Kunhan nyt ensin saadan peli omaan talliin työn alle, niin tuumaillaan sitten lisää...
Orggis C tai J-koodin Machit ovat kohtuu harvinaisia, niiden paras arvo on entisöitynä. Itse en olisi aitoa CJ autoa raskisi muokata - eri juttu oli oma 351c auto joita on maailma piukassa. Jos automaatista tykkää niin semmoinen pitää hankkia tai käyttää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
No kyllä minä mielellään kuuntelen mielipiteitä mitä tuolle kannattaa tehdä, ettei nyt hätäpäissään tulisi pilattua mitään...nämä musset on kuitenkin aika uusi tuttavuus minulle ja perehtyminen näihin ihan alkutaipaleella 

Mach1 -71
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Eihän tuossa kai mitään, pidät muutokset pelkästään bolt-on tasolla, niin saat tarvittaessa entisöityä auton helposti. Jos sinulla on maalausteema jo selkeä, niin koneelle, jarruille ja alustalle voi antaa bolt-on hoitoa jos haluaa auto muokata alkuperäisestä.302TT kirjoitti:No kyllä minä mielellään kuuntelen mielipiteitä mitä tuolle kannattaa tehdä, ettei nyt hätäpäissään tulisi pilattua mitään...nämä musset on kuitenkin aika uusi tuttavuus minulle ja perehtyminen näihin ihan alkutaipaleella
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Fastback kirjoitti:Orggis C tai J-koodin Machit ovat kohtuu harvinaisia, niiden paras arvo on entisöitynä. Itse en olisi aitoa CJ autoa raskisi muokata - eri juttu oli oma 351c auto joita on maailma piukassa. Jos automaatista tykkää niin semmoinen pitää hankkia tai käyttää.302TT kirjoitti:Tämä on juuri se Tiherin yksilö Lahdesta. Pirssi on vasta parin viikon päästä omassa tallissa. Lohko on D0VE-A ja kannet D0OE-R. Imusarjasta en tiedä. Pakosarjoja ei ole. Olikohan nuo kapselit 15", en muista ihan varmaksi.
Totta höpäjät! tuomitsen myös puheet jotka viittavat harvinaisen auton raiskaamiseen, vaikka onkin vaan auto, eli elotonta,tunteetonta materiaa


Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
302TT kirjoitti:Tämä on juuri se Tiherin yksilö Lahdesta. Pirssi on vasta parin viikon päästä omassa tallissa. Lohko on D0VE-A ja kannet D0OE-R. Imusarjasta en tiedä. Pakosarjoja ei ole. Olikohan nuo kapselit 15", en muista ihan varmaksi.


- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Fastback kirjoitti:Orggis C tai J-koodin Machit ovat kohtuu harvinaisia, niiden paras arvo on entisöitynä. Itse en olisi aitoa CJ autoa raskisi muokata - eri juttu oli oma 351c auto joita on maailma piukassa. Jos automaatista tykkää niin semmoinen pitää hankkia tai käyttää.




Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
En mä sitä suosittele kenellekään!!!!Homer65 kirjoitti:Fastback kirjoitti:Orggis C tai J-koodin Machit ovat kohtuu harvinaisia, niiden paras arvo on entisöitynä. Itse en olisi aitoa CJ autoa raskisi muokata - eri juttu oli oma 351c auto joita on maailma piukassa. Jos automaatista tykkää niin semmoinen pitää hankkia tai käyttää.![]()
![]()
![]()


"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Voe Sviddu, sanon mäFastback kirjoitti: En mä sitä suosittele kenellekään!!!!Useammat onnettomuudet oltaisiin vältetty manuaalilla, automaatti on sairas kapine


-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä
Se on tuo Fääsdbäkki vuan niin kovasti tuon vatkaamisen ja kepittämisen perrään, se on sen verta nuori vieläMake67 kirjoitti:Voe Sviddu, sanon mäFastback kirjoitti: En mä sitä suosittele kenellekään!!!!Useammat onnettomuudet oltaisiin vältetty manuaalilla, automaatti on sairas kapine
![]()


-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-