67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja MouTine »

302TT kirjoitti:Jaa-a, piti kaikessa rauhassa katsella talven aikana sopiva musti, ehkä jopa ajokuntoinen ja menin sitten ostamaan ensimmäisen vastaan tulleen projektin... :oops: -71 429CJ Mach1:stä nyt sitten harrastellaan tulevaisuudessa ja näinköhän joutuu sujauttamaan vielä pussihousutkin jalkaan...? On aika lailla toista luokkaa nuo CJ-kansien kanavat verrattuna eurokinnereihin :shock:
Isot huuli vanteet, aivan maihin, ruisku-ahdin-tekniikka kovalla 5spd askilla ja joku kaunis yksivärinen maalaus.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Unohtui sanoa muuten, että NYT muute alkoi se rahan meno!!! Jos tarvii keksiä hyviä alibeja että miksi tililta puuttuu tonneja silloin tällöin kun ostelet osia - niin mä voin jelppiä alibeissa :lol:

0,030 ei ole ylikoko eikä mikään - ei näille lohkoille. Mikä on lohkon valukoodi? Selviää hantinpuolelta kohtaa missä startti möllöttäisi pitkin lohkon kylkeä. Mikäs oli kansien koodi? Onko sinulla pakosarjoja? Onko imusarjaa ja onko siinä koodia? Mites taka-akseli, ootko katsonut vielä mikä siellä on? Vakio Case vai N-case? Heti kun auto on sisällä niin käytä sen verran vetaria ulkona, että nähdään onko 28r vai 31r vetarit.

Kampura jos kaipaa koneistusta, niin ei sen koneistus & alikoko hionta paljoa kustanna. Jos sulta puuttuu männät niin sitten asiaa voisi tarkistella uudelta kantilta. Rauta CJ kannet riittävät lähes mihin vain touhuun mitä katuautolla voi järkevästi harrastaa. Jos stroukkisarjalla ei ole älytöntä kiirettä, niin minulle tulee jotain palikkaa talven aikana ja siinä mukana voisi tulla valikoitua bb tavaraa.

Vaihteisto jos puuttuu, niin nyt on hyvä hetki miettiä haluaako C6:n vaiko Toploaderin. Nyt kun auto on projektina, niin ei olisi iso temppu korottaa kardaanitunnelia tulevaisuutta silmällä pitäen esim. Tremecin TKO600 tai T56:sta varten. Mulla nostettiin n. 50 mm Tremeciä varten ja alkuperäinen konsoli menee vielä paikoilleen eikä tarvinnut hirveästi edes pakottaa. Tremecin köppi tulee kiltistä konsolin reiästä lävitse ja kaikki näyttää mustan shifter bootin kanssa aivan orggikselta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Jälleen kerran asiaa!! tuahan on se valkoinen lahdesta Tiiheriltä eikö totta? näky olevan alla ne helkkarin hienot sport kapselit, onko 14 vai 15" eli: tollaset leveällä huulella on kyllä pirun nätit, noita joskus on ebayssä,vielä harvemmin 15 kokoisena. Kuva

Tollanen auto pitää egdottomasti rakentaa mahdollisimma alkuperäiseksi, koneen voi tietty rakentaa 429 SCJ hieman moternisoituna :roll:

Tuolta sitten opastusta : http://429mustangcougarinfo.50megs.com
:krooh:
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Svenska kruunu on nyt hyvällä mallilla, kun dollari kallistuu..


http://www.blocket.se/vi/18695337.htm?ca=11_s

67 FB GTA s-koodi, 26500e


http://www.blocket.se/vi/18689329.htm?ca=11_s

69 Mach, s-koodi, 25000e.
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja Fastback »

stangrider kirjoitti:Svenska kruunu on nyt hyvällä mallilla, kun dollari kallistuu..
Ruotsi on nyt hyvä paikka ostaa, Euro on hyvässä kurssissa. Ostohinnoissa kun yleensä on pieni tinkivarakin ja nyt se laakista 0 pois hintalapuista kun länsinaapurista ostaa. Toiseksi Ruotsi on EU maa, joten eikös täältä voi tehdä siis verovapaita ostoksia??? :shock: Lautalla yli ja auton voi ajaa ylitse kun varaa hyvissä ajoin autopaikan.

Taalan tilanteeseen nähden käsittämättömältä tuntuva vahvistuminen johtuu pitkälti siitä, että maailmalta kotiutetaan sijoitettuja Jenejä takaisin Tokioon. Vuodenvaihteen jälkeen tai viimeistään keväällä pitäisi Euron taas porskuttaa suhteessa Taalaan. Isommat osahankinnat kannattanee sujuvasti siirtää lähitulevaisuuteen. Tää on sitten ennustusta... :lol:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Tämä on juuri se Tiherin yksilö Lahdesta. Pirssi on vasta parin viikon päästä omassa tallissa. Lohko on D0VE-A ja kannet D0OE-R. Imusarjasta en tiedä. Pakosarjoja ei ole. Olikohan nuo kapselit 15", en muista ihan varmaksi.

Juu, positiivisesti yllätyin lohkosta, ettei ollet tuon enempää kairattu. Automaatti houkuttaisi edelleen, noita manuaaleja tullut sotkettua reilu 13v ja vasta pari vuotta käyttiksellä nautittu tomaatista...laiska mies kun on... :oops:

Tuskin tätä sentään museokuntoon edes yritän tehdä (välillä kauhunsekaisella naurulla seurannut kaverin escortin museointia...), mutta aika lailla alkuperäiskuosia mukaillen mennään varmaan kuitenkin. Ellei sitten jarrujen, vanteiden ja koneen kanssa vimmaannu...ehkä parempi, ettei lyö mitään lukkoon vielä tässä vaiheessa. No ehkä sen verran, että väriksi valkoinen mustilla Mach1-teipeillä ja sisusta myös valko-mustaksi.

Kunhan nyt ensin saadan peli omaan talliin työn alle, niin tuumaillaan sitten lisää... :?
Mach1 -71
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja Fastback »

302TT kirjoitti:Tämä on juuri se Tiherin yksilö Lahdesta. Pirssi on vasta parin viikon päästä omassa tallissa. Lohko on D0VE-A ja kannet D0OE-R. Imusarjasta en tiedä. Pakosarjoja ei ole. Olikohan nuo kapselit 15", en muista ihan varmaksi.

Juu, positiivisesti yllätyin lohkosta, ettei ollet tuon enempää kairattu. Automaatti houkuttaisi edelleen, noita manuaaleja tullut sotkettua reilu 13v ja vasta pari vuotta käyttiksellä nautittu tomaatista...laiska mies kun on... :oops:

Tuskin tätä sentään museokuntoon edes yritän tehdä (välillä kauhunsekaisella naurulla seurannut kaverin escortin museointia...), mutta aika lailla alkuperäiskuosia mukaillen mennään varmaan kuitenkin. Ellei sitten jarrujen, vanteiden ja koneen kanssa vimmaannu...ehkä parempi, ettei lyö mitään lukkoon vielä tässä vaiheessa. No ehkä sen verran, että väriksi valkoinen mustilla Mach1-teipeillä ja sisusta myös valko-mustaksi.

Kunhan nyt ensin saadan peli omaan talliin työn alle, niin tuumaillaan sitten lisää... :?
Jälkituotanto lohkoja jos ei lasketa, niin D0VE-A lohko on vahvimpia OEM-lohkoja mitä tehtaalta on tullut 429 Bossin jälkeen. D0VE-A lohkojen variantti on runkolaakeripukkien pulttien lukumäärä - niitä on seka 2 että 4-pulttisella alakerralla. D0OE-R kannet viittaavat CJ/SCJ kansiin - niissä on kanava koko aika muikea - 4V Clevelandin kansi näyttää vaatimattomalta rinnalta. Kansien pakopuolta voi ja kannattaa avartaa jos ne ovat irti. Pakosarjoja löytää esim. e-bayltä valusarjoina ja peltisarjoja on moneen lähtöön. Jos konetta aiot yhtään viritellä niin moottori kannattaa sitoa tukevasti runkoon kiinni sylinterikannen päästä. Vakio kumityynyt eivät riitä ja et ehkä halua porata läpipultteja orggiksiin kumityynyihin.

Orggis C tai J-koodin Machit ovat kohtuu harvinaisia, niiden paras arvo on entisöitynä. Itse en olisi aitoa CJ autoa raskisi muokata - eri juttu oli oma 351c auto joita on maailma piukassa. Jos automaatista tykkää niin semmoinen pitää hankkia tai käyttää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja 302TT »

No kyllä minä mielellään kuuntelen mielipiteitä mitä tuolle kannattaa tehdä, ettei nyt hätäpäissään tulisi pilattua mitään...nämä musset on kuitenkin aika uusi tuttavuus minulle ja perehtyminen näihin ihan alkutaipaleella :oops:
Mach1 -71
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja Fastback »

302TT kirjoitti:No kyllä minä mielellään kuuntelen mielipiteitä mitä tuolle kannattaa tehdä, ettei nyt hätäpäissään tulisi pilattua mitään...nämä musset on kuitenkin aika uusi tuttavuus minulle ja perehtyminen näihin ihan alkutaipaleella :oops:
Eihän tuossa kai mitään, pidät muutokset pelkästään bolt-on tasolla, niin saat tarvittaessa entisöityä auton helposti. Jos sinulla on maalausteema jo selkeä, niin koneelle, jarruille ja alustalle voi antaa bolt-on hoitoa jos haluaa auto muokata alkuperäisestä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Fastback kirjoitti:
302TT kirjoitti:Tämä on juuri se Tiherin yksilö Lahdesta. Pirssi on vasta parin viikon päästä omassa tallissa. Lohko on D0VE-A ja kannet D0OE-R. Imusarjasta en tiedä. Pakosarjoja ei ole. Olikohan nuo kapselit 15", en muista ihan varmaksi.
Orggis C tai J-koodin Machit ovat kohtuu harvinaisia, niiden paras arvo on entisöitynä. Itse en olisi aitoa CJ autoa raskisi muokata - eri juttu oli oma 351c auto joita on maailma piukassa. Jos automaatista tykkää niin semmoinen pitää hankkia tai käyttää.

Totta höpäjät! tuomitsen myös puheet jotka viittavat harvinaisen auton raiskaamiseen, vaikka onkin vaan auto, eli elotonta,tunteetonta materiaa :) Ei kukaan asiaa ymmärtävä lähde tollasesta rakentamaan ameriikan tuuninkia, niihin voi käyttää sitten noita perus sportruuhveja tai 302 pohjaisia kotteroita. Tuossa tapauksessa orkkis tyyppiset jarrut ja alustan kamat riittävät mainiosti peruskunnostuksen jälkeen normaaliin harrasteeseen.
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja PeteP »

302TT kirjoitti:Tämä on juuri se Tiherin yksilö Lahdesta. Pirssi on vasta parin viikon päästä omassa tallissa. Lohko on D0VE-A ja kannet D0OE-R. Imusarjasta en tiedä. Pakosarjoja ei ole. Olikohan nuo kapselit 15", en muista ihan varmaksi.
Kuva
:krooh:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Fastback kirjoitti:Orggis C tai J-koodin Machit ovat kohtuu harvinaisia, niiden paras arvo on entisöitynä. Itse en olisi aitoa CJ autoa raskisi muokata - eri juttu oli oma 351c auto joita on maailma piukassa. Jos automaatista tykkää niin semmoinen pitää hankkia tai käyttää.
:shock: :shock: :shock: :shock:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Homer65 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Orggis C tai J-koodin Machit ovat kohtuu harvinaisia, niiden paras arvo on entisöitynä. Itse en olisi aitoa CJ autoa raskisi muokata - eri juttu oli oma 351c auto joita on maailma piukassa. Jos automaatista tykkää niin semmoinen pitää hankkia tai käyttää.
:shock: :shock: :shock: :shock:
En mä sitä suosittele kenellekään!!!! :lol: Useammat onnettomuudet oltaisiin vältetty manuaalilla, automaatti on sairas kapine :P
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Fastback kirjoitti: En mä sitä suosittele kenellekään!!!! :lol: Useammat onnettomuudet oltaisiin vältetty manuaalilla, automaatti on sairas kapine :P
Voe Sviddu, sanon mä :evil: :nenu:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Make67 kirjoitti:
Fastback kirjoitti: En mä sitä suosittele kenellekään!!!! :lol: Useammat onnettomuudet oltaisiin vältetty manuaalilla, automaatti on sairas kapine :P
Voe Sviddu, sanon mä :evil: :nenu:
Se on tuo Fääsdbäkki vuan niin kovasti tuon vatkaamisen ja kepittämisen perrään, se on sen verta nuori vielä :mrgreen: :wink:
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Vastaa Viestiin