nokka-akseli

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

-95 GT, manuaali, 3.55 väl, alukannet.
minkälainen nokka-akseli passeli, täytyyhän muistaa vähäpäästöisyys.
en sulje pois mekaanisen nokan mahdollisuutta.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Riippuu käytettävästä moottorin ohjausjärjestelmästä (ECU) ja ohjelmoijan taidoista. Toisin sanoen noilla eväillä vaikka mekaanisen rollerin saa vähäpäästöiseksi.
Vakio ECU:n kanssa saa olla tosi tarkka valinnoissa, mutta toimittajien vaähäpäästöiset nokat yleensä toimii.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

Re: nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

Joo, ei kosketa ecuun.
pysytään turvallisella puolella, mutta eihän se pienikään piriste pahaksi ole.
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Re: nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

kyselin tossa eri viestissä kokemuksia Accelin ohjelmoija boksista -- joka auttaa silloin kun vaihdetaan mm nokka ..ahdin jne .. eli apuva saattaisi löytyä tuolta
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Mulla Ford Racingin E303 ja vakio ecu. Nippa nappa vähäpäästösen rajoissa, mutta sallituissa arvoissa kuitenkin.
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Re: nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

tohon 1995 mosaan on ehdotettu nokaksi tollasta Cranea

http://www.cranecams.com/index.php?show ... vl=2&prt=5

eli 444-222 numeroa--koneessa on Edelin kannet ja Prochargerin ahdin... siis millaisia eroja tohon Ford motor-s nokkaan??
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Sulkava kirjoitti:siis millaisia eroja tohon Ford motor-s nokkaan??
Jaa mihin niistä? E:hen vai? Vähemmän asteita, enemmän nostoa. Crane sulkee imuventtiilin 5° aikaisemmin, joten dynaamista puristusta on ihan vähän enemmän. (Kai?) Nokkakulma on Racingissä 2° kapeampi. Voisi ennemmin kysyä mitä yhteistä niillä on.

Jenkkien foorumeilla ei oikein pidetä noita Racingin nokkia enää minään. Tosin niillä pidetään muutenkin custom-nokkia ainoina oikeina. OTS-nokat ei tahdo saada kannatusta siellä puolen Atlanttia.
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

Re: nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

musse67 kirjoitti:Mulla Ford Racingin E303 ja vakio ecu. Nippa nappa vähäpäästösen rajoissa, mutta sallituissa arvoissa kuitenkin.

mites tuossa, onko alkuperäiset nostajat?
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja musse67 »

stang-95 kirjoitti:
musse67 kirjoitti:Mulla Ford Racingin E303 ja vakio ecu. Nippa nappa vähäpäästösen rajoissa, mutta sallituissa arvoissa kuitenkin.

mites tuossa, onko alkuperäiset nostajat?
On.
Vastaa Viestiin