Noin 88-91 Mustangin osto opastusta?

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

81 Foxbody
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 02 Marras 2004, 14:16

Noin 88-91 Mustangin osto opastusta?

Viesti Kirjoittaja 81 Foxbody »

Olisiko jollain ensikäden tietoa tai linkkejä että mitä kyseisen auton ostossa kannattaa tarkistaa? (yleistä tietoa toki on jo itsellä)

Onko jotain kohtia autossa jotka tuppaa menemään huonoon kuntoon, ruostekohteita, sähkävikoja yms?

Jotain olen lukenut lämppärin kennosta että ainakin jenkkien puolella ne alkaa vuotamaan ja vaihtaminen on aika työläs juttu.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jotain löydät ensihätään vaikka aikaisemmasta keskutelusta aiheena ruoste, se tulee aina kaupan päälle:

http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=379
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Re: Noin 88-91 Mustangin osto opastusta?

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Ranchero-78 kirjoitti:Jotain olen lukenut lämppärin kennosta että ainakin jenkkien puolella ne alkaa vuotamaan ja vaihtaminen on aika työläs juttu.
Jos autossa on ilmastointi (tai ollut) niin tuo on ikävä homma, pitää purkaa se koko kojelauta ja sit saa kennon pois, jollei ole ilmastointia niin se on muutama ruuvi ja homma on ohi.
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Itse -88 GT:n helmikuussa ostaneena voin hiukan avittaa.
Kaikissa autoissa tyypilliset ruostepaikat: ovien alareunat, lokarien kaaret, takaluukun alareuna, peilien kiinnityspaikat, kattoluukun ympärystä, lokareissa olevien pikkuvilkkujen ympärystä, takaspoilerin kiinnityspaikat sekä tietenkin helmat, jotka on peitossa levikkeiden alla.
Omassa autossani ei toiminut sähkölasit (katkaisin rikki), tankin luukun aukaisija (edelleen rikki), keskuslukko toimi huonosti (katkaisijassa vikaa), ei lataa (laturi oli rikki). Lisäksi joku valopää oli SAHANNUT ilmastoinnin putket poikki, joten sekään ei toiminut, vaikka myyjä kiven kovaa väitti sen toimivan.
Alustasta kannattaa käydä läpi nivelet, puslat ja kaikki iskarit (GT:ssä 6 kpl).
Oli mielessä muutakin, mutta unohdin... Jatketaan kun muistan lisää...
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
81 Foxbody
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 02 Marras 2004, 14:16

Viesti Kirjoittaja 81 Foxbody »

Jees, kiitoksia tiedoista, pitää tutkailla noita ruoste ja muita kohteita.

Löysin tuossa muuten late model musse faq:n, tässä linkki jos joku muukin vasta-alkaja sattuu tarvitsemaan: http://www.mustangworks.com/articles/misc/StangFAQ.html
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Niin... muistinpas. Kannattaa vilkaista onko renkaat kuluneet reunoilta = väärät kulmat (tai kuskilla ollut taipumusta kanttailuun).
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Vastaa Viestiin