Noin 88-91 Mustangin osto opastusta?
Valvoja: Ville K
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 10
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 14:16
Noin 88-91 Mustangin osto opastusta?
Olisiko jollain ensikäden tietoa tai linkkejä että mitä kyseisen auton ostossa kannattaa tarkistaa? (yleistä tietoa toki on jo itsellä)
Onko jotain kohtia autossa jotka tuppaa menemään huonoon kuntoon, ruostekohteita, sähkävikoja yms?
Jotain olen lukenut lämppärin kennosta että ainakin jenkkien puolella ne alkaa vuotamaan ja vaihtaminen on aika työläs juttu.
Onko jotain kohtia autossa jotka tuppaa menemään huonoon kuntoon, ruostekohteita, sähkävikoja yms?
Jotain olen lukenut lämppärin kennosta että ainakin jenkkien puolella ne alkaa vuotamaan ja vaihtaminen on aika työläs juttu.
Jotain löydät ensihätään vaikka aikaisemmasta keskutelusta aiheena ruoste, se tulee aina kaupan päälle:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=379
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=379
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Noin 88-91 Mustangin osto opastusta?
Jos autossa on ilmastointi (tai ollut) niin tuo on ikävä homma, pitää purkaa se koko kojelauta ja sit saa kennon pois, jollei ole ilmastointia niin se on muutama ruuvi ja homma on ohi.Ranchero-78 kirjoitti:Jotain olen lukenut lämppärin kennosta että ainakin jenkkien puolella ne alkaa vuotamaan ja vaihtaminen on aika työläs juttu.
Itse -88 GT:n helmikuussa ostaneena voin hiukan avittaa.
Kaikissa autoissa tyypilliset ruostepaikat: ovien alareunat, lokarien kaaret, takaluukun alareuna, peilien kiinnityspaikat, kattoluukun ympärystä, lokareissa olevien pikkuvilkkujen ympärystä, takaspoilerin kiinnityspaikat sekä tietenkin helmat, jotka on peitossa levikkeiden alla.
Omassa autossani ei toiminut sähkölasit (katkaisin rikki), tankin luukun aukaisija (edelleen rikki), keskuslukko toimi huonosti (katkaisijassa vikaa), ei lataa (laturi oli rikki). Lisäksi joku valopää oli SAHANNUT ilmastoinnin putket poikki, joten sekään ei toiminut, vaikka myyjä kiven kovaa väitti sen toimivan.
Alustasta kannattaa käydä läpi nivelet, puslat ja kaikki iskarit (GT:ssä 6 kpl).
Oli mielessä muutakin, mutta unohdin... Jatketaan kun muistan lisää...
Kaikissa autoissa tyypilliset ruostepaikat: ovien alareunat, lokarien kaaret, takaluukun alareuna, peilien kiinnityspaikat, kattoluukun ympärystä, lokareissa olevien pikkuvilkkujen ympärystä, takaspoilerin kiinnityspaikat sekä tietenkin helmat, jotka on peitossa levikkeiden alla.
Omassa autossani ei toiminut sähkölasit (katkaisin rikki), tankin luukun aukaisija (edelleen rikki), keskuslukko toimi huonosti (katkaisijassa vikaa), ei lataa (laturi oli rikki). Lisäksi joku valopää oli SAHANNUT ilmastoinnin putket poikki, joten sekään ei toiminut, vaikka myyjä kiven kovaa väitti sen toimivan.
Alustasta kannattaa käydä läpi nivelet, puslat ja kaikki iskarit (GT:ssä 6 kpl).
Oli mielessä muutakin, mutta unohdin... Jatketaan kun muistan lisää...
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 10
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 14:16
Jees, kiitoksia tiedoista, pitää tutkailla noita ruoste ja muita kohteita.
Löysin tuossa muuten late model musse faq:n, tässä linkki jos joku muukin vasta-alkaja sattuu tarvitsemaan: http://www.mustangworks.com/articles/misc/StangFAQ.html
Löysin tuossa muuten late model musse faq:n, tässä linkki jos joku muukin vasta-alkaja sattuu tarvitsemaan: http://www.mustangworks.com/articles/misc/StangFAQ.html