Mistä foxyt ruostuu??
Mistä foxyt ruostuu??
Onko muuten Foxy-koristen 79--> asiantuntiaa paikalla joka kertoisi
mistä kyseinen malli yleensä ruostuu(ns. varmat paikat).
mistä kyseinen malli yleensä ruostuu(ns. varmat paikat).
Jäsen 2000.
Eihän nuo kai sen kummempia autoja ole kuin mitkään muutkaan?
Pari hyvää ehdotusta kuitenkin.
Ovien alareunat+takaluukun alareuna,
Sivuvilkkujen ympärillä olen muutamassa autossa nähnyt ooppelia,
Kattoluukun ympäristö,jos sellainen on,
Etujalkatilat sauman kohdalta eli siitä missä lattia ja rintapelti yhdistyy,
Tuulilasin ympäristö.
Noista nyt voisi kai aloittaa.
Niin ja joo.
Todennäköisesti pohjalevy on poikki penkkien kohdalta enemmän tai vähemmän jos apurunkoja ei ole yhdistetty.
Tää onkin sitten ihan oma tarinansa.
Pari hyvää ehdotusta kuitenkin.
Ovien alareunat+takaluukun alareuna,
Sivuvilkkujen ympärillä olen muutamassa autossa nähnyt ooppelia,
Kattoluukun ympäristö,jos sellainen on,
Etujalkatilat sauman kohdalta eli siitä missä lattia ja rintapelti yhdistyy,
Tuulilasin ympäristö.
Noista nyt voisi kai aloittaa.
Niin ja joo.
Todennäköisesti pohjalevy on poikki penkkien kohdalta enemmän tai vähemmän jos apurunkoja ei ole yhdistetty.
Tää onkin sitten ihan oma tarinansa.

-Jukka-
Entäs se surullisen kuuluisa cowl, eli ilmanottokaukalo? Teppo voi kerton omakohtaisia kokemuksia.
Nakkasin tästä thredistä linkin yhelle kaverille joka harrastaa ooppeleita, nii ei oikeen tykänny Jukan kommenteista.
Käski Jukalle laittaa terveisiä
Nakkasin tästä thredistä linkin yhelle kaverille joka harrastaa ooppeleita, nii ei oikeen tykänny Jukan kommenteista.

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Kiitän ja kummarran terveisistä.musse67 kirjoitti:
Nakkasin tästä thredistä linkin yhelle kaverille joka harrastaa ooppeleita, nii ei oikeen tykänny Jukan kommenteista.![]()
![]()
Onhan noissa jutuissa aina vähintään totta toinen puoli.
Olen nimittäin kuullut useasti mainittavan ruostevaurioita tai alkavia sellaisia nimellä ooppeli.
Ei hatusta vetästy juttu voi olla?

Eihän mulla ole mitään henk.koht. Opeleita vastaan eikä turkulaisia tai neekereitäkään.

-Jukka-
-
- Addikti
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Yep, tuo cowl-box on myös ruosteherkkä (kuten on 65-Mustangissakin). Omasta 79HB:ssä oli horo molemmin puolin ilmanottoaukkojen ympäriltä, oli tehty ns. helppo korjausyritys ja sprayattu lasikuitua (!!!!!) ritiläaukon kautta, mikä on vihonviimeinen keino, sehän vain pahentaa tilannetta, kun on koko ajan on märkä !!! Ei tietoa, kuka aiemmista omistajista oli tuollaisen korjauksen tehnyt/teettänyt. Korjaus maksoi n. 7.500 mk, tehtiin kojetaulun puolelta, kaikki pois, pystypelti leikattu irti, pohjien korjaus, pystypellin takaisin hitsaus ja kojetaulu+palikat takaisin. Tosin samaan korjaukseen kuului myös tuulilasin irrotuksen jälkeen koko lasin tukena olevan alareunan uudelleen rakentaminen ja joidenkin muidenkin ruostereikien korjausta kuten lokarikaarireikiä ja jotakin muuta pientä (samalla uusi kojetaulun päällinen ja uusi lattiamatto), ja auton ostosta (syyskuu 2001) n. 1.200 km ajon jälkeen kiinnileikanneeen (takana n. 25.000 km yht) vesipumpun vaihtotyö, nuo muut pienemmät peltityöt ei liene paljoa.
Tuo oululainen auton myyjä (tuolloin erään isohkon tavaratalon myyntipäällikkö) vielä kehtasi väittää autoa ruosteettomaksi (tiedoksi, että on tallessa valokuvia korjausprojektista sekä peltisepän lasku ja vielä Keltaisen Pörssin myynti-ilmoitus heinäkuulta 2001, jos kaveri alkaa väittää jotakin muuta). Mutta osin oma vika, kun luotin herrasmiehen sanaan enkä tutkinut autoa tuolta osin, mutta olen varma, että taatusti tiesi asiasta.
Cowl-Box ehdottomasti kannattaa Foxeista katsoa (helppo homma ottaa ritilä vain irti muutamasta ruuvista ja kurkata), korjaus on näet hieman työlästä eli arvokasta, kuten vastaavasti ruostuu 65-Mustangissakin.
Mutta hyvä on ajaa tuolla 79:lla !
Tuo oululainen auton myyjä (tuolloin erään isohkon tavaratalon myyntipäällikkö) vielä kehtasi väittää autoa ruosteettomaksi (tiedoksi, että on tallessa valokuvia korjausprojektista sekä peltisepän lasku ja vielä Keltaisen Pörssin myynti-ilmoitus heinäkuulta 2001, jos kaveri alkaa väittää jotakin muuta). Mutta osin oma vika, kun luotin herrasmiehen sanaan enkä tutkinut autoa tuolta osin, mutta olen varma, että taatusti tiesi asiasta.
Cowl-Box ehdottomasti kannattaa Foxeista katsoa (helppo homma ottaa ritilä vain irti muutamasta ruuvista ja kurkata), korjaus on näet hieman työlästä eli arvokasta, kuten vastaavasti ruostuu 65-Mustangissakin.
Mutta hyvä on ajaa tuolla 79:lla !
Noh, ei tarvitse mennä kovinkaan paljon taaksepäin kohti historian havinaa, kun aikansa suosituimpia perheautoja olleen opel kadettin korvaajaksi tuli opel astra. Ja paljonkos näette kadetteja tänä päivänä liikenteessä, kysyn vaan?Jukka kirjoitti:Onhan noissa jutuissa aina vähintään totta toinen puoli.
Olen nimittäin kuullut useasti mainittavan ruostevaurioita tai alkavia sellaisia nimellä ooppeli.
Ei hatusta vetästy juttu voi olla?![]()

Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee - 17 tuuman vanteella.
- stangrider
- Aina äänessä
Tää on ehkä ylläolevan kertausta, mutta kuitenkin..
Foxin ruostepaikkoja:
Mulla on kokemusta vaan näistä uudemmista eli
87-93 malleista. Mielestäni ei mitenkään erityisen alttiita ruosteille
mutta kyllä auton käyttötapa ja ennen kaikkea yleinen huolehtiminen
siihen vaikuttaa. Samoja paikkoja pitää katsella kuin yleensä autoissa.
Mallina yks 88;
-ovien alareunat; peltien käännöskiinnitys
-ikkunalistojen alla kupruilee
-konehuoneen ”rintapelti”
-tietysti lokarien kaaret on hyvä tarkistaa, kaikissa automalleissa,
jopa 96 mersussa oli jo puhki…
- kattoluukun ympärys! onpi vaaran paikka monessa..
- polttoainetäyttöluukku, sisäpuoli että kansi
ja sokerina pohjalla Suomen katsastussäännöksien kukkanen;
sivuvilkut ! Reikä kylkee, ei mitään suojausta, vilkkujen ympärykset
kupruilee useasti.
Foxin ruostepaikkoja:
Mulla on kokemusta vaan näistä uudemmista eli
87-93 malleista. Mielestäni ei mitenkään erityisen alttiita ruosteille
mutta kyllä auton käyttötapa ja ennen kaikkea yleinen huolehtiminen
siihen vaikuttaa. Samoja paikkoja pitää katsella kuin yleensä autoissa.
Mallina yks 88;
-ovien alareunat; peltien käännöskiinnitys
-ikkunalistojen alla kupruilee
-konehuoneen ”rintapelti”
-tietysti lokarien kaaret on hyvä tarkistaa, kaikissa automalleissa,
jopa 96 mersussa oli jo puhki…

- kattoluukun ympärys! onpi vaaran paikka monessa..
- polttoainetäyttöluukku, sisäpuoli että kansi
ja sokerina pohjalla Suomen katsastussäännöksien kukkanen;
sivuvilkut ! Reikä kylkee, ei mitään suojausta, vilkkujen ympärykset
kupruilee useasti.