Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Moi
Onko tietoa pystyykö kukaan Suomessa uudelleen ohjelmoimaan vm. 2000 Mustang ruiskun boxia. Pitäis saada ohjelmoitua PATS pois käytöstä
Onko tietoa pystyykö kukaan Suomessa uudelleen ohjelmoimaan vm. 2000 Mustang ruiskun boxia. Pitäis saada ohjelmoitua PATS pois käytöstä
Viimeksi muokannut Jani426, 17 Heinä 2017, 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Ford-liike pystyy flashaamaan uudestaan. Haluaako, on sitten eri asia...
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Miksi haluat Pats:in pois, olen töissä ohjelmoinut vanhoja ja uusia avaimia, onnistuu kyllä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Autoon vaihdettu mittaristo ja moottorin ohjaus boxi eri autoista. Eli avain koodi ei täsmää mittaristoon, ja mitariston VID tiedot ei täsmää moottorin ohjauksen VID tietoihin. Tietysti jos joku tietää miten PATS:in voi ohittaa niin otetaan mielellään tietoa vastaan.Miksi haluat Pats:in pois, olen töissä ohjelmoinut vanhoja ja uusia avaimia, onnistuu kyllä.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Patsin ohitus ei taida onnistua kuin vaihtamalla ruiskun ohjausjärjestelmä johonkin aftermarket tuotteeseen, mutta vähäpäästöisessä autossa ei ole sallittua. Tuota ei toki obd-testiin laiteta katsastuksessa mutta vikavalon toiminta kaiketikin tarkastetaan. Mutta Fordin IDS:llä onnistuu avaimen ohjelmointi.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Olisikohan tästä joillakin hyvinkin tuoreita kokemuksia?Pappacosworth kirjoitti:vaihtamalla ruiskun ohjausjärjestelmä johonkin aftermarket tuotteeseen, mutta vähäpäästöisessä autossa ei ole sallittua.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
http://www.diyautotune.com/tech_article ... ustang.htm
tuollaista olen itse ajatellut mutta 2000 mallin autoon on ehkä liian yksinkertainen, ts suorituskyky ja käytetävyys heikkenee?
tuollaista olen itse ajatellut mutta 2000 mallin autoon on ehkä liian yksinkertainen, ts suorituskyky ja käytetävyys heikkenee?
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Mielestäni CEL:iä ei tarkisteta eikä vaadita, eikä sihen näin ollen kiinnitetä huomiota jos se ei pala ollenkaan. Eli normi päästö-testit vuosimalleittain ja OBD-II 2001 vuodesta eteenpäin.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
on kokemusta aftermarketista... tuota mikä on pats ja vid?
ajonesto?
Onko auto muuten vakio? Miksi ecu on vaihdettu? vakioonko vai johonkin muuhun versioon?

Onko auto muuten vakio? Miksi ecu on vaihdettu? vakioonko vai johonkin muuhun versioon?
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
PATS = passive anti theft system, eli ajonesto.on kokemusta aftermarketista... tuota mikä on pats ja vid? ajonesto?
Onko auto muuten vakio? Miksi ecu on vaihdettu? vakioonko vai johonkin muuhun versioon?
VID = vehicle identification data, eli auton tunniste tiedot (mm. runkonumero).
Auto on vakio. Ecu ja mittaristo vaihdettu, koska alkuperäiset ovat hajonnut.
"Uusi käytetty Ecu" on täysin samanlainen kuin vanhakin, samat varaosanumerot ,ym.
Viimeksi muokannut Jani426, 17 Heinä 2017, 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Aftermarket ruiskut vaan ei ole kovin hyvä ratkaisu siinä mielessä, koska orkkis ECU ohjaa / keskustelee mm. cruisen, ilmastoinnin ja mitä muuta nyt CCRM relepurkki ohjaa. Ja tuo MS on kyllä, miten sen nyt kauniisti sanoisi, hieman karkea.Jani426 kirjoitti:PATS = passive anti theft system, eli ajonesto.on kokemusta aftermarketista... tuota mikä on pats ja vid? ajonesto?
Onko auto muuten vakio? Miksi ecu on vaihdettu? vakioonko vai johonkin muuhun versioon?
VID = vehicle identification data, eli auton tunniste tiedot (mm. runkonumero).
Auto on vakio. Ecu ja mittaristo vaihdettu, koska alkuperäiset ovat saaneet vettä.
"Uusi käytetty Ecu" on täysin samanlainen kuin vanhakin, samat varaosanumerot ,ym.
Itsekkin oon miettinyt että jos ei omaa ruiskua saa toimimaan niin pitää varmaan alkaa tota MegaSquirt :ia asentamaan. Kilvityksellä ei tällä hetkellä niin väliä ,kun sais edes käymään ja ajeleen vaikka siirtokilvillä.
Mistä oot sen ECU:si hommannut? Kauppaan olisi kuulunut tulla mukaan avaimien sirut. Tuosta en osaa sanoa että miten uusi mittaristo toimii. Onko niissä jokin tunnistus elektroniikka. Ehdotan että pysyt orkkis-ECU linjalla ja hyödynnät Pappacosworthin tarjousta.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Ecu ja mittari jenkeistä, molemmat on käytettyjä. Mittaristo tais olla vm.2002 autosta, jotain eroa siinä on kun on eri varaosanumero kun alkup. Jos ton avaimen uudeleen koodais, niin mistäs tietää mihin sen koodaa ??, jotta toimisi.
Viimeksi muokannut Jani426, 17 Heinä 2017, 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Joo'o joo'o... En tosiaan tiedä onko noissa mittaristoissa jotain tunnistusta. Joskus vaan Tampereen Automaasta kyselin kun mieli teki km-mittaristoa että mitä maksaa ja jne jne ja puheeksi tuli Kajosvaaran kanssa että pitäs ohjelmoida tms. Juttu meni ja tuli nopeesti, että tarkemmin en tiedä. Itse tosin vähän epäilen että tuskin mittaristossa on mitään koodia tai mitään mikä estää toiminnan. Koita googlata ja kysy vaikka jostain kansainväliseltä Mustang-forumilta.Jani426 kirjoitti:Ecun tilasin jenkeistä , mittaristo tuli saksasta ja molemmat on käytettyjä. Mittaristo tais olla vm.2002 autosta, jotain eroa siinä on kun on eri varaosanumero kun alkup. Jos ton avaimen (vain 1 avain) uudeleen koodais, niin mistäs tietää mihin sen koodaa ??, jotta toimisi.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin jokaisessa avaimen kiteessä on oma koodinsa ja ECU vain opetetaan tunnistamaan nämä tietyt koodit. Ja tietysti se ehjä ECU kannattaa ottaa siis käyttöön. Tai siis en edes tiedä miksi autoosi on ECU vaihdettu, mutta kuitenkin.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
Tossa linkki jossa selvitetään hyvin tota PATSin toimintaa.
http://www.3.8mustang.com/forum/showthread.php?t=11796
Eli mittaristolla on iso rooli tossa systeemissä.
EDIT: 1.9.2008
http://www.3.8mustang.com/forum/showthread.php?t=11796
Eli mittaristolla on iso rooli tossa systeemissä.

EDIT: 1.9.2008
Tänään sain vastauksen maahantuojalta tohon PATSin pois ohjelmointiin, ja vastaus oli että ei onnistu ?Ford-liike pystyy flashaamaan uudestaan. Haluaako, on sitten eri asia...

- Anagonda67
- Aktiivi
- Viestit: 109
- Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
- Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
- Paikkakunta: Karkkila
Re: Ruiskun uudelleen ohjelmointi ?
MouTine kirjoitti:Mielestäni CEL:iä ei tarkisteta eikä vaadita, eikä sihen näin ollen kiinnitetä huomiota jos se ei pala ollenkaan. Eli normi päästö-testit vuosimalleittain ja OBD-II 2001 vuodesta eteenpäin.
Juu EI tarkisteta, itellä polttimo pois ja leima tuli het ekalla kerralla

Ainoo valo minkä kattovat airbag valo ja sen toiminta.
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"