T-5 kestää hyvin sb 350 - 450 hp koneen perässä niin radalla kuin vartillakin. Huomioon ottaen, että jotain järkeä löytyy myös ratin ja penkin välistä. Vuosien saatossa kun olen pystynyt jonkin verran vertaamaan erilaisia manuaaleja, niin voin todeta, että T-5 on parasta mitä pikkulohkon taakse voi laittaa. T-5 laatikon parhaita ominaisuuksia on keveys nopeus ja täsmällisyys verrattuna muihin TKO 500/600, T45 ja T56. Kestävyydestä saattaa olla eriäviä mielipiteitä mutta onko kokemusta? Edellisessä autossani 65 FB oli ja on edelleen T-5 aski +400 hp koneen perässä. Tuo aski on asennettu autoon 2000 ja sillä on ajettu ratakisoja 4 vuotta ja tuon jälkeen useita rata harjoittelu päiviä sekä lähes joka vuosi kiskottu varttimailia. Koska kone on vain 306 cid ja tehot kohtuulliset niin Botniaring taittui vain aikaan 1,25,00 s, vartimailin aikakin on lopulta painunut 12 sekunnin puolelle mutta T-5 aski, 8" perä ja Fordin vakio kytkin (vaijeri toiminen) toimii yhä yli 7 rankan vuoden jälkeen kuulema moitteettomasti.
Lisäksi kannattaa lukaista läpi seuraava artikkeli:
http://www.fordmuscle.com/archives/2000/09/t5swap/
ja
http://www.fordmuscle.com/archives/2005 ... /index.php
Ote edellisestä artikkelista;
"Making the T5 Stronger
While it may seem a 300 lb-ft rating is easily surpassed with today's cylinder heads and camshafts, in reality most T5's can easily endure well over that figure when used in street driven applications. In fact our experience has been that shifting style, and not torque rating alone, is the biggest factor is the life of a T5. We've seen power shifted T5's snap behind stock 5.0L engines, while on the other T5 hold up mile after mile behind stroked Windsor's. In fact, our own Project '67 has been running a stock 1990 T5 for nearly five years. We've made over several hundred 11 and 12 second passes launching at 5000 rpm on slicks. Admittedly we are biding our time with this T5, and with the recent addition of a supercharger, we're not pressing our luck any longer."
Toun Project´67 T-5 aski on siis kestänyt aika hyvin. Jos tarkemmin luette ko. projektia, on autosta hajonnut ennen T-5:sta kytkin ja vetoakselit, mutta aski on kestänyt.
Mutta jos kuitenkin olette varmoja tai jo tiedätte, että koneessa jonka jatkoksi suunnittelette manuaalia vaihteistoa, on varmasti yli 500 hp, niin silloin tulee eteen joko T-5 vahvistaminen tai jokin toinen vaihteisto, joka vaatii kardaanitunnelin muutoksia. Saattaa olla, että ensi silmäyksellä kardaanitunneli ei vaadi muutoksia. Tämän johdosta mitatkaa ja säätäkää kardaanin nivelkulmat kohdalleen ja huomaatte, että muutos on välttämätön. Mutta jos ette tee muutosta otatte paljon suuremman riskin voimalinja osalta kuin valitsemalla T-5 vaihteiston.