C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

Olisiko jollain laittaa kuvaa mistä noita pantoja säädetään ja kiristys momentit?Mihin vaikuttaa moduulin säätö :oops:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Moduulin säädöllä pääsee vaikuttamaan vaihtokierroksiin eli paikkaan missä laatikko vaihtaa isommalle.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Laatikon molemilla sivuilla ainoat
Neliskanttinen ruuvinkanta jossa on
LUKITUS MUTTERI 3/4" sama 19m avain käy
AVAA ENSIN LUKITUS MUTTERI ENNEN SÄÄTÖÄ.

KIRISTYS MOMENTIT MOLEMPIIN PANTOIHIN
10 lbs in . ! EI FT.
ELI KÄSITIUKKUUS myötäpävään,
kun Säätöruuvi pohjaa .

ETUPANTA
65-66 C4 1-1/2 auki ja lukitus
mutteri kiinni kohtuudella mitä lenkillä saa
pidä säätöä paikallaan toisella avaimellä kiristessä.

67> uudemmat C4
1-3/4 AUKI ja samat toimenpiteet.

TAKAPANTA 3 kierrosta auki ja samat toimenpiteet

SÄÄDETTÄVÄ MUODULAATTORI
säädetään letkun reikään sopivalla kuusio koloavaimella. kiristys
myötäpivään muöhäistää vaihtoa
ja avaus aikaistaa vaihtoa .n 5 MPH Säätöalue
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja jeje »

Mites C6? Vähän kurkkailin tota säätöä, mutt ei näkyny mitään säätötsydeemiä... :shock: . Eiks kaikissa sitt oo, vai onkos tätä räpelletty jotenkii?? :help:
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

jeje kirjoitti:Mites C6?
Tollasta sanoo FöMöKön training handbook C6:lle:
Kuva

1. Löystä lukitusmutteri
2. Kiristä ruuvi 10 ft-lbs, tai kunnes säätöavain 'overruns' (mitä tällä termillä yritetään sanoa, voiko joku kertoa?)
3. Avaa ruuvia tasan yksi kierros
4. Pidä säätö ja kiristä lukitusmutteri 35...45 ft-lbs

Tossa vielä kuvaa nelikanttiruuvista ja sijainnista (EI nuolen osoittama):
Kuva

Eli tämä menee samalla vilosofialla kuin tuo aikaisempi, mutta tässä kyllä puhutaan ft-lbs:sistä. :?: Eka painos tosin. :?:
Mustang -69 SR
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja jeje »

All Sprite!! Johan tuli selväksi, kiitti vaan, hiton hyvät kuvat!!
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

Kiitti vaan vastanneille,vaikka kuvat ei nelosesta ollutkaan.Eiköhän ne sieltä löydy
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

juu,hyvät kuvat! täma adjusting- tool Overunnaa kun on momentissa. valmiiksi
kalibroitu 10 lbs ft tai in eli naksahtaa, taittuu tms siinä.
sormimomentti toimii myös jos ei ole pientä momentti avainta saatavilla.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Tapsa kirjoitti:
ETUPANTA

TAKAPANTA
Saisko vielä tiedon mihin vaihteisiin kukin vaikuttaa?
Kiitos. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Etupanta eteenpäin vaihteet ja Takapanta pakki
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kiitos paljon. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Tapsa kirjoitti:Etupanta eteenpäin vaihteet ja Takapanta pakki
Tarkennusta: Etupanta on Intermediate Band eli päällä kakkosella. Takapanta on Low-reverse Band eli päällä ykkösellä ja pakilla. Muistaakseni. :pörrää:
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

juu noin se menee.. meinaa mennä jo rummut ja pannat sekaisin kun monenlaista
lootaa on jo käpistellyt.. :wink:
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Tapsa kirjoitti:juu noin se menee.. meinaa mennä jo rummut ja pannat sekaisin kun monenlaista
lootaa on jo käpistellyt.. :wink:
Alkaa olla jo jotakin haittaakin että on monennäköistä lootaa rassaillut. :lol:
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Niinpä.. mutta muistin virkistus joskus auttaa.. :mrgreen:
Vastaa Viestiin