
C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Olisiko jollain laittaa kuvaa mistä noita pantoja säädetään ja kiristys momentit?Mihin vaikuttaa moduulin säätö 

- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Moduulin säädöllä pääsee vaikuttamaan vaihtokierroksiin eli paikkaan missä laatikko vaihtaa isommalle.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Laatikon molemilla sivuilla ainoat
Neliskanttinen ruuvinkanta jossa on
LUKITUS MUTTERI 3/4" sama 19m avain käy
AVAA ENSIN LUKITUS MUTTERI ENNEN SÄÄTÖÄ.
KIRISTYS MOMENTIT MOLEMPIIN PANTOIHIN
10 lbs in . ! EI FT.
ELI KÄSITIUKKUUS myötäpävään,
kun Säätöruuvi pohjaa .
ETUPANTA
65-66 C4 1-1/2 auki ja lukitus
mutteri kiinni kohtuudella mitä lenkillä saa
pidä säätöä paikallaan toisella avaimellä kiristessä.
67> uudemmat C4
1-3/4 AUKI ja samat toimenpiteet.
TAKAPANTA 3 kierrosta auki ja samat toimenpiteet
SÄÄDETTÄVÄ MUODULAATTORI
säädetään letkun reikään sopivalla kuusio koloavaimella. kiristys
myötäpivään muöhäistää vaihtoa
ja avaus aikaistaa vaihtoa .n 5 MPH Säätöalue
Neliskanttinen ruuvinkanta jossa on
LUKITUS MUTTERI 3/4" sama 19m avain käy
AVAA ENSIN LUKITUS MUTTERI ENNEN SÄÄTÖÄ.
KIRISTYS MOMENTIT MOLEMPIIN PANTOIHIN
10 lbs in . ! EI FT.
ELI KÄSITIUKKUUS myötäpävään,
kun Säätöruuvi pohjaa .
ETUPANTA
65-66 C4 1-1/2 auki ja lukitus
mutteri kiinni kohtuudella mitä lenkillä saa
pidä säätöä paikallaan toisella avaimellä kiristessä.
67> uudemmat C4
1-3/4 AUKI ja samat toimenpiteet.
TAKAPANTA 3 kierrosta auki ja samat toimenpiteet
SÄÄDETTÄVÄ MUODULAATTORI
säädetään letkun reikään sopivalla kuusio koloavaimella. kiristys
myötäpivään muöhäistää vaihtoa
ja avaus aikaistaa vaihtoa .n 5 MPH Säätöalue
-
- Aktiivi
- Viestit: 133
- Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Mites C6? Vähän kurkkailin tota säätöä, mutt ei näkyny mitään säätötsydeemiä...
. Eiks kaikissa sitt oo, vai onkos tätä räpelletty jotenkii?? 


- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Tollasta sanoo FöMöKön training handbook C6:lle:jeje kirjoitti:Mites C6?

1. Löystä lukitusmutteri
2. Kiristä ruuvi 10 ft-lbs, tai kunnes säätöavain 'overruns' (mitä tällä termillä yritetään sanoa, voiko joku kertoa?)
3. Avaa ruuvia tasan yksi kierros
4. Pidä säätö ja kiristä lukitusmutteri 35...45 ft-lbs
Tossa vielä kuvaa nelikanttiruuvista ja sijainnista (EI nuolen osoittama):

Eli tämä menee samalla vilosofialla kuin tuo aikaisempi, mutta tässä kyllä puhutaan ft-lbs:sistä.


Mustang -69 SR
-
- Aktiivi
- Viestit: 133
- Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
All Sprite!! Johan tuli selväksi, kiitti vaan, hiton hyvät kuvat!!
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Kiitti vaan vastanneille,vaikka kuvat ei nelosesta ollutkaan.Eiköhän ne sieltä löydy
Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
juu,hyvät kuvat! täma adjusting- tool Overunnaa kun on momentissa. valmiiksi
kalibroitu 10 lbs ft tai in eli naksahtaa, taittuu tms siinä.
sormimomentti toimii myös jos ei ole pientä momentti avainta saatavilla.
kalibroitu 10 lbs ft tai in eli naksahtaa, taittuu tms siinä.
sormimomentti toimii myös jos ei ole pientä momentti avainta saatavilla.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Saisko vielä tiedon mihin vaihteisiin kukin vaikuttaa?Tapsa kirjoitti:
ETUPANTA
TAKAPANTA
Kiitos.

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Etupanta eteenpäin vaihteet ja Takapanta pakki
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Kiitos paljon. 

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Tarkennusta: Etupanta on Intermediate Band eli päällä kakkosella. Takapanta on Low-reverse Band eli päällä ykkösellä ja pakilla. Muistaakseni.Tapsa kirjoitti:Etupanta eteenpäin vaihteet ja Takapanta pakki

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
juu noin se menee.. meinaa mennä jo rummut ja pannat sekaisin kun monenlaista
lootaa on jo käpistellyt..
lootaa on jo käpistellyt..

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Alkaa olla jo jotakin haittaakin että on monennäköistä lootaa rassaillut.Tapsa kirjoitti:juu noin se menee.. meinaa mennä jo rummut ja pannat sekaisin kun monenlaista
lootaa on jo käpistellyt..

Re: C4 pantojen kiristys ja alipainemoduuli
Niinpä.. mutta muistin virkistus joskus auttaa.. 
