5.0:n tunnistus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

5.0:n tunnistus

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Nurkissa on OMC 5.0HO marine-lohko. Siitä pari kysymystä

- valunumero on E7TE-CA, onko tämä joku truck/vene-versio?
- sytytysjärjestys on 1-3-7-2-6-5-4-8 eli onko rolleri vai ei ?
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: 5.0:n tunnistus

Viesti Kirjoittaja Make67 »

voxagent kirjoitti:Nurkissa on OMC 5.0HO marine-lohko. Siitä pari kysymystä

- valunumero on E7TE-CA, onko tämä joku truck/vene-versio?
- sytytysjärjestys on 1-3-7-2-6-5-4-8 eli onko rolleri vai ei ?
Ei oo ainakaan normaali laahaavan 289/302:n sytkäjärjestys.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 5.0:n tunnistus

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

voxagent kirjoitti: - sytytysjärjestys on 1-3-7-2-6-5-4-8 eli onko rolleri vai ei ?
Sytkäjärjestys menee nokan mukaan, mutta on sekä laahureita että rollereita tuolla järjestyksellä. Lohko voi hyvinkin olla rullakelpoinen, mutta olisiko marine-koneet olleet laahaavilla nokilla. Niissä kun ei noi päästöt olleet EPAn yhtä tarkassa valvonnassa kuin henkilöautojen koneet.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 5.0:n tunnistus

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Työntötangon mitta oli 175mm=6,88". Rolleri koneessa tanko on kai puoli tuumaa lyhyempi ?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: 5.0:n tunnistus

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jep, rollerikoneissa yleensä luokkaa 6.200-6.300 mutta ei voi suoraan yleistää, olen nähnyt niitä toistaiseksi skaalalla 6.150-6.800. Tosin 6.88" kovasti viittaa laahaavaan nokkaan.

Onkos imusarja irti sieltä? Sillähän sen heti näkee mitkä kamat siellä on sisällä. Rullakamat voi tarvittaessa helposti oikeilla palikoilla asentaa non-rulla -lohkoon, siitä tarkat speksit toisessa threadissa täällä palstalla.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 5.0:n tunnistus

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Perinteiset nostajathan siellä on:

http://i19.photobucket.com/albums/b171/ ... ifters.jpg
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: 5.0:n tunnistus

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Juu mutta lohkohan on selvä rullalohko joten rullakamat sisään vaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: 5.0:n tunnistus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Vanhaan ketjuun vähän uutta nostetta. Onko jollain tarkempaa tietoa että mitä kaikkea näissä marine moottoreissa on eroa verrattuna normi 5.0HO. Esim onko nokka-akselissa eroa, entä kanget/männät, puristus-suhde ym ym. Kovin huonosti tuntuu löytyvän tietoo marine moottoreista googlettelemalla.
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 5.0:n tunnistus

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Jenkit näyttää pelottelevan vastapäivään pyörivistä moottoreista, joita on joissain kaksimoottorisissa veneissä käytetty. Eli eroa voi olla nokka, jakopää, startti, kannet, männät ja vaikka mitä muuta. Toki nämä kaikki on tapauskohtaisia ja riippuu onko konetta kutiteltu, vuosimalli jne.
Vesipumppuja on automalleissakin melko useita, joten en ihmettelisi vaikka veneisiinkin olisi ollut useampaa eri mallia.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: 5.0:n tunnistus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

No joo tuon nyt tietää että noissa ne erot voi olla juu. mutta kysymys olikin että onko jollain oikeata fakta tietoa eroista. Jätetään se väärinpäin pyörivä kone nyt pois näistä karkeloista :bileet:
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: 5.0:n tunnistus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Tosiaan tätä kyselen kun ketjun kyseinen moottori nykyään hyrisee meidän pihassa :D. Eli tämän verran selvinny.
-Lohko on rullalohko mutta varustettuna laahaavilla nostajilla
-Nokka on hieman eriprofiileilla kuin auto puolen moottorissa, pako puolella enemmän nostoa ym.
-Kannet ovat marine gt40 mitkä ilmeisesti on varustettu rosteri venttiileillä ja paremmilla jousilla ja tunnistaa kahdesta pysty valuraidasta kannen päässä, palopesät 66-69cc ja kanavat vastaavat kuin normi gt40 kansissa
-Männät ilmeisesti ovat takomännät

Tuolla hieman juttua kansista http://forums.corral.net/forums/5-0-5-8 ... 977?page=1
DSC_1199.JPG
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Vastaa Viestiin