5.0:n tunnistus
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
5.0:n tunnistus
Nurkissa on OMC 5.0HO marine-lohko. Siitä pari kysymystä
- valunumero on E7TE-CA, onko tämä joku truck/vene-versio?
- sytytysjärjestys on 1-3-7-2-6-5-4-8 eli onko rolleri vai ei ?
- valunumero on E7TE-CA, onko tämä joku truck/vene-versio?
- sytytysjärjestys on 1-3-7-2-6-5-4-8 eli onko rolleri vai ei ?
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: 5.0:n tunnistus
Ei oo ainakaan normaali laahaavan 289/302:n sytkäjärjestys.voxagent kirjoitti:Nurkissa on OMC 5.0HO marine-lohko. Siitä pari kysymystä
- valunumero on E7TE-CA, onko tämä joku truck/vene-versio?
- sytytysjärjestys on 1-3-7-2-6-5-4-8 eli onko rolleri vai ei ?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: 5.0:n tunnistus
Sytkäjärjestys menee nokan mukaan, mutta on sekä laahureita että rollereita tuolla järjestyksellä. Lohko voi hyvinkin olla rullakelpoinen, mutta olisiko marine-koneet olleet laahaavilla nokilla. Niissä kun ei noi päästöt olleet EPAn yhtä tarkassa valvonnassa kuin henkilöautojen koneet.voxagent kirjoitti: - sytytysjärjestys on 1-3-7-2-6-5-4-8 eli onko rolleri vai ei ?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: 5.0:n tunnistus
Työntötangon mitta oli 175mm=6,88". Rolleri koneessa tanko on kai puoli tuumaa lyhyempi ?
Re: 5.0:n tunnistus
Jep, rollerikoneissa yleensä luokkaa 6.200-6.300 mutta ei voi suoraan yleistää, olen nähnyt niitä toistaiseksi skaalalla 6.150-6.800. Tosin 6.88" kovasti viittaa laahaavaan nokkaan.
Onkos imusarja irti sieltä? Sillähän sen heti näkee mitkä kamat siellä on sisällä. Rullakamat voi tarvittaessa helposti oikeilla palikoilla asentaa non-rulla -lohkoon, siitä tarkat speksit toisessa threadissa täällä palstalla.
Onkos imusarja irti sieltä? Sillähän sen heti näkee mitkä kamat siellä on sisällä. Rullakamat voi tarvittaessa helposti oikeilla palikoilla asentaa non-rulla -lohkoon, siitä tarkat speksit toisessa threadissa täällä palstalla.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: 5.0:n tunnistus
Juu mutta lohkohan on selvä rullalohko joten rullakamat sisään vaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: 5.0:n tunnistus
Vanhaan ketjuun vähän uutta nostetta. Onko jollain tarkempaa tietoa että mitä kaikkea näissä marine moottoreissa on eroa verrattuna normi 5.0HO. Esim onko nokka-akselissa eroa, entä kanget/männät, puristus-suhde ym ym. Kovin huonosti tuntuu löytyvän tietoo marine moottoreista googlettelemalla.
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 5.0:n tunnistus
Jenkit näyttää pelottelevan vastapäivään pyörivistä moottoreista, joita on joissain kaksimoottorisissa veneissä käytetty. Eli eroa voi olla nokka, jakopää, startti, kannet, männät ja vaikka mitä muuta. Toki nämä kaikki on tapauskohtaisia ja riippuu onko konetta kutiteltu, vuosimalli jne.
Vesipumppuja on automalleissakin melko useita, joten en ihmettelisi vaikka veneisiinkin olisi ollut useampaa eri mallia.
Vesipumppuja on automalleissakin melko useita, joten en ihmettelisi vaikka veneisiinkin olisi ollut useampaa eri mallia.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: 5.0:n tunnistus
No joo tuon nyt tietää että noissa ne erot voi olla juu. mutta kysymys olikin että onko jollain oikeata fakta tietoa eroista. Jätetään se väärinpäin pyörivä kone nyt pois näistä karkeloista 

Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: 5.0:n tunnistus
Tosiaan tätä kyselen kun ketjun kyseinen moottori nykyään hyrisee meidän pihassa
. Eli tämän verran selvinny.
-Lohko on rullalohko mutta varustettuna laahaavilla nostajilla
-Nokka on hieman eriprofiileilla kuin auto puolen moottorissa, pako puolella enemmän nostoa ym.
-Kannet ovat marine gt40 mitkä ilmeisesti on varustettu rosteri venttiileillä ja paremmilla jousilla ja tunnistaa kahdesta pysty valuraidasta kannen päässä, palopesät 66-69cc ja kanavat vastaavat kuin normi gt40 kansissa
-Männät ilmeisesti ovat takomännät
Tuolla hieman juttua kansista http://forums.corral.net/forums/5-0-5-8 ... 977?page=1

-Lohko on rullalohko mutta varustettuna laahaavilla nostajilla
-Nokka on hieman eriprofiileilla kuin auto puolen moottorissa, pako puolella enemmän nostoa ym.
-Kannet ovat marine gt40 mitkä ilmeisesti on varustettu rosteri venttiileillä ja paremmilla jousilla ja tunnistaa kahdesta pysty valuraidasta kannen päässä, palopesät 66-69cc ja kanavat vastaavat kuin normi gt40 kansissa
-Männät ilmeisesti ovat takomännät
Tuolla hieman juttua kansista http://forums.corral.net/forums/5-0-5-8 ... 977?page=1
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6