C4-Öljymäärä ym.
C4-Öljymäärä ym.
Täyttömäärä kokonasuudessaan? vetolevynpulttien momentti?
No voi perseensuti! eikö kellään kokemusta C4-öljytäytöstä?? no jos mä ostan 10 litraa niin aika lähellä varmaan.. no sitten! mistä edullisimmin oikea öljy? eikösse joku F-type ole? Paikallinen Shell 6.50 litra, kalliin oloista, autotarvikkeessa taas ei ollu muutakuin dexronit, Voortin öljystä tietooka,myyvät Mobilia.. Momenttiarvoja luulis myös jollain olevan,kun koneitakin tunnutaan väsäävän.. joo sais ton antiikin vapuks asvaltille 

Pirkanmaan Paikallis Pussihousu Päässy Paanalle, Perskules.Mach73 kirjoitti: tuntui ainakin vielä eilen toimivan.
Eikös Mussseman tehny tästä (siis laatikkoöljy) asiasta viime keväänä tutkimusta, löytyy jostain aiemmasta topicista aika paljonkin tietoa aiheesta.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Juuri näinjanne260 kirjoitti:Pirkanmaan Paikallis Pussihousu Päässy Paanalle, Perskules.Mach73 kirjoitti: tuntui ainakin vielä eilen toimivan.
Eikös Mussseman tehny tästä (siis laatikkoöljy) asiasta viime keväänä tutkimusta, löytyy jostain aiemmasta topicista aika paljonkin tietoa aiheesta.





Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Minä laitoin ponssen metsäkoneen laatikko öljyä, C4 tomaattii toimii moitettomasi kelissä kuin kelissä, eikä ole edes lauhdutinta öljymäärä riippuu turpaanin koosta 8-10L. Kympin kun varaa niin riittää, ja hintaa oli mitälie maksanut en muista rahallasaa ja hevosella pääsee näin se on nähtävä
tärkeintähän se on että sitä litkua vain saa, Enkä muuten vaihda kun 3vuoden välein.

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Nohnii kävin just nostamassa tomaatin paikalle, onneks toi C4 on niin kevyt että helppo yksin laittaa, hallitunkki pohjan alle ja hop ylös.. Jokohan nesteen automaattiöljyn laatu parantunut sitten takavuosien, ennen se haisi jo valmiiksi palaneelta
Hä miksei Rokin maatti lauhdutinta kaipaa? mie iskin toolasen 13x40 senttisen pystyyn.. toi syylärin alaosassa oleva "lämmitin" on ihan turha kesämopiilissa. Ja jos tulee entisen manuaalisen aiheuttamaa vierotusoiretta,käyn ajamassa kaverin wanhalla zetorilla
ei oo siinäkään ohojaustehostinta 



Sen jos tietäisin kyllä kertoisin on ollut koko ajan 6 vuotta ilman lauhdutinta samoin oli FMX ilman lauhtua olisko se tuo mettäkoneen öljy erilaista etä kestäis kuumeetta erilailla en tiijä kerankin näin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: C4-Öljymäärä ym.
Täyttömäärät -65, ilmeisesti myös 66 jne.speedy kirjoitti:Täyttömäärä kokonasuudessaan? vetolevynpulttien momentti?
Mallit:
PCS-E, F, G, J ja M - 7 qts. 25 oz
PCW-j, M, AA, AD ja AF - 8 qts. 27 oz
Öljyn täytön voit tehdä kahdella tavalla, kaataa kaiki kerralla ja huomata, että puolet meni lattialle, tai lisäät öljyt vähitellen esim noin 2 gts. kerrallaan ja välillä konetta käyttäen selaten vaihteisto kaavion läpi parikertaa, kunnes laatikko otta kiinni. Tämän jälkeen alat lisäämään öljyä pienemmissä määrin. Kun laatikossa on niin paljon öljyä, että autolla voi ajaa suorita pienieni koe lenkki pari kilometriä, selaa vaiheistoa. Tarkasta öljypinnan taso vaihde P asennossa lisää tarvittaessa öljyä varovasti ei ylärajaan. Aja koeajolenki niin, että laatikon öljyt lämpiää, käytä kaikkia vaihteita manuaalisesti. Tarkasta öljytaso lisää tarvittaessa.
Koska tämä jälkimmääinen tapa on turhan monimutkainen niin useimmat automaattilaatikon öljyn vaihtajat valitsevat tuon ensimmäisen tavan. Jos valitset ensimmäisen tavan niin öljyn laadullakaan ei ole kovin suurta väliä muuten kuin hinnan suhteen eli halvinta mahdollista ja lähes sopivaa. Pääasiahan on että väri on punaista.
Momenteja:
Vetolevy kampiakseliin 75 - 85 lbf ft (tiiviste liima tai vastaava kierteisiin)
Muista aluskehä vetolevyn ja pultien väliin.
Turbiini vetolevyyn 23 - 28 lbf ft (lukko mutterit nylokit tai litistetyt)
Momentit eivät kaikien mielestä ole tarpellisia. Toinen tapa on vältää niitä ja korjailla tuhoja pari kolme kertaa kesäässä. Sehän käy tosi nopeasti jos on näppärä mies tai nainen kyseessä. Näin homma tulee tutuksi eikä virheitä satu uudelleen korjauksissa niin paljoa ja muutenkin korjaukset sujuu näppärämmin. Päätä itse kumman tavan valitset.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
juu Neste ATF-G on nimenomaan voortin F -luokituksen mukaista. Näin kertoili nesteen tekninen asiakastuki.
Jos lauhduttimen jättää kokonaan pois niin on erinomaisen tärkeää yhdistää lähtö/paluu putkilla toisiinsa. Ei siis tulpata putkia.
Lauhdutin ei toki ole vakioturbiineja käytettäessä pakollinen, mutta laatikon elinikää se joka tapauksessa lisää 100% varmuudella.
Pinnat kuluvat kuumemmassa lootassa nopeammin, eikä liian kuuma öljy voi muutenkaan olla olla optimi voitelun kannalta, tämähän on ihan järkeenkäypää.
Pienillä ajomäärillä kesäautoissa tietenkään ei välttämättä lootan elinikä ehdi tulla täyteen vaikka kuinka "nopeuttaisi kulumista", eli jättäisi jäähdytyksen pois.
Tuo kuuluisa "F-tyyppi" pitää sisällään hieman suuremman kitkakertoimen kuin yleensä autolootien öljyissä on, eli luisto lisääntyy hieman väärällä oljyllä vaikka eroa ei ratin taakse huomaisikaan. Eli kuluminen lisääntyy vrt "oikeaan" öljyyn.
Tiedän toki automaattilootilla ajetun ihan normaaleilla moottoriöljyilläkin, ja loota toimii kyllä ihan normaalisti...tai ainakin tuntuu siltä.
Jos lauhduttimen jättää kokonaan pois niin on erinomaisen tärkeää yhdistää lähtö/paluu putkilla toisiinsa. Ei siis tulpata putkia.
Lauhdutin ei toki ole vakioturbiineja käytettäessä pakollinen, mutta laatikon elinikää se joka tapauksessa lisää 100% varmuudella.
Pinnat kuluvat kuumemmassa lootassa nopeammin, eikä liian kuuma öljy voi muutenkaan olla olla optimi voitelun kannalta, tämähän on ihan järkeenkäypää.
Pienillä ajomäärillä kesäautoissa tietenkään ei välttämättä lootan elinikä ehdi tulla täyteen vaikka kuinka "nopeuttaisi kulumista", eli jättäisi jäähdytyksen pois.
Tuo kuuluisa "F-tyyppi" pitää sisällään hieman suuremman kitkakertoimen kuin yleensä autolootien öljyissä on, eli luisto lisääntyy hieman väärällä oljyllä vaikka eroa ei ratin taakse huomaisikaan. Eli kuluminen lisääntyy vrt "oikeaan" öljyyn.
Tiedän toki automaattilootilla ajetun ihan normaaleilla moottoriöljyilläkin, ja loota toimii kyllä ihan normaalisti...tai ainakin tuntuu siltä.


- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Oletteko muuten mihin hintaan saaneet noita laatikkoöljyjä? Ostin 20 litraa nesteen atf-g öljyä ja hinta oli 59 €. Mielestäni kohtuullinen hinta moiselle kannulle, varsinkin kun vertaa mihin hintaan muilta merkeiltä löytyi. Tiedä sitten sen laadusta...
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 8
- Liittynyt: 13 Kesä 2008, 17:08
- Auto: 1965 Mustang Fastback
Re: C4-Öljymäärä ym.
Ostin tänään tuon 20L kannun Nesteen ATF-G:tä joka tosiaankin on F-Type öljyä.
Hinta alle 60e, mutta vaativat asiakasnumeron. Voit vaikka kysyä joltain "tutulta" varaosatoimittajalta, voitko hakea sen heidän asiakasnumerolla, jos itse hakee sen ämpärin sieltä, niin eivät lähetä edes pienlaskutus lisää.
Vertailun vuoksi Uspartsissa: Gulf F-Type 10L 130-140euroo
Hinta alle 60e, mutta vaativat asiakasnumeron. Voit vaikka kysyä joltain "tutulta" varaosatoimittajalta, voitko hakea sen heidän asiakasnumerolla, jos itse hakee sen ämpärin sieltä, niin eivät lähetä edes pienlaskutus lisää.
Vertailun vuoksi Uspartsissa: Gulf F-Type 10L 130-140euroo
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: C4-Öljymäärä ym.
Ainakin Tampereen Motonet myy F-type öljyä litran purkeissa 4,90 eur / kpl. Merkki jotakin amerikkalaista, mitä joissain USA varaosakaupoissa näkynyt aikaisemminkin.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO