Rosteri pakoputkisto

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja 2065 »

2 1/2 putkisto menee sn95 ihan hyvin...

Tuo Tikkurilassa sijaitseva eurostainless on kyllä aika hintava paja. En nyt puhu mistään kohtuuhinnasta, hyvästä työstä toki pitää maksaa, mutta
tuon putiikin hintapyyntö kun kyselin hintaa tuplaputkistolle oli kyllä mielikuvituksellisen korkea... :roll:
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Tuo Tikkurilassa sijaitseva eurostainless on kyllä aika hintava paja. En nyt puhu mistään kohtuuhinnasta, hyvästä työstä toki pitää maksaa, mutta
tuon putiikin hintapyyntö kun kyselin hintaa tuplaputkistolle oli kyllä mielikuvituksellisen korkea... :roll:[/quote]

Pistä nyt jotain osviittaa hinnasta ???
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Ei nyt suoraan liity pk seudun vääntäjiin mutta foksiin kyselin rosteria marteliukselta..
Tonni olis ollu maksu kun ois auto maannu siellä että saavat itelleenki tehä jigit talteen.

AIniin, ja tämähän sitten EI sisältänyt pakosarjoja, katteja, vaimentimia...
Muistaakseni X se sisälti..
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Kannattais varmaan täältäkin kysellä

http://www.lakesteel.org/
Go tell Alice....
Avatar
foxi-82
Addikti
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Touko 2005, 22:00
Paikkakunta: Ulvila

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja foxi-82 »

Overdriveltä joskus muistaisin lukeneeni, että noin tonttu per putki...
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Kokemuksia on sekä Tiittasesta että Eurostainlessista.

Tiittanen ei tykännyt 3" putkesta, kävi vielä toiselle asentajalle naureskelemassa sitä :lol: . Mutta teki sen kuitenkin, vaikka mutisikin kokoajan ettei sitä täyteen pakokaasusta kuitenkaan saa. Väärässä oli, dieseli pöllytti niin ettei taustapeilistä nähnyt mitään. Pääasia, putki ei kolissut alustaan eikä vuotanut vääristä paikoista, ja oli halpa. Jonotusaika oli monta tuntia, paikalle mentiin melkein heti aamusta.

Eurostainlessilla teetin Volvooni putken turbolta taakse, hyvä tuli ja maksoi muistaakseni 1200€. Paljonhan se on rahaa, mutta varsinkin harrastuskäytössä mukava ominaisuus on elinikäinen takuu. Hintaan sisältyi yksi putken pääte, toisesta olisi pitänyt maksaa ekstaa.

Lakesteeliltä kysyisin itse jos nyt olisin putkistoa teettämässä.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Halpaahan se on jos rahalla saa. Mistä syystä putken pitää olla rosteria? Harrasteautossa eivät putke hapetu suolavellissä ajellessa, kauniithan ne rosteriset on katsella varsinkin jos auto on katollaan ojassa :D
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mun uudet putket on tavalliset , rosteria on vain viimeiset pätkät. Tavallinen putki on joustavampaa kuin rosteri, siksi valitsin etupäähän tavallista. Rosterin taivuttelu ei onnistu, ainakaan helposti, joten uniikkien putkien teko tavallisesta on helpompaa = halvempaa. Vanhat putket oli vuosimallia -92 ja täysin kunnossa, tehty perusputkesta.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Kyllä tavallinen rautaputki /rautapönttö kestää maalattuna hyvissä säilytys
olosuhteissa harrastekäyttöä vuosia. Ja on kevyempi/halvempi.
Rosteri maksaa eritavalla kuin musta, siksi myös on hinnakas.= kaikki kiiltävä
vaan maksaa...
Siksi takuuta ja updatingia pystyy tekemään lähes samaan hintaan Euro Stainless.
Ja jos haluu hifistellä (metal sound) niin sillä saa putken kovuudesta johtuen kaikumista
yms äänimailmaa....
painoakin kertyy enemmän ja voi kiilloitella putkiston jos ei autossa ole enempää
kiilloitettavaa ja eipä ruoste ainakaan rapise silmiin jos ryömii auton alle :wink:
NYKY trendi tällä tuunausbuumilla on että jokaiseen rimpulaan pitää saada myös
rosteriputki kun ralliautoissakin on...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Siistin näkönen paketti,miten äänet ?
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Toimii mun korvaan, ei ole tallennetta. Joku voi kommentoida jos on kuullut!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja MouTine »

MouTine kirjoitti:
Sulkava kirjoitti: mites olette saaneet 3" takaputket mahtumaan taka-akselin ohi ??????????? :shock:
SN95 mallissa V8
Taitaa olla siinä ja siinä. Tuommosen... 2,5" putkiston taiteilin talven aikana ja kyllä siinäkin oli sovittamista. Saas nähdä osuuko ratapäivillä mikään mihinkään.
Tuli muuten sunnuntaina Botniaringillä huomattua että vähän kolisee kun mennään kovaa. Hienosäätöä siis vielä tiedossa.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Sulkava kirjoitti:
mites olette saaneet 3" takaputket mahtumaan taka-akselin ohi ??????????? :shock:
SN95 mallissa V8
Miksi :?:
Go tell Alice....
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Aku_81 kirjoitti:
Sulkava kirjoitti:
mites olette saaneet 3" takaputket mahtumaan taka-akselin ohi ??????????? :shock:
SN95 mallissa V8
Miksi :?:
:uuh: Heh! Helpommin menis varmaan yli tai ali?? :lolkops: Olisko, toisaalta, melkeen ylimitotetut? Toisaalta ei iso koko juurikaan haittaa....koskaan :lolkops: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin