Rosteri pakoputkisto

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Kuulin että jossain päin helsinkiä on jokin pätevä firma,mikä vääntää sekä asentaa mieleisen putkiston suurinpiirtein parissa tunnissa ??? Onko kellään tarkenpaa tietoa firman nimestä ???
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Vähän epäilen että parissa tunnissa tulee putkistoa jos ei ole valmiiksi taiteltua putkistoa hyllyssä. Tässä tapauksessa mieleistä putkistoa jos ei löydy hyllystä niin aikaa menee. Suorasta putkesta ja 90 asteen mutkista tehty putkisto otti aikaa 9 tuntia. Putkisto tehtiin peltisarjoilta eteenpäin: kollektorin lähdöt, joustoputket, x-putki (oli hitsattu valmiiksi&tehty valmiiksi x-muotoon), vaimentajat, taka-akselin ylitys ja loppu suorat stemmattuna hiekkapellin lovetuksista ulos. Tähän päälle kiinnikkeiden teko ja kiinnitys lattiaan. Jos putkisto pitää räätälöidä alusta loppuun, hitsata kaikki saumat ja tehdä ylitykset hyvin niin se on päivän homma.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Se on hyvinkin mahdollista ettei ihan parissa tunnissa :) Joka tapauksessa jossainpäin helsinkiä on jokin putkivelho firma, jonka haluaisin löytää ja käydä tutkimassa,mulle se on vaan putkea jota taivutellaan oikeista kohdista sopivaksi alustan muotojen mukaan,josta tulee pakokaasua ulos :lol:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jostain Tiittasen pajasta olen joskus kuullut puhuttavan, en vaan muista oliko se hyvää vai huonoa. Putkiston tarkoitus on juuri tuo, poistaa kaasut ja johtaa ne mielellään pois auton alta. Joustoputket on erittäin hyvä asia putkistolle. Moottorihan aina vähän heiluu, niin joustoputket säästävät putkistoa rasituksilta. Sinun tapauksessa et varmasti peltisarjoilla ajele, mutta niitä joustoputket myös hellivät, sillä ne eivät ole niin vahvoja kuin valusarjat.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Varmaan haeskelet tätä kehuttua tekijää? :?:

http://www.ristotiittanen.fi/
Mustang -69 SR
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Kunhan hyvä tekijä löytyy niin vois teettää äksästä taaksepäin putkiston loppuun, ei oikein oma into riitä tehdä.
Go tell Alice....
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

munmummu69 kirjoitti:Varmaan haeskelet tätä kehuttua tekijää? :?:

http://www.ristotiittanen.fi/
Jep eiköhän tuo ole se mitä etsin, jotain persoonallistahan siinä oli :))
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Tuli heti tuo Tiittanen mieleen, kun ensimmäisen postauksen tästä threadistä luin. Pelkkää hyvää olen työnlaadusta kuullut. Ja pakkohan sen on olla, jos kaverilla on noin keskiaikaiset ja persereikäiset jonotus- ja varaus-setit. Ttu, uskomatonta että tuommosella afrikan mallilla voi nyky-yhteiskunnassa vielä tänä päivänä toimia.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Tiittanen on vanha tekijä , tekee lähinnä orkkis tyyppisiä putkistoja vain
RAUDASTA. Nopea kylläkin nopein omista teetetyistä n 1.5 tuntia-valmis . ja paikan päällä kerran seurattuna kun oli hieman speciaali.... tosin "ei pidä" siitä että
asiakas roikkuu jaloissa . normaalisti häätää läheiseen kahvilaan odottelemaan valmistusta jos on luvannu tehdä heti. 2-1/4 " on MAX putkikoko varastossa
ei ole ralli pönttöjä yms jos haluaa omat pöntöt niin mukaan. ei anna juuri
alennusta tuplaputkisto työstä-osista ei tee haitari putkia. muuten ihan hyvä
replacement paja ja hitsaa kaasulla jotta saumat pitää ja joustaa.

TÄMÄ ROSTERI PUTKI paja on Euro Stainless tikkurilassa . Tekee hyvää työtä ja
tekee kustomi putkistoja. On myös FLOWMASTER PÖNTTÖJÄ yms varastossa Halpa paja se ei ole ja tekee x:t itse kahdesta mutkasta ja ja suht nopealla toimitus ajalla.
Puhelin pajalle 09-388 1155
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

MouTine kirjoitti:Tuli heti tuo Tiittanen mieleen, kun ensimmäisen postauksen tästä threadistä luin. Pelkkää hyvää olen työnlaadusta kuullut. Ja pakkohan sen on olla, jos kaverilla on noin keskiaikaiset ja persereikäiset jonotus- ja varaus-setit. Ttu, uskomatonta että tuommosella afrikan mallilla voi nyky-yhteiskunnassa vielä tänä päivänä toimia.
Asiallista. Harvoja firmoja, jotka eivät ole lähteneet kvarttaalitalouden kiemuroihin mukaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Kyllä tuolla Rantasalmella ainakin osataan tehdä putkistoa rosterista....haeskelin sitä yhtä takapönttöä tossa kun toimittivat yhden kurkkupurkin vahingossa rosterin kaverina mut nyt tilanne korjaantunut ja kohta tienpäällä rosteri saundeja levittämässä 8) 8)

toi rosterihommavaatinee erityisosaamista ?

mites olette saaneet 3" takaputket mahtumaan taka-akselin ohi ??????????? :shock:
SN95 mallissa V8
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Sulkava kirjoitti: mites olette saaneet 3" takaputket mahtumaan taka-akselin ohi ??????????? :shock:
SN95 mallissa V8
Taitaa olla siinä ja siinä. Tuommosen... 2,5" putkiston taiteilin talven aikana ja kyllä siinäkin oli sovittamista. Saas nähdä osuuko ratapäivillä mikään mihinkään.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

'71 on aika tilava, ainoa muutos alkuperäiseen on polttoainetankin korvaaminen turvatankilla. Turvatankki on upotettu takaluukun lattiaan. Upotus on kapeampi mitä alkuperäinen polttoainesäiliö. Tämä toi hyvin lisätilaa isolle putkistolle. Putkisto on 89 mm alumiinisoitua, vaimentajat Delta 40:t jotka jouduttiin käätämään pieneen kulmaan korin jäykisteiden vuoksi. Takaylitys on tehty kolmesta kappaleesta 90 asteen mutkia per puoli, saumoissa sinkkispray. Hyvinhän noi jytisee.

Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja MouTine »

^ Tuohonkin olisi mahtunut isot vaimentajat ihan hiekkapellin taakse.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Rosteri pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

MouTine kirjoitti:^ Tuohonkin olisi mahtunut isot vaimentajat ihan hiekkapellin taakse.
ehkä jotkut pyöreät pöntöt ois menneet. Minun ainoa tavoite oli noille pöntöille mahdollisimman matalat, nuo ovat ainoastaan 12mm putkiston sisäänmenon halkaisijaa suuremmat. Maavaraan ei vaikutusta ja ennenkaikkea pöntöt eivät tule liian lähelle polttoainatankin upotusta ja bensalinjat oli helppo vetää. Hyvin nuo pöntöt tuohon istuivat, varsinkin kun ovat tuon malliset. Joskus jos äänimaailma alkaa häiritä, niin tuohon perään voisi lisätä pöntöt.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin