Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Homer65 kirjoitti:No tiedä häntä. Purkissa, muistaakkeni lukee, että olis vanhoihin autoihin suunniteltu. Samaa sanoi tarvikeputkan kaveri :"jenkkiautoiljat käyttää tätä", vaikkei tiennytkään mihin autoon öljy tulee.
Mutta voiko muistiisi luottaa?
Tarvikeputkan kaverin lausunnotkin näyttävät olevan kuulopuhetta. Ei tiennyt vissiin mihin sitä jenkkiautoilijat käyttää.
Kuinkas monen autosta kilahtanut moottori öljyn vuoksi, entäs ne joillla nokkavaurioita tuon "väärän" öljyn vuoksi ?? luulenpa ettei kovin moni käsi nouse
Luulisin että aika moni tietää tapauksen jossa on ihmetelty koneen avauksen jälkeen pyöreäksi kuluneita nokkia.
Itse ajelen Teboil Moniaste 15W-40:llä. (Oma lehmä ojassa, TB:llä töissä...) Luokitus API SF/CD. Kone v.-65 289. Hyvin on pelannut ja tuntuvat pysyvän sisälläkin. Kyselin tuon ZDDP:nkin määrän joka on kuulemma alle prosentin luokkaa...
Enpä usko että öljyillä vakiomoottorissa niinpaljon väliä onkaan mutta kun nosto menee laahaavalla yli puolen tuuman ja jousipaineet sellaisksi että kärsii pyörittää yli 7000 niin ollaan vähän eri maailmassa...
Kaikki nokkaongelmat juhtuvat kuitenkin alunperin rakenteesta, nokalla ei ole kunnon voitelua. Rolleri on ratkaisu, sitten öljyhöpötykset voi ainakin lopettaa.
Rottaan meni tallakertaa 10w30 olkit sisaan. Eka havainto oli 20w50 jalkeen tyhjakaynnilla paineet tippu 20 psi kohdalle 30-40 sijaan. Kierroksilla 50-65psi. Tarttee vahan seurailla, kuinka toi tavara katoaa padasta, kun on uusi oljypohjan tiivistekin (oljypumpun akseli vahan livahti jne...).
Aiemmin paksumpi tavara katosi savuna ilmaan ja jonkun verran venttiilikopille noin 1qt / 1000mi vauhdilla. Lammikoksi asti ei tiivisteista tihkunut. Saas naha, kuinka kay. Ens kerralla tarttee muistaa sanoa erikseen, etta tervaa sisaan, jos ei liukkaampi kama pysy sisalla.
mulla on moottorissa kendallin 20/50 ralli vihreetä. laatikossa ja perässä paksuinta mitä raskaan kaluston korjaamolta löytyy
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Kunhan tuo kone joskus valmistuu, niin sisäänajoon 15/40 mineraalidieselöljy, kattelin jokinaika sitten Shellin tuotetietoja öljyistä, juuri noissa raskaankalustonölkeissä on tuota tärkeää sinkkifosfaattia. Peräöljyksi laitoin minäkin raskaankaluston 85/140+ Ford Motorsportin lisäaine