Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

musse67 kirjoitti:Eihän se kaarien levitys olisi kova homma, mutta sitten joutuisi jo takapenkkiä kaventamaan ja takaosan verhoiluja muuttamaan. Kun vanteessa on just oikea ET, niin 67:n pyöränkoteloon menee yli 300 leveä kumi. Saa luvan riittää. :)
Oujee, kyl tolla alkaa pärjäileen. Isokoppa nieli 325/50-15 kumit kun "vähän" mittaili ja laittoi custom vanteet tilaukseen. Nyt menee vielä nätisti kaarien sisään, jos riittäisi että menee kaarien "alle" malliin perä pystyyn niin 355 rengastus menisi komeesti tai siis helposti, perä pystyssä ei kyl ole mitään komeeta. Vauhti jos Janilla säilyy tommoisena niin se on Freakkien syyskokoukseen mennessä valmis :lol:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Taas on jotain autolle tapahtunut. On ollut sen verran kosteat kelit että ei ole pystynyt hiekalla puhaltamaan, mutta eilen oli hyvä muutaman asteen pakkasessa puhaltaa. Mitä nyt välillä meinasi ilman tulon kanssa olla ongelmaa, kun letkun pikaliitin meinasi jäätyä.

Tyyppikilpi ongelmaankin löytyi selitys, kun otin kilven irti ja takaa löytyi Official licenced product tarra. Eli Marti auto worksilta on jossain vaiheessa tilattu uusi lätkä.

Uusia osia on jo nippu tullut ja lisää tulee piakkoin (kiitokset tuumamiehelle!). Etupäästä olisi tarkoitus aloittaa uusien peltien asennus. Jostain kun löytyisi taiwanin suojien tilalle alkuperäiset etusuojat, joiden kanssa voisi ovet laittaa kohdalleen ja sitten vasta takakyljet paikalleen, että saa oven välit säädettyä sopiviksi.

Projektigalleriassa löytyy kolmannella sivulla 17 uutta kuvaa. http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Huhhutihuijaa, näköjään ovissa oli sulla samat ongelmat kuin mulla. Siis tuo etukulma alhaalta on herkkä.

Työn iloa :wink:
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

KTM kirjoitti:Huhhutihuijaa, näköjään ovissa oli sulla samat ongelmat kuin mulla. Siis tuo etukulma alhaalta on herkkä.

Työn iloa :wink:
Näin on. Aluksi näytti että peltiä ei tarvi laittaa kuin ulkopuolen nurkkaan, mutta puhalluksessa tuli sisäpuolellekin reikiä. Saapa nähä kuinka paljon joutuu kuskin ovea hitsaamaan se kun on vielä puhaltamatta. ulkopuolella tosin on siinäkäkin on nurkassa reikä.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Taas on tallissa ja tallin pihalla tapahtunut. Keula on tulipeltiin asti hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. iskaritorneihin olen hitsannut tukipalat ja pitihän sitä kuskin puolen ilmanottokaukalon pohjaa hieman korjata. On se Fordin hitsausväri vain hienoa ainetta. Aluksi hieman roiskii kun hitsaa maalin päälle, mutta siitä eteenpäin hitsaus onnistuu kuin puhtaalle pellille. Kuten tästä kuvasta näkyy: http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/p ... _4810.html

Jospa sitä jo ens viikolla pääsisi hitsailemaan keulan uudet pellit paikalleen.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti

Viesti Kirjoittaja musse67 »

http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/index4.html

Eiköhän siitä vielä auto tule, kuskin puolen takakylki on paikallaan ja vänkäriltä on vanha leikattu pois. Yllättävän hyvin istuu Taiwanin poikain kylkipala.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti

Viesti Kirjoittaja musse67 »

http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/index5.html

Pahimmat peltityöt alkaa olla tehty. Oli mukava passuutella perän pellit kohdalleen kun amerikan seppä oli vaihtanut runkoaisojen takapätkät vähän sinne päin. Ovien ja takaluukun saumat on hyvät ja kylkien pokkaukset on just kohdallaan. Takapuskurin kanssa tosin tuli vähän ongelmaa, kun meinasi jäädä leveäksi. Perän mittoja kun vertaa ylä- ja alareunasta hitsailemattomaan autoon, ei eroa ole kuin millejä, mutta puskuria piti kaventaa vajaa 15mm. Eikä puskurissa ollut vikaa, kun koitin kolmea puskuria ja kaikilla sama heitto.

Vielä pitää hitsailla hieman helmojen päitä, lattiat, lattian alle tulevat runkopalkit ja torque boxit.
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti

Viesti Kirjoittaja KTM »

Eikö oviin tule kahvoja? Vai mikä on meininki?

On sulla ollut tosi hurjat peltisavotat. Ei voi kuin ihmetellä ja ihastella, mutta myös tuo vaihdelaatikkokuva sai aikaan ihastusta. Pitääkö kepin paikkaa muuttaa lattiassa vain onko tuo niitä Keilerin hännällä olevia tai vastaavia missä kaikki osuu kohdalleen?
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti

Viesti Kirjoittaja musse67 »

KTM kirjoitti:Eikö oviin tule kahvoja? Vai mikä on meininki?

On sulla ollut tosi hurjat peltisavotat. Ei voi kuin ihmetellä ja ihastella, mutta myös tuo vaihdelaatikkokuva sai aikaan ihastusta. Pitääkö kepin paikkaa muuttaa lattiassa vain onko tuo niitä Keilerin hännällä olevia tai vastaavia missä kaikki osuu kohdalleen?
Kahvat on tarkotus jättää turhana pois. :) Kylläpä ne reikien paikat sieltä löytyy jos tulee joskus katumapäälle. Oven yläreunaan tulee huomaamaton mekaaninen avaussysteemi. Se tosin on vielä suunnitteluvaiheessa.

Mun tietääkseni TKO:lle ei tarvi kepin paikkaa siirtää, ainoastaan hieman lattiaa nostamaan. Siinäpä se kepin paikka siirtyy samalla, jos sikseen tulee.
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

musse67 kirjoitti:Perän mittoja kun vertaa ylä- ja alareunasta hitsailemattomaan autoon, ei eroa ole kuin millejä, mutta puskuria piti kaventaa vajaa 15mm.
Noita puskureita on joskus tullut ihmeteltyä, eikä ne tunnu sellaisenaan silmään istuvan. :? Utelias tuon jatkon suhteen, meinasitko uudelleen kromauttaa tuon lyhennetyn ja jos niin missä/hinta?
Mustang -69 SR
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti

Viesti Kirjoittaja musse67 »

munmummu69 kirjoitti:meinasitko uudelleen kromauttaa tuon lyhennetyn ja jos niin missä/hinta?
Vielä oon kahen vaiheilla, maalaisko korin väriin vai rommauttas. Kyllähän se melkeen kuuluisi olla kromattu puskuri. Jos sen maalaa sillon pitäs maalata etupuskuriki. Kromaamoja en oo vielä sen kummemmin katellu, mutta ruotsissahan se homma ainakin osataan. Pitää nyt kattoo mitä tästä kehittyy.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti

Viesti Kirjoittaja stangrider »

:hattuwhee:

pitää nostaa näille ahertajille..

Jospa tämä lisäis motivaatiota, jos alkaa hintapyynnöt
olla tätä luokkaa.. 40ke..

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1821201
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti

Viesti Kirjoittaja Fastback »

stangrider kirjoitti:Jospa tämä lisäis motivaatiota, jos alkaa hintapyynnöt
olla tätä luokkaa.. 40ke..

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1821201
Nyt äkkiä myymään jos hintaluokka on tuota!!! Eivät ole tainneet Pietarsaaressa huomata että ollaan valumassa taantumaan...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Ovikilven koodit mitä sattuu, 67fb projekti

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Juu!! Kannatta myyvä, jos on myyväkseen. Minä en ole edes ajtellu myyväni :love: , enkä ikinä saisi likikään omiani pois, jos möisin.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin