DAN GURNEY sbf heads

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja Fastback »

1967 ford 289-302 small block heads Gurney

Siitä ensimmäinen rohkea ja varakas ostamaan. Näitä ei ole muilla suomessa tai oikein missään muuallakaan. Hifistelyä pikkulohkon päälle.

Kuva
Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Joo.
Joku pussihousu intoilija voisi kyllä ostaa nuo kannet. Mutta hieman kipahenkinen ostaja huomaa heti, että kyseesä on katumallin kannet eikä ne kelpaa mihinkään.
Left hand race car head, right hand road car head
Kuva
Top road car head, bottom race car head
Kuva
Race car combustion chamber
Kuva
Road car combustion chamber
Kuva

Ja tosi kilpahenkinen sb 289 harrastaja varmaan ostaisi uustuotanto mallit.
Kuva
Eikä kalaan tarvitse lähteä ison vedentaakse.
http://www.knightracingservices.co.uk
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Itse ihan innostuin noista kansista taas kerran.
Mitenkähän nuo toimisi tuollaisen peruskorjatun 289 cid päällä?
Tuohon olisi helppo virkata ruisku tötteröt päälle. Saattaisi tulla halvemmaksi kuin 4 x 48 veeperit.
Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia kyseisen yhdistelmän toimivuudesta.
Onko olut ongelmia? Minkälaisia? Tuleeko koneesta liian kierroskone, kun olin ajattelut vain maltillista + 500 hp kilpamoottoria?
Miten tuohon saa jäähdytys letkut kiinni kun ei näytä termostaatin koppaakaan olevan? Pitääkö syylärisa olla kaksi sisään menoa? Tietääkö kukaan olisiko noihin kansiin valmiita pakosarjoja 65 mustangiin?

http://www.motorsportads.co.uk/car-part ... 13146.html
Vai kannattaisiko ostaa uusi kone joka on jo valmiiksi dynottu. Hinta tuntuu näin aluksi melko maltilliselta. Tuo on kuitenkin 351W eikä taida oikein sopia 65 mustin keulalle.
Kuva
Myynti ilmossa oli maininta että koneen on alunperin rakentanut joku Ian Richardson tunteeko kukaan edes tuota kaveria. Lisäksi tuolle koneelle joutuisi tekemään jotai viritys juttuja, koska tehot on pahasti alakantissa vain 426 hp. Taitaa olla nuokin vauhtipyörältä, eli takarenkaille ei tule kuin terveiset. Ei taida edes sutia 2:lla. Tietääkö kukaan joka olisi perehtynyt tuon tyyppisten koneiden viritykseen Kirkkonummen alueella?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jumaleissa, toi oli minulle uutta tietoa että noita kaunokaisia saa uustuotantona. Kaikilla on alukansia ja stroukkereita, mutta kenelläkään ei tommoisia täällä ole. Eiköhän tollaiset saisi toimimaan takoalakertaisella 302:lla H-profiili veiveillä tai laadukkailla I-profiileilla.

Vedenkiertoon on muutamia ratkaisuita. Yhtenä voidaan ottaa muutamissa bosseissa käytetty tapa. Kansien päistä haaraputkeen joka menee syylärille.

Kuvassa näkyy hyvin kansien päistä tulevat lähdöt:
Kuva

Tässä kuvassa näkyy myös yhdysputki:
Kuva

Tai sitten syyläri johon kaksi sisäänmenoa - Tascan SuperBossissa oli niin.
Kuva

Kyllä Suomessakin soisi olevan muutamia hard core pussihousu kisaukkoja, jotka käyttäisivät noita menneiden aikojen tehokeinoja. Muutenkin täältä puuttuu eksotiikkaa. Eksotiikka kuten tunnelport kansia 427/351w/302 jne. Monilla on kyllä voimankylläistä tekniikkaa, mutta vielä kun saataisiin jotain dare to be different pois Edelbrock/AFR linjasta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Oliko GURNEY-WESLAKE se todellinen Racekansi nimi? muistin joskus jotain lukeneeni kyseisestä aiheesta . niin Hardcore on vaan niin hintaista että ymmärän
kyllä miksi tässä maassa ei ole joka tallissa NIITÄ ihmeelisyyksiä :shock:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Halpoja eivät Gurney Weslaket ole, mutta tuohon hintaa kuuluu jo koko setti tavaraa vipat mukaanlukien. Ei voi Dartin Big Chieffejäkään sanoa halvoiksi, se on 5600 USD tyhjä kansipari, mutta näitä taitaa olla muutamia suomessa? Tuskin toi +5600 USD on edes paljon jos vertaillaan tosi hardcore pro kansiin. Se on vaan mitä haluaa ja mitä siihen on valmis sijoitamaan. Toiseksi, nämä eksoottiset kannet eivät aina ole niitä helpoimpia versioita ja niistä ei ole kokemusta kenelläkään täällä peräpohjolassa, joten kaikki on pääteltävä itse.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Niinpä!
Dart on tosiaan päivän sana ja 8000 e
ei ole kait katto täydellisile bigchief
Promod cnc prog
mallin hatuille.. tosin semmosetkin on jo
aika harvinaista herkkua täällä. :wink:
Eicke on kans yks vanhoista
kansijumalista joka veistelee
erikois Pro hattuja .
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tapsa kirjoitti:Oliko GURNEY-WESLAKE se todellinen Racekansi nimi? muistin joskus jotain lukeneeni kyseisestä aiheesta . niin Hardcore on vaan niin hintaista että ymmärän
kyllä miksi tässä maassa ei ole joka tallissa NIITÄ ihmeelisyyksiä :shock:
GURNEY-WESLAKE oli todellinen Racekansi eikä pellkä nimi!
The Top Cat Cougar, circa 1970 with Gurney-Weslake cylinder heads. Former NHRA record holder.
Kuva

MkI GT40 racecars were using Gurney-Weslake heads and stronger bottom ends.

GT40 #1048 is now in fully restored condition and finished in white. It is powered by a 289 Ford engine with Gurney/Weslake heads and Weber carburetion.
Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

dodii.. tulihanse sieltä :mrgreen:
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Kattokaa kokoojaputkien halkaisijaa pakosarjan jälkeen Mexico65 laittaman GT40 #1048 kuvassa. Ohuet ovat omiin Hookereihin verrattuna, ei ole 3 tuumaa...
Kulki kai kuitenkin...
1966 HT 347 Stroker
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

MONTTU kirjoitti:Kattokaa kokoojaputkien halkaisijaa pakosarjan jälkeen Mexico65 laittaman GT40 #1048 kuvassa. Ohuet ovat omiin Hookereihin verrattuna, ei ole 3 tuumaa...
Kulki kai kuitenkin...
Hyvä havainto. Paljonkohan tehoa olisi tullut lisää kun olisi ollut vähän lisää halkaisijaa tuossa kohtaa...toistaalta asiaan saattaa vaikuttaa se, että pakosarjat ovat perin erikoiset, eli 'symmetriset'. Putket on viety niin, että joka toinen paukku menee vasemmalle ja joka toinen oikealle, nätisti vuoronperään. Näinhän ei suinkaan Foordin V8:ssa ole normaalisti. Tätä kautta voisi ajatella, että kollektorin kohdassa riittää normaali yhden pytyn vaatima paksuus, kun seuraavaan sysäykseen on aikaa kuitenkin yhden toiseen pitkeen menevän välipaukun verran.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: DAN GURNEY sbf heads

Viesti Kirjoittaja Fastback »

GT-350 kirjoitti:
MONTTU kirjoitti:Kattokaa kokoojaputkien halkaisijaa pakosarjan jälkeen Mexico65 laittaman GT40 #1048 kuvassa. Ohuet ovat omiin Hookereihin verrattuna, ei ole 3 tuumaa...
Kulki kai kuitenkin...
Hyvä havainto. Paljonkohan tehoa olisi tullut lisää kun olisi ollut vähän lisää halkaisijaa tuossa kohtaa...toistaalta asiaan saattaa vaikuttaa se, että pakosarjat ovat perin erikoiset, eli 'symmetriset'. Putket on viety niin, että joka toinen paukku menee vasemmalle ja joka toinen oikealle, nätisti vuoronperään. Näinhän ei suinkaan Foordin V8:ssa ole normaalisti. Tätä kautta voisi ajatella, että kollektorin kohdassa riittää normaali yhden pytyn vaatima paksuus, kun seuraavaan sysäykseen on aikaa kuitenkin yhden toiseen pitkeen menevän välipaukun verran.
Teppo on oikeilla jäljillä. GT40:n pakosarjoihin löytyy minulta melkoinen opus pdf-muodossa kultaiselta '60-luvulta missä toimintaperiaate on selvitetty. 427 kanssakin käytössä oli "ahtaan" näköiset kollektorit. Noita alkuperäis tyylisiä GT40 sarjoja saa edelleen samalta mieheltä kuka teki niitä jo alkuperäisiin GT40 autoihin. Hinta taisi olla 4000 USD luokkaa, std. peltisarjat rosterista normaali moottoreille 2500 USD.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin