BBK SSI Intake

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Dart iron eagle alle 600 $ pari täydellisenä. Hinta ainakin kohdallaan! Mutta minkälaiset kannet? Google punasena olen yrittänyt etsiä, mutta ei oikein tiukkaa faktaa vs. muut kannet. Onks kellään?

Tossa flows:

http://www.usaperform.com/documents/Flo ... %20180.pdf
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja 65HT »

foxi-82 kirjoitti: .
En osaa sanoa mitään näiden Dart Iron Eagle kansien virtaavuuksista, jollain voi olla kokemusta, mutta jos rautakannet ei ole poissuljettu, niin näkisin nämä kannet edukkaaksi.
Huom. hinta on kansiparille:Click[/quote]

Hinta ilmeisesti kuitenkin kappalehinta. Tai sitten summit myö puolta halvemmalla kuin muut... :D
Kerkesin itsekin innostua kansista tosissaan. :cry:
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja 65HT »

foxi-82 kirjoitti:
En osaa sanoa mitään näiden Dart Iron Eagle kansien virtaavuuksista, jollain voi olla kokemusta, mutta jos rautakannet ei ole poissuljettu, niin näkisin nämä kannet edukkaaksi.
Huom. hinta on kansiparille:Click
Hinta ilmeisesti kuitenkin kappalehinta. Tai sitten summit myy puolta halvemmalla kuin muut... :D
Kerkesin itsekin innostua kansista tosissaan. :cry:
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
foxi-82
Addikti
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Touko 2005, 22:00
Paikkakunta: Ulvila

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja foxi-82 »

65HT kirjoitti:
foxi-82 kirjoitti:
En osaa sanoa mitään näiden Dart Iron Eagle kansien virtaavuuksista, jollain voi olla kokemusta, mutta jos rautakannet ei ole poissuljettu, niin näkisin nämä kannet edukkaaksi.
Huom. hinta on kansiparille:Click
Hinta ilmeisesti kuitenkin kappalehinta. Tai sitten summit myy puolta halvemmalla kuin muut... :D
Kerkesin itsekin innostua kansista tosissaan. :cry:
Esim. DRT-13301182

$526.95
Estimated Ship Date: 2/1/08
Cylinder Head Style: Assembled
Cylinder Head Material: Cast iron
...
...
...
Machined for O-Ring: No
Heat Crossover: No
Quantity: Sold as a pair.

En tiedä onko sivulla jokin virhe. Kannattaa kysäistä asiaa sähköpostilla :?:
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Summitin sivuilla on vihreitä ja tuossa tapauksessa sata-varmasti.

Tai no joo, Sold as a pair, eli myydään vain pareittain, mutta hinta on per kpl :D
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
foxi-82
Addikti
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Touko 2005, 22:00
Paikkakunta: Ulvila

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja foxi-82 »

OK :roll-roll: aina oppii uutta.
Millainen on muuten lainsäädäntö, jos hyvässä uskossa tilaisi tuollaisen kansiparin, mutta paketista paljastuisikin vain yksi?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Meitin tuota ihan samaa mutta Summitin webbikauppaehdoissa pestään kädet kaikista kirjoitusvirheistä tai muista virheistä ja ihan turha on lähteä siitä tappelemaan niiden kanssa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Nuo muut DRT- ovat sold individually, joten eiköhän sieltä yksi kansi kuitenkin paljastuisi. Tosiaan Summitin sivuilla on aika paljon noita kirotusvihreitä. Mitäköhän viimeksi etsin tönäreitä ehkä, niin oli selkeä virhe, josta tietty ekaksi innostuu budjettirajoitteen takia.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Niin miten se päästöjen laita on jos vaihtaa ne 1.7 vipottajat? Niin ja missä niitä holleyn 20 kansia on kaupan ja paljonko ne maksaa? En oo ite löytäny mistään! Ainakaan tolla numerolla! :(
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Topias74 kirjoitti:Niin miten se päästöjen laita on jos vaihtaa ne 1.7 vipottajat? Niin ja missä niitä holleyn 20 kansia on kaupan ja paljonko ne maksaa? En oo ite löytäny mistään! Ainakaan tolla nume-rolla! :(
Jos käytät vakio nokka-akselia niin päästöt pysyy kurissa 1.7:1 keinuvivuilla.

Holley 20 kansilla tarkoitetaan varmaan 20° venttiili kulmaa.

No halvat ne näyttää kuitenkin olevan.

katsele kansia vaikka tuolta

Part Number: 300-577
Note: Valve Angle: 20°
Note: P/N 300-577
Retail Price: $1259.99
Sale Price!: $988.65
You Save:$271.34

Holley COMPLETE Aluminum Cylinder Heads For Small Block Ford Engines Information

Holley aluminum (356-T6) cylinder heads are light in weight and offer heavy-duty performance. The intake and exhaust runners are configured to optimize breathing and the large, three-angle valves provide excellent intake and exhaust flow. The combustion chambers are performance designs en-gineered to deliver optimum power from every combustion stroke. Heavy-duty valve springs and rocker arms insure high RPM reliability and performance.
Valve Angle: 20°
Intake Runner Volume: 159cc
Exhaust Runner Volume: 58cc
Combustion Chamber Volume: 60cc
CFM Flow @ .500in Lift Measured @ 28in H2O; Intake: 223, Exhaust: 265 Intake Valve Diameter: 1.90in Exhaust Valve Diameter: 1.60in Spark Plug Angle: Angled Deck Thickness: .625in Exhaust Port Location: Stock Has Heat Crossover Passage Rocker Arm Mounting: Stud Rocker Stud Diame-ter: 3/8in Bronze Valve Guides Valve Spring Installed Height: 1.780in Maximum Lift: .600in Valve Spring Seat Force: 232 lbs. Aluminum Head Weight 28 lbs. P/N 300-577

Tech Notes On Holley COMPLETE Aluminum Cylinder Heads For Small Block Ford Engines:
Holley cylinder heads take a spark plug with a 3/4in reach and a flat seat. Sold in Pairs
Viimeksi muokannut Mexico65, 16 Tammi 2008, 08:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

No niin, löytyiväthän ne sieltä. Tuossa datassa exhaust flow on virheellinen niinkuin heti huomasitte.

Tässä muutamat vertailut (GT40X, AFR165, AFR185, Holley 20*).

http://www.ponikorjaamo.com/kuvia/kansienvirtauksia.jpg

Tuossa Holleyssä on todella ihmeellinen tuo .400 -noston jälkeinen lässähtäminen, mutta sille lienee olevan jotain tehtävissä. Siihen asti kilpailee täysin AFR:ien kanssa, ja peittoaa GT40X:n selvästi. Pakokanava hiukan parempi kuin GT40X ja luonnollisesti häviää AFR:n raivoisan hyvälle CNC-koneistetulle pakokanavalle. Em. kuvan arvot ovat samasta virtaustestistä ja vertailukelpoisia.

Tuossa kannessa näkisin miedosti nokitettuun peruskoneeseen oivan vaihtoehdon; vakionokalle laahaavaan tai varsinkin H.O. koneeseen, myös 1.7 kiikuilla. Tälläisessä ympäristössä peittoaa GT40X:n myös hinnassa. AFR:ää vastaan taistelee tietysti hinnalla, ja jos nokan valitsee sopivasti reilusti pidemmällä pakopuolella ja maltillisella nostolla niin samassa moottorissa testattuna hopea ei ole häpeä.

Muutamissa virtaustesteissä tuo esiintyy ja poikkeuksetta on kehuttu tuota kantta. Olisi ihan mielenkiintoinen tuote tuoda yksi pari sisään ja katsoa miten ne vähän vakiommassa budjettikoneessa räyhäävät.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mielenkiintoisia tietoja, olis tosiaan kiva hommata vaikkapa nuo kannet ja kattoo miten Böördin menohalut kasvais! :D Vielä ei ikävä kyllä oo niin paljon rahaa sellasia hankkia, mutta toivottavasti lähi tulevaisuudessa on! Hinku ois kova!!! 8) Kiitos vielä kaikille hyvistä vinkeistä ja ei muuta ku kevään odotusta ja autot iskuun! :D
Vastaa Viestiin